הדמיה של מתחם פייזר. גורדון אדריכלים

מתחם פייזר עוד רגע כאן

אם תעברו בשכונת נווה שאנן שבחיפה בחודשים הקרובים, כנראה שתוכלו לשים לב למספר שינויים בנוף העירוני המיושן שאפיין עד כה את האזור. פרויקט פינוי בינוי חדש ומבטיח, של חברת "נקסט אורבן התחדשות עירונית", עושה בימים אלה את דרכו ליציאה אל הפועל

פורסם בתאריך: 19.4.19 06:48

מאת: גיא כספי, תוכן שיווקי

מתחם פייזר, הממוקם בפינת הרחובות ניסנבויים, פייזר ופרץ מרקיש, שבשטחו הנוכחי קיימות 104 דירות ישנות ומתפוררות שנבנו לפני שנות ה-80 עומד להפוך לקומפלקס מרשים ויוקרתי שיכלול כ-450 יחידות דיור חדשות ברמת גימור גבוהה ביותר, ריאות ירוקות, נוף לים, פארק מקסים שמתחבר אל המתחם ו-1,200 מטר של שטחי מסחר לרווחת דיירי השכונה שיכלול בתוכו מכולת, מספרה, קוסמטיקאית, בית קפה וכל מה שצריך בשביל להפוך את האזור מצפרדע ביצות דחויה לנסיך נחשק על סוס לבן.

"למרות שהייתה זו דרך ארוכה, רצופת קשיים ואתגרים, הצלחנו להגיע לחתימה של למעלה מ-80 אחוז מבעלי הדירות במתחם על הסכם סופי וכעת נוכל להגיש את התוכניות לעירייה ולקדם את הפרויקט". מספר יוסי מנכ"ל נקסט אורבן בהתרגשות.

"הדבר התאפשר תודות לכלל הגורמים ובזכות שיתוף פעולה שמטרתו הייתה להבטיח כי, בעלי הדירות הקיימים והדיירים החדשים שעתידים להצטרף לשכונה, יוכלו להינות מדירות יפייפיות, גדולות יותר, נוחות יותר ובסביבה מתחדשת המשלבת בתוכה "ריאות ירוקות, נוף יוצא דופן, שטחי מסחר ומבני ציבור לרווחת השכונה".

עורכי הדין של הצדדים בחתימה של 80% מבעלי הדירות

המתחם זוכה לאהדה רבה ברשות המקומית, ושיתוף הפעולה הפורה מול מנהל ההנדסה והמחלקה להתחדשות עירונית בפרט, גורמת לפרויקט לצאת בבטחה ובצורה המיטבית אל הדרך.

מי שמכיר את הבניינים שקיימים במקום כיום, יודע כי השכונה עברה תקופות יפות יותר בעבר, אך כעת נראית קצת כמו מתאגרף מזדקן וחבוט שעבר זמנו.

מתוך מחשבה על צרכי בעלי הדירות ובמטרה לבצע באזור התחדשות עירונית שתמשוך גם חבר'ה צעירים יותר, הוחלט לחבר את המתחם יחד עם הפארק הצמוד ולשלבו בתחומיו. כך זוכים התושבים הוותיקים לחידוש, לא רק של הדירה אלא גם של הסביבה כולה, מה שמגביר את התמיכה בפרויקט ומעלה את שווי הדירות.

"ההזדמנות הזו שניתנה לנו לקבל דירה חדשה בבניין חדש, וגם להינות מתוספות שונות שהגיעו בזכות הפרויקט היא כמו לזכות בלוטו!" מספר איתי, אחד מחברי נציגות הוועד ובעל דירה במקום. "בזכות הפרויקט אנחנו זוכים להשבחה של ערך הנכס שזה כבר יתרון משמעותי, אבל הדבר שהכי משמח אותי בתור תושב האזור הוא הידיעה שהפרויקט הזה מהווה אבן דרך במגמה של שינוי באזור נווה שאנן. נכון שתמיד יש את החששות, שכן מדובר בהחלטה גורלית לאפשר פרויקט של פינוי בינוי בבניין בו אתה גר, אבל העבודה מול נקסט אורבן כלכך נעימה ומסודרת שזה הפך את כל התהליך לקליל ופשוט. על כל שאלה ובקשה שהיו לנו קיבלנו מענה במהירות הבזק, תמיד עזרו לנו למצוא פתרונות ודאגו לא להשאיר שום קצה פתוח."

הדירות החדשות שיעמדו עם סיום הפרויקט יספקו לדיירים גם מרפסת שמש נעימה, חניה, מחסן, ועוד המון תוספות שנועדו לשפר משמעותית את רווחתם של המתגוררים במקום.

מדובר בשינוי מהותי מהמצב הנוכחי, עליו מתלוננים דיירים רבים ומעלים בעיות כמו נזילות, רטיבות, התפוררות של המבנה ועוד שלל תקלות הנובעות משנים של הזנחה וחוסר תשומת לב.

מפגש נציגות

"הדיירים פה בדירות מקבלים הזדמנות פז לשדרג את חייהם בכמה מונים וזה דבר שלא שווה לפספס". מספר עורך דין אייל גונן, שמייצג יחד עם עו"ד חגי אגוזי את בעלי הדירות.

"מכיוון שמטבע הדברים פרויקט בקנה מידה שכזה מכיל הרבה גוונים של דעות, חשוב לדעת כיצד להביא את כולם לאותו מכנה משותף שיאפשר להם להוציא את הפרויקט לפועל. למרות שמדובר באתגר לא קטן, ההתאמה של המתחם לפינוי בינוי, כמו גם ההתרשמות של עיריית חיפה מהפוטנציאל שהוא מציע לתושבי השכונה, הפכו את הפרויקט לכדאי ביותר ולכזה שמבטיח לשפר את רמת החיים של כלל התושבים שלו.

"כמו כן, היחס של חברת נקסט אורבן, יזמית הפרויקט, היה עד כה פשוט יוצא דופן. ההתנהלות מול הרשויות בעירייה, ומול בעלי הדירות והנציגות, נעשית בצורה כלכך מסודרת ומתחשבת שזה הופך את כל החוויה לנעימה ובטוחה".

מיכאל אלפר, יו"ר ועדת תכנון ובניה, מוסיף כי "אנו רואים בפרויקטים של התחדשות עירונית את עתיד הבניה ופיתוח העיר חיפה . מנהל הנדסה עוסק בנושא וישיבות רבות נערכות, לשם ראיה רחבה וקידום התחדשות העיר במקביל למענה לתשתיות, צרכי ציבור ועירובי שימושים באזורי התחדשות עירונית".

מתחם פייזר שעל תכנונו מופקד משרד האדריכלים החיפאי והמוערך "גורדון אדריכלים ומתכנני ערים" עומד להיות אחד המתחמים החדשניים והמרשימים שחיפה ידעה בשנים האחרונות. יזמי הפרויקט מקווים כי ההתחדשות העירונית אותה הם מובילים, תעודד גם את שאר תושבי האזור להתקדם אל עבר שינוי ושידרוג של בניינים נוספים, מה שיוביל לעליה ברווחתם של כלל תושבי האזור.

לפרטים נוספים ולפרויקטים אחרים של חברת נקסט אורבן, לחצו כאן

המתחם הישן


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. מהיום עוד 10 שנים השכונה תהיה מוכנה

    פרויקטים של פינוי בינוי זה ריצות מרתון ארוכות ומייגעות

  2. כלבו, נפלתם בפח של נוכלים

    הפארק שייבנה בין הבניינים יהיה שטח פתוח לכלל הציבור? או ששוב פעם גזלו שטח מפארק ציבורי לטובת דיירים בודדים?
    השתלטות יזמית על המדיה והטייה של עיתונות שאמורה להיות אובייקטיבית לטובת גריפת כספים ולקיחת שטחי ציבור. בושה

  3. א.א

    לכול המגיבים שלכאורה אכפת להם מ"הפארק" או מהרווח של הייזם / קבלן … הגיע הזמן שלפני תגובות =תקראו ותלמדו ..
    1. "הפארק" לא יפגע ..שטחים ירוקים יוספו ולא יגרעו
    2. הדירות מתפוררות והדיירים סובלים . כן אני גרתי שם , ויכול להעיד על המצב הרעוע של המתחם .
    3. חו"ח רעידת אדמה ועשרות אנשים יהרגו … האם זה לבד לא שווה את הפרויקט ?
    4. הרווח של הייזם גם הקבלן זה גם מקום עבודה למאות אנשים / עסקים בחיפה . וזה טוב ..
    חיפה מזדקנת וכנ"ל הבינינים … כול יזמות לחדש מבורכת !

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר