מתחם הנשיא (קרדיט: ויטנר אדריכלים)
מתחם הנשיא (קרדיט: ויטנר אדריכלים)

טיפים להשקעות בנדל"ן בחיפה

בחיפה הידועה בכינוייה "היפיפייה הנרדמת" החלו לאחרונה ניצני פריחה ונראה כי עתיד הנדל"ן בעיר מבטיח. משקיעים רבים זיהו את הפוטנציאל האדיר והחלו לרכוש נדל"ן עסקי ופרטי באזורים שונים בעיר. ראיינו את יוסי כהן מנכ"ל חברת "נקסט אורבן" ששטח בפנינו את כל הטיפים להשקעות נדל"ן בחיפה

פורסם בתאריך: 24.10.18 21:56

מאת: מיכל שכטמן, תוכן שיווקי

"בשנים האחרונות, מחירי הנדל"ן ברחבי הארץ ובמרכז בפרט עלו בצורה מטורפת, בחיפה באופן די מפתיע מחירי הנדל"ן לא חוו עלייה משמעותית,. לאחרונה העיר מתחילה להתעורר ותחום הנדל"ן מתחיל לתפוס תאוצה" מספר יוסי כהן, מומחה נדל"ן ומנכ"ל חברת "נקסט אורבן".
"אזור העיר התחתית עבר מהפכה גדולה מאוד בשנתיים האחרונות והביא לכך שהרבה משקיעים בעיקר המוגדרים "תל אביבים", החלו להשקיע בה. אם באזור מרכז הארץ מחירי הנכסים המסחריים, משרדים ודירות למגורים בקרבת הים יקרים מאוד, בחיפה המחיר עדיין מאוד נמוך ולכן עליית המחירים הצפויה עקב ההתפתחות המהירה של העיר התחתית מייצרת הזדמנות אדירה להשקעה עם תשואה אטרקטיבית ביותר"

היכן נמצא הפוטנציאל הגדול של חיפה בתחום הנדל"ן?

"לדעתי הפוטנציאל הגדול ביותר בחיפה נמצא בתחום הפינו- בינוי ובעיקר באזור שכונות החוף. מתחמים רבים על קו החוף עתידים להיהרס במסגרת תהליכי פינוי בינוי ובמקומם יוקמו שכונות חדשות ויוקרתיות, אשר ישדרגו בצורה משמעותית את האזור ויכפילו את שווי הדירות הקיימות, כך שרכישת דירה ישנה באזורים הללו הינה השקעה עם פוטנציאל רווח אדיר. לדוגמה, מחיר דירה ישנה באזור קו החוף כיום עומד על כ-900,000 ש"ח, לאחר תהליכי הפינוי בינוי, שוויה של אותה דירה יוכפל ואף יותר מכך, זו השקעה מאוד כדאית, כי מעבר לעליית המחירים, בתהליך הפינוי בינוי יש פטור ממס שבח.
ישנם תחומים נוספים בהם כדאי לבחון אופציית השקעה בעיר, תחום המשרדים והנדל"ן המניב מתפתח מאוד, מחירי הנדל"ן בחיפה עדיין נמוכים יחסית והעיר מתפתחת במהירות, בהתאמה מלאה הצורך במשרדים ובמסחר גדל, וכך התשואה יכולה לגדול באופן משמעותי. פתיחת הנמל החדש שאמור להיפתח בקרוב, מייצרת הזדמנויות השקעה נוספות כדוגמת הקמת שטחים למרכזים לוגיסטיים שישמשו את הנמל לכשיפתח".

אז איפה כדאי להשקיע?

"הטיפ הראשון שלי הוא להשקיע בקו החוף. אם זה במסחר, מגורים, משרדים ובמיוחד במתחמים שמתוכננים בהם תהליכי פינוי בינוי. אזור קו החוף צפוי לעבור מתיחת פנים רצינית, וכיום שוקדים על שיקום הרכבת, פיתוח פני הים, חזית הנמל, הנמל החדש וחיבור שכונות החוף בעזרת גשרים לתוך החופים, תהליכים שייעלו את שווי הנדל"ן באזור. דוגמא לפרויקט כזה הוא "מתחם הרותם" הממוקם על קו החוף ובו השיכונים הישנים מתוכננים להיהרס ובמקומם יוקם מתחם חדש הכולל בנייה נמוכה וגבוהה, מתחמי מסחר ריאות ירוקות וחיבור של השכונה עם גשר לחוף הים ולפארק הכט".
לפי דבריו של כהן "אזור נוסף בו כדאי להשקיע הוא שכונת נווה שאנן שנחשבת לאחת השכונות הוותיקות והגדולות בישראל. עתידה של השכונה לעבור תהליכי התחדשות עירונית וכתוצאה מכך מחירי הדירות יעלו בצורה משמעותית. שווה מאוד לקנות בשכונה דירות ישנות שעתידן להשביח את עצמן, או לחשוב על רכישת חנויות מסחר במתחמים החדשים בהם תגדל האוכלוסייה בצורה משמעותית. ב'מתחם פייזר' בשכונת נווה שאנן לדוגמא, מתכננים להרוס את השיכונים הישנים ובמקומם יוקם מתחם חדש הכולל רבי קומות עם שטחי מסחר.
אזור שמאוד מומלץ להשקיע בו הוא אזור הכרמל הישן והטוב. עד כה ציר מוריה נודע בבנייה הנמוכה המסורתית אפילו בפרויקטים חדשים במסגרת תמ"א 38, לאחרונה צצו קולות המבשרים על כך ש"פחד הגבהים" בעיר הוא רק אגדה אורבנית והחלו לחשוב על תכנית כללית שתכלול בנייה לגובה משולבת מסחר וחניוניים תת קרקעיים, מהלך שכזה יחייה את הכרמל שאיבד מגדולתו וייצר תשואה משמעותית למשקיעים"

יוסי כהן, בעל תואר ראשון שימש בתפקידים בכירים בתחום השיווק, המכירות וניהל מחלקות עסקיות בתחום התקשורת והייטק. בעל ניסיון רב ביזום וקידום תהליכים בתחום הנדל"ן בארץ, ומכהן כיום כמנכ"ל חברת "נקסט אורבן" התחדשות עירונית, המאמינה בפוטנציאל האדיר של העיר חיפה ויוזמת כעשרה מתחמי פינוי בינוי מאוד גדולים בעיר.

מנכ"ל נקסט אורבן, יוסי כהן (צילום: ראובן כהן)

מנכ"ל נקסט אורבן, יוסי כהן (צילום: ראובן כהן)

 


הכתבה השיווקית נכתבה בשיתוף עם חברת "Next Urban"


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. כתבה שנכתבה בעידן יהב

    יזמי נדלן יקרים, אתם מוזמנים לנסוע ביחד עם יהב לברצלונה ולהישאר שם. חיפה לא תהיה יותר עיר שבה עושים סיבוב על התושבים.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר