שלב חתימות הדיירים בפרוייקט פייזר. NEXT URBAN
שלב חתימות הדיירים בפרוייקט פייזר. NEXT URBAN

כך תתמודדו עם הדייר הסרבן

חולמים על בניין חדש בפרויקט פינוי בינוי אבל אחד השכנים מסרב לשתף פעולה והורס לכולם את התוכניות? מהחמדן ועד הדייר המבוגר מהם סוגי הסרבנים, וטיפים להתמודדות יעילה מבית נקסט אורבן

פורסם בתאריך: 25.4.18 13:39

מאת: יוסי כהן, תוכן מקודם

מי לא רוצה לגור בבניין מחודש ויפה? זה חלומו  של כל בעל דירה ישנה. כבר דמיינתם איך הדירה הישנה שלכם תהרס ותקבלו במקומה דירה חדשה בבניין מודרני וחדיש. ישנם לא מעט אנשים שמספיק להם רק לשמוע את צמד המילים "פינוי בינוי" ויקבלו צמרמורת נעימה. אבל אז, במרחק חתימה אחת של שכן סרבן, אתם מתעוררים מהחלום למציאות די בעייתית, יש לומר, ורחוקה מאד מהדירה המפנקת שחלמתם עליה.

 

המכשול הראשוני והעיקרי שתתקלו בו בבואכם ליישם פרויקט "פינוי בינוי" הוא הגורם האנושי. הסכמת רוב בעלי הדירות נדרשת על מנת להתחיל את הפרויקט, ויש מצב ששלום שלום במדרגות או כפית סוכר שתסכימו לנדב , לא תמיד יעזרו במקרה הזה. פינוי בינוי נועד לחידוש השכונה, הקמת מתחם חדש וכפועל יוצא קבלת דירה חדשה, אבל איכשהו, תמיד יהיה את הדייר הזה, בכל פרויקט, שיתנגד וימנע מהחלום הזה לקרום עור וגידים. מה עושים? קבלו כמה קווים לדמותם של הדיירים המתנגדים שיעזרו לכם בהתמודדות איתם.

 

מנכ"ל נקסט אורבן, יוסי כהן

מנכ"ל נקסט אורבן, יוסי כהן

הדייר החמדן
החמדן, אחד הטיפוסים השכיחים, לא יהיה מוכן בשום פנים לחתום על הסכם פינוי בינוי אלא תמורת הטבה כספית או תמורה ייחודית עבורו. דייר זה יתנגד לפרויקט לא מטעמים סבירים או הגיוניים אלא רק מרצונו להשיג הטבות מעבר לאלו להן יזכו שאר הדיירים.
הפתרון? דווקא די קל במקרה הזה. ברוב הפעמים, באמצעות משא ומתן תקיף, תוכלו להקטין את ההטבות שהוא דורש. אם עדיין הוא מסרב להתרצות, כדאי לדעת שבמקרים כאלה אפשר להגיש תביעת נזיקין נגדו.
לקטגוריה הזו משתייך גם הדייר שמתעקש להיות מיוצג על ידי עורך דין, בנוסף לעורך דין שמייצג את כלל הדיירים. המחשבה שמובילה אותו היא שכך הוא יצליח למקסם את התמורה שיקבל. לרוב, עורך דינו יבקש להוסיף להסכם הערות ודרישות נוספות, בעיקרן כספיות. לעיתים קרובות הדרישות הללו אינן ריאליות והצגתן מסרבלת את המשא ומתן ומעכבת את סיומו. גם כאן הדרך היעילה היחידה להתמודד עם אותו דייר ועורך דינו היא על ידי הגשת תביעת נזיקין של כלל בעלי הזכויות במתחם, שתסתור את טענותיו, תצביע על היעדר הרלוונטיות והאובייקטיביות שלהן ותראה שבכך הוא מהווה מטרד.הדייר המתנגד לשם ההתנגדות
מכל המתנגדים, כאן מדובר באגוז קשה לפיצוח במיוחד. למה? ככה. בדיוק כמו הסיבה שבגללה הוא מתנגד. אין לו כל סיבה סבירה להתנגד, אבל הוא יתנגד לשם ההתנגדות. במקרה כזה, כאשר לא יעזרו אמצעי השכנוע המקובלים, ומיציתם את המשא ומתן עם הנציגות, עורך דין הדיירים, עורך דין היזם והיזם עצמו, אין מנוס מלפנות בתביעת נזיקין אשר תגרום לו לחתום על ההסכם מחשש לתשלום פיצויים לכלל בעלי הזכויות.
ישנם מתנגדים אחרים מסיבות מוצדקות כמו מבוגרים, בעלי מצב רפואי רעוע וכיוצ"ב התנגדותם לרוב הינה הגיונית והטיפול בהם הוא שונה לחלוטין, צריך לתת להם מענה ספציפי והולם לצרכיהם והם אינם נמצאים בקטגוריה של הדייר הסרבן.לסיכום, אין פרויקט שבו אין מתנגדים כאלה ואחרים, החכמה היא לזהות את סיבת ההתנגדות ולטפל בה באופן נקודתי, רוב ההתנגדויות נעלמות תוך כדי התקדמות התהליך.
חשוב לציין שלמרות ההתנגדויות פרויקטים יוצאים אל הפועל וטובת הכלל במקרה זה גוברת.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אורי

    אתה ממש מצחיק.
    אתה תמנע מדייר שלא סומך
    על עו"ד שנוח לך להסתדר איתו להיות מיוצג
    ע"י עורך דין שלו ? עו"ד זו בחירה אישית מבוססת אמון .
    חמה הוא חא נוח לך ? כי הוא דורש ערבויות אוטונומית על כל דבר? כי הוא דורש מהיזם להכניס לחוזה סעיפים נוספים שיגנו על הדייר ?
    עדיף שתברר למה הדייר מתנגד ?

  2. אבי

    צודק ב 100% ללא ערבויות אתה עלול להשאר ללא דירה במקרה והיזם לא יצליח למכור את שאר הדירות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר