היכל התרבות קרית מוצקין

מלב הקרבות להיכל התיאטרון: העיתונאי איתי אנג'ל בהרצאה מרתקת

אין בארץ עיתונאי כמו איתי אנגל שבעבודת השטח שלו נכנס הכי עמוק לאזורי סכנה בכל נקודה על פני כדור הארץ. יום שישי ה-13 באפריל בשעה 10:30 בהיכל התיאטרון מוצקין

פורסם בתאריך: 8.4.18 10:44

מאת: אחי שחר, תוכן מקודם

עיקר עיסוקו של איתי אנגל הוא בכיסוי סכסוכים בעולם. חודשים ארוכים מחייו הוא בילה בעירק, פקיסטן, אפגניסטן, צ´צ´ניה, רואנדה, קונגו, בוסניה, קוסובו, לבנון, עזה ועוד ועוד…. על עבודתו בבוסניה הוא זכה ב"פרס סוקולוב" לעיתונאות והיה העיתונאי הצעיר ביותר שזכה בו.
סרטו "עם המורדים בסוריה" (בשיתוף עם התחקירן אמיר תיבון) זכה בפרס בקטגוריית הכתבה העיתונאית במסגרת טקס פרסי הקולנוע הדוקומנטרי הישראלי לשנת 2013. במהלך הסרט נכנסו שניהם אל מלחמת האזרחים המתחוללת בתוך סוריה, הגיעו אל המורדים הנאבקים בכוחות המשטר של אסד ותיעדו את המהפכה מבפנים.

לרוב המקומות נוסע איתי אנגל לבד, מצלם בעצמו ו"מסתדר בעצמו". משום שרוב הסכסוכים בעולם מתנהלים במדינות מוסלמיות איתי נדרש בד"כ גם להסתיר את זהותו הישראלית.

איתי אנגל משמש מזה 4 שנים ככתב בכיר בתוכנית "עובדה". לפני כן עבד 11 שנה במערכת "חדשות ערוץ 2" בעברו כתב בגל"צ ועורך חדשות החוץ. מזה עשר שנים מעביר איתי קורס שאותו יזם בשם 'סכסוכים בעולם', הנוגע במוקדי הקונפליקטים הבולטים בכדור הארץ.

איתי מעביר בהרצאותיו חוויות ממקור ראשון וקטעים דוקומנטריים שהנציח בשהייתו במוקדי הסכסוך. הטקסטים המרגשים מתובלים בהומור ובהמון אינטליגנציה ואיתי נחשבמרצה מרתק רהוט ומבוקש.

 

איתי אנג'ל בהיכל התיאטרון

איתי אנג'ל בהיכל התיאטרון

נושאי ההרצאות:

  • היום שאחרי דאע"ש במזה"ת – מבט נדיר מבפנים בימים אלה אנו עדים לשינוי הסטורי במזרח התיכון. דאע״ש, כח מאורגן ואכזרי יותר מכפי שהכרנו אי פעם, אשר מאיים להחריב את העולם המוכר לנו, נאבק בימים אלה על עתידו ועתיד הח'ליפות האיסלמית. דאע"ש סופג תבוסות קשות אך האידיאולוגיה והלוחמים לא נעלמים ומתכננים את הגילגול הבא של האירגון. בינתיים, מי שמשתלט על רוב השטחים של דאע"ש הם בעיקר כוחות שיעים בחסות איראן שיוצרים ציר שיעי עוין לישראל מאיראן עד דרום לבנון.
    איתי אנגל ביקר 6 פעמים בעירק ו 3 פעמים בסוריה מימי סדאם חוסיין עד ימים אלה, הוא העיתונאי הישראלי היחיד שדיווח מתוך החזית מול דאע"ש בסוריה ועירק ותיעד מקרוב את כל הכוחות אשר משנים כעת את המזרח התיכון. הוא שהה במוסול עם כוחות עירקים שיעים שנתמכים על ידי איראן והחיזבאללה, תיעד בראיונות בלעדיים את לוחמי דאע"ש וג'יהדיסטים של הג'יהאד האיסלמי, וליווה את הכורדים שהכריזו כעת על כוונתם להקים מדינה עצמאית ובכך לקרוע לגזרים את מדינות עירק וסוריה כפי שהכרנו אותן.
    בהרצאתו הוא מספק מבט נדיר מהשטח, עם תיעוד בלעדי, אודות מקור הכח שהעלה את דאע"ש, האפשרות שהאירגון בגילגול זה או אחר ישוב להכות את המזרח התיכון וההתפתחויות האחרונות שמשנות את המזה״ת שעל גבולותינו. מה צפוי כעת עם היחלשות דאע״ש? האם הכוחות שיעלו כעת עלולים להיות מסוכנים עוד יותר?
  • הרצאה אישית – כתב באזורי מלחמה "כל הסימנים אומרים לך: אל תתקרב לשם. זה בלתי אפשרי. זה ייגמר רע ומר מבחינתך. אין שום סיכוי שתצא מזה בשלום. אבל אתה מחליט כן ללכת. ולחשוב אחרת מכפי שכולם חושבים. להשיג דברים שאחרים לא ישיגו"
    בהרצאה מספר איתי אנגל אודות אחורי הקלעים של עבודתו באיזורי סכסוך כמו סוריה, עירק, אפגניסטן, לבנון, קוסובו, בוסניה, רואנדה, קונגו, עזה, מחוזות דאע"ש ועוד… ההרצאה עוסקת בצורך לחשוב אחרת, הן מבחינה טכנית והן פסיכולוגית, ומסבירה מדוע התנהגות שלכאורה נראית לא הגיונית ומנוגדת לכל האינסטינקטים היא המוצא היחיד, הן להישרדות והן לפריצת דרך והצלחה. איך כישראלי הוא נכנס למקומות שישראלים אינם רצויים בהם וכיצד הוא מתפקד בין ג'יהדיסטים סונים, שיעים, שיעים, טליבנים ושאר מיליציות. על העבודה לבד ללא אנשי צוות, על הסיטואציות שבהן היה נתון, ההתמודדות עם איומים ועם פחד, על הצורך לאלתר ולחשוב מחוץ לקופסא והדילמות באזורים כה קשים וטעונים. הרצאתו מלווה בקטעי תיעוד בלעדיים מעומק השטח באותם אזורי מלחמה.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר