צילום: כפיר בולוטין

הסודות

מחזה ישראלי חדש מאת הדר גלרון, בהשראת התסריט מאת הדר גלרון ואבי נשר. ב-15 וב-17 לפברואר בהיכל התיאטרון

פורסם בתאריך: 1.1.18 17:46

מאת: מתן אבני, תוכן מקודם

השנה היא 1996. נעמי, בתו של דיין חרדי, הרב הס, מצליחה לשכנע את אביה לדחות את חתונתה ולאפשר לה ללמוד במדרשה לבנות בצפת. את חלומה החתרני להיות הרב-אשה האורתודוקסית הראשונה היא חולקת רק עם הרבנית דבורי, מנהלת המדרשה.

דבורי, שהבטיחה לדיין להכין את נעמי לחיי נישואין, מגלה שנעמי היא עילוי ומפרה את הבטחתה לדיין. היא גם בוחרת בנעמי להיות החברותא של מישל, תלמידה סוררת, שנשלחה למדרשה כעונש על חטא אפל וסודי. נעמי נחושה אמנם להיות רב-אשה, אך הקשר בינה לבין מישל סוחף את שתיהן למחוזות בלתי צפויים ומאיים להרוס את כל חלומותיה.

סיפור התבגרות בעולם שבו אסור לחלום מחוץ לחוקים.

הדר גלרון, שכתבה את "מקווה" (פרס התיאטרון הישראלי 2005), היא מחזאית חרדית לשעבר, שביצירותיה ובהופעותיה נותנת קול מרתק ונועז לנשים דתיות בחברה הישראלית העכשווית.

צילום: כפיר בולוטין

 

 


הביקורות משבחות:

"המחזה החדש של הדר גלרון בוחן ומאיר את מהלכן האסור של הנשים בעולם הגברים. הבמאי כפיר אזולאי שומר על רצף וזרימה, ומעצב את המתרחש בחדות. עיצוב המשחק הוא המרכיב המהותי ביותר בבימוי, ואותו נושאות בעיקר שמונה שחקניות, ותיקות וצעירות, שיוצרות הוויה נשית רוחשת סודות וגילוי. בראשן ניצבת יעל וקשטיין בתפקיד נעמי. היא מדויקת כצעירה נלהבת, אך היא פורחת ככל שהגילוי עצמי מתחוור לה, ונוגעת ללב בכאוס ההתפכחות הממתין לה עם חתנה. לצדה ושותפה מלאה למהלכים האלה מיכל שטמלר כמישל הסוררת. היא מיטיבה לשדר את הלחץ המופעל עליה להתיישר, ומרגשת במהלכי הכאוס הנפשי והפיזי שהיא נחשפת אליו. איתן, הרבנית דבורי שליאת גורן מעצבת אותה בהתאם לנדרש במחזה בסמכותיות, ברכות, וברגישות, שגם בה ניכר הכאב האישי הכרוך בעברה. קרן מרום בתפקיד שיינה ולורין מוסרי בתפקיד מירי הן עמודי התווך החברתי במדרשה, ושתיהן מביאות את מנות ההומור במשחק טבעי ושופע חיוניות. יחד אתן, כמקהלה משחקת, מפטפטת או שותקת דניאל היב, אליה לסרי, בר אקרמן ואלינור דוד. ארבעתן טובות במקום ובמצבים שהן מופיעות. אחרונים וטובים גם הם שלושת הגברים של העלילה. עמי ויינברג במשחק רגיש, דורון בלנק טוב והחלטי, יניב לוי במשחק שופע חיוניות והומור בריא"

"הצגה מחכימה ומרגשת, מעודנת ומבדרת העשויה באופן הכי מקצועי ומושלם בידי צוות שחקניות מוכשרות, ויוצרים כה משובחים, הדר גלרון יודעת את סוד הכתיבה המשובחת. המחזה מרתק את הצופה בהתפתחות הסיפור, בהעמדת הדמויות. המחזה כתוב ברגישות רבה, בטוב טעם, ומעניק לצופים הרחבת הדעת בנושא כה רגיש… יעל וקשטיין כובשת את הלב. כמוה גם ליאת גורן. מיכל שטמלר מלבבת עם סיפוריה תוך העלאת חיוכים וצחוקים על פני הצופים. כך גם קרן מרום מהווה תבלין עסיסי ולורין. דורון בלנק מקסים, עמי ווינברג נוגע ללב, יניב לוי בחום ורגש כובש כליל את הקהל"

 

בהשתתפות: יעל וקשטיין, מיכל שטמלר, שירן הוברמן, הדס קלדרון, יניב לוי, עמי ויינברג, קרן מרום, לורין מוסרי, דורון בלנק, בר אקרמן, אלינור דוד, דניאל היב, אליה לסרי, מחליפה:ליאת גורן

מאת: הדר גלרון, בימוי: כפיר אזולאי, תפאורה: פולינה אדמוב, תלבושות: עפרה קונפינו, מוסיקה: אלעד אדר, תאורה: זיו וולושין, תנועה: עמית זמיר. משך ההצגה: שעה וחצי.

 

צילום: כפיר בולוטין

 

*ניתן לקחת כהצגת בחירה
*אזרח ותיק זכאי ל 50% הנחה מהמחיר המלא בהצגות מנוי של תיאטראות רפרטואריים בלבד.
מותנה בהצגת תעודת אזרח ותיק.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר