מתחם הרותם (קרדיט: א.ב אדריכלים)

ההתחדשות העירונית בחיפה יצאה לדרך

פורסם בתאריך: 13.9.19 10:11

מאת: יוסי כהן, תוכן שיווקי

תמיד מדברים על העתיד ועל הפוטנציאל הענק (בעיקר לא ממומש) של העיר חיפה. הבשורה של ראש העיר במליאת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה מעבירה את השיח מאזורי הפוטנציאל לתוכנית אופרטיבית ומספקת בשורה אמיתית ומהותית לתושבי העיר.

צפיתי בשקיקה במליאת הועדה המקומית לתכנון ובנייה בה הוצגה לראשנה תכנית בנייה לגובה, על אף פחד הגבהים השורר בעיר וכמצופה, תחילה דיי חששתי.

ככל שהתקדמה הצגת התכנית ניתן יכול לומר שחיפה הולכת לשנות את פניה מקצה לקצה. סוף סוף מתקבלת ההבנה שההתחדשות העירונית בשכונות היא העתיד של העיר.

בעלי הדירות הממתינים להתחדשות שנים רבות ובעיקר שבעים מהבטחות ואמירות שונות שנזרקו בעבר לאוויר ללא כל גיבוי של מדיניות או תכנית נשמעים שבעי רצון מהאמירה המשמעותית של ראש העיר שהעתיד הוא לא עוד מגורים בלבד כמו בשכונת נאות פרס אלא שילוב של מגורים, מסחר, מבני ציבור, תעסוקה והכל בשילוב בנייה מרקמית או כמו שכולם אוהבים להגיד "עירוב שימושים" יחד עם תחבורה ציבורית, תשתיות, מבני ציבור וריאות ירוקות. סוף סוף בעלי הדירות יזכו  את לממש את החלום שנקרא התחדשות עירונית בחיפה.

להבנתי המקצועית, כך בונים ומחדשים עיר. היכולת להוביל את חיפה להתחדשות עם מדיניות ברורה בהתאם לחזון העירייה תייצר עבורינו היזמים ודאות תכנונית שתלך בד בבד עם התכנות כלכלית.

כעת נותר להתחיל לעבוד בכדי להפוך את התוכנית למציאות ולהגיד שאפו ענק לכל הנוגעים בדבר, שאחרי שנים רבות הציגו חזון אמיתי לעיר היפה בישראל.

יוסי כהן הינו מנכ"ל חברת Next Urban, המקדמת מספר פרויקטי התחדשות עירונית בחיפה


תוכן שיווקי


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מה עם שכונת שער העליה המבנים מסוכנים עם חלודה אין ממדים וכול ראד עיר מב
    מבטיח ואין התקדמות נווה דוד ושער העליה גברת קליש בניה לגובה ולהשאיר למכלת וסופר שכונתי וירקן וטיפת חלב גנים מוגנים

  2. חסן שוקרי

    שכונת שער העליה אינה קשורה כרגע לחיפה – אנו ממתינים כי הסינים יבקשו לאחסן בשכונה מכולות של כימיקלים ואז נוכל לבר עם פינוי אחסון או לחלופין אם יש קבלן אשר רוצה לבנות בית מלון כולל חוף פרטי אפשר לבצע זאת במסגרת פינוי מלון

  3. אלי תושב שער עליה

    הכל זה תוכן שיווקי דיבורים דיבורים ושום דבר לא זז
    אולי צריך יזמים וקבלנים חדשים

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    איפה התוכניות לבנייני משרדים? ואיפה המחשבה איך לשלב משרדים קטנים וגדולים בעיר? חיפה צריכה להיות מרכז המשרדים של הצפון, אבל מה שיש לנו היום הוא פתטי לחלוטין בכל הרמות.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר