אוניברסיטת חיפה (צילום: Magiorestock/depositphotos.com)
אוניברסיטת חיפה (צילום: Magiorestock/depositphotos.com)

25 מרצים נגד השעיית תומכי הטרור: "לא חוקית"

במכתב ששלחו 25 מרצים בכירים באוניברסיטת חיפה לנשיא אוניברסיטת חיפה ולרקטור בעקבות השעייתם של שישה סטודנטים שהביעו תמיכה בחמאס, הם כתבו: "אין לך סמכות להשעות סטודנטים. החלטה כזו מפרה את התקנונים של האוניברסיטה ופוגעת בזכויות אזרח"

פורסם בתאריך: 11.10.23 15:37

25 מרצים בכירים באוניברסיטת חיפה יוצאים נגד החלטת הרקטור פרופ' גור אלרואי להשעות מהלימודים שישה סטודנטים, לנוכח פרסומים שלהם ברשתות החברתיות שבהם הם הביעו תמיכה בחמאס וברצח ישראלים, ומכנים את ההשעיה "לא חוקית".

כפי שפורסם ביום שני ב"כלבו – חיפה והקריות", ביום ראשון השעתה האוניברסיטה ארבעה סטודנטים ערבים בגלל פוסטים שפרסמו ברשתות החברתיות ובהם תמיכה במתקפת הטרור של חמאס על ישראל. במכתב ששלח אלרואי לארבעה נכתב: "לאור התבטאותך ברשתות החברתיות ותמיכתך במתקפת הטרור על יושבי עוטף עזה ורצח חפים מפשע, הנך מושעה מלימודיך באוניברסיטת חיפה עד לבדיקת הנושא". מאז נשלחו מכתבים דומים לשני סטודנטים נוספים.

במכתב ששלחו לרקטור כתבו המרצים: "שמענו שמספר סטודנטים קיבלו ממך הודעה שהם מושעים מהאוניברסיטה, וחלקם אף נדרש לפנות את חדרם במעונות, בשל פרסומים שלהם לכאורה ברשתות החברתיות. אנו סבורים שאין לך סמכות להשעות סטודנטים, ושהחלטה כזו מפרה את התקנונים של האוניברסיטה ופוגעת בזכויות אזרח ובזכויות סטודנטים המוקנות להם הן על פי משפט המדינה והן על פי תקנון משמעת האוניברסיטה".

עוד כתבו המרצים: "לא ברור כלל אלו סעיפים אתה סבור שהסטודנטים המושעים הפרו, ואיזה הליך של בירור עובדות הספקת להפעיל בזמן הקצר עד לנקיטת הפעולה החריפה של השעיה וגירוש מהמעונות, כאשר ככל הידוע לנו, הסטודנטים שהושעו לא קיבלו אפילו זכות להשמיע את גרסתם. אנו קוראים לך לבטל מידית את ההשעיה ואת הגירוש של סטודנטים מהמעונות. בכל מקרה שבו מתעורר חשש להפרת תקנון המשמעת יש לפעול על פי החוק ותקנוני האוניברסיטה באופן שוויוני ותוך מתן משקל ראוי לשיקולים של חופש ביטוי וזכויות אדם ואזרח. בשעה שהחברה הישראלית נאבקת על שמירת שלטון חוק והפרדת הרשויות, אנו מקווים שתדע לשמור על עליונות החוק גם באוניברסיטת חיפה".

אלרואי השיב למרצים במכתב זועם שבו הוא כתב: "קראתי בהשתאות ובאי אמון את מכתבכם המנותק מכל מציאות. החברה הישראלית (או כמסתבר, חלקים גדולים ממנה) עוברת תקופה קשה שלא נודעה כמותה. טרוריסטים רצחניים חצו את הגבול ורצחו כ־1,200 (או יותר) בני אדם. האירוע המתגלגל שאנו עדים לו מאז שבת השחורה הוא בגדר פשע נגד האנושות ואחד ממעשי הטבח הקשים של המאה ה-21. נשים וגברים, צעירים וזקנים, חיילות צה"ל וילדות קטינות נאנסו, נחטפו ונרצחו. צעירים נורו בגבם, וגורל הנשים קורבנות המסיבה היה זהה לזה של החיילות והילדות. ראשים נערפו, גופות בותרו וחוללו, בני אדם נשרפו חיים, ילדים נלקחו בשבי ללא הוריהם, מאות משפחות חרדות לגורל נעדריהן, משפחות שלמות נמחקו – נמחקו! – ואתם עסוקים בסוגיה אם חרגתי מתפקידי ופעלתי בניגוד לתקנון לאחר שהשעתי שישה סטודנטים מלימודים עד לבירור שאנחנו פועלים לקיים בהתאם לתקנון ביחד עם הממונה על המשמעת".

עוד כתב הרקטור כי "הסטודנטים הושעו בגלל שפרסמו פוסטים שביטאו תמיכה ברורה בטרור החמאס וברצח חפים מפשע. מכתבי ההשעיה יצאו לסטודנטים תומכי חמאס, תומכי אויב בזמן מלחמה. עמדה בפניי אפשרות אחרת, והיא להגיש נגדם תלונה במשטרה. בחרתי באפשרות הראשונה – השעיה. באוניברסיטת חיפה לומדים סטודנטים יהודים, נוצרים, דרוזים וגם מוסלמים, שנתקלו בפרסומים ברשתות החברתיות של חלק מחבריהם ללימודים והם מתקשים לחזור לאוניברסיטה לאחר שצפו בגילויי השמחה. אותם סטודנטים שחלקו איתם את אותו ספסל לימודים עד לפני שבוע. זה פשוט לא נתפש. מחובתנו, כפי שכתב גם נשיא האוניברסיטה, להגן על קהיליית אוניברסיטת חיפה כולה – סטודנטים, סגל אקדמי וסגל מינהלי, וסטודנטים נפגעי המלחמה זקוקים להגנתנו ולתמיכתנו כעת, יותר מכולם".

 

 

גם נשיא האוניברסיטה פרופ' רון רובין שלח מכתב תשובה למרצים וכתב: "תקנון האוניברסיטה הוא מורה דרך שלנו לטיפול בחיים השגרתיים של המוסד והוא משרת אותנו נאמנה. התקנון לא עונה על מצבים שהם מעבר לדמיון, לא כל שכן אותו שבר חסר תקדים שחווינו. אף מסמך – גם לא התקנון שלנו – לא יכול להכיל את אשר עברנו באותו יום נורא של טבח חסר אבחנה וחסר תקדים. כמנהיגי הקהילה הנבחרים מוטלת עלינו החובה להגן על הקהילה שלנו בעתות משבר ולנקוט צעדים שאמורים לשמור על המרקם השברירי של היום שאחרי. על כן, גילויי שמחה ותמיכה באותם שונאים שביצעו מעשי רצח המונים, שחשבנו שהם נחלת העבר, יזכו לתגובה מיידית שלנו. על כך לא נתפשר. מתינו מוטלים לפנינו, ויש לנו חובה ערכית לכבד אותם. לסטודנטים שמורה זכות הערעור, ואנחנו מוכנים גם להגן על החלטותינו בכל פורום – משפטי וציבורי".

פרופ' יובל יונאי מחותמי המכתב: "נראה לי שאנחנו נסחפים מהר מאוד בכיוונים לא רצויים, ותוך כדי כך עושים דמוניזציה של סטודנטים ערבים ופוגעים במו ידינו בשמה הטוב של האוניברסיטה. יורשה לי להעלות ספקולציה שאני לא יכול להוכיח אבל נראית לי אמינה וסבירה – אין אף סטודנט שהתבטא בעד הטבח הנורא ואין אף סטודנט שרקד על הדם. ההשעיה של הסטודנטים יוצרת תחושה שזה המצב, אבל אף אחד מאיתנו, לבד מהרקטור, לא ראה מה נכתב והופץ על ידי הסטודנטים המושעים. סיבה אחת לביטחון היחסי שלי בטענה הזו היא שאף אחד לא ידע בשבת על הטבח הנורא. ידענו שהיתה חדירה של אנשי חמאס אבל מימדיה לא היו ברורים, ובטח לא הפרטים המזוויעים שהחלו להיחשף רק ביום שני, אחרי שהתלמידים כבר הושעו. סיבה נוספת היא שאני מכיר את הסטודנטים באוניברסיטה. אני לא מכיר כל אחד באופן אישי, אבל אני שומע ועוקב אחרי דעותיהם באופן ישיר ועקיף, וקשה לי להאמין שמישהו מהם יתמוך במעשים הברבריים שנעשו".

לדבריו, "סטודנטית אחת שהושעתה מוכרת לי מקורס שלימדתי. אני לא יודע מה דעותיה הפוליטיות, אבל אני מכיר את אישיותה ואת מזגה, וברור לי שהיא לא היתה מעלה על דעתה לתמוך בטבח אזרחים. במקרה אחר, ראיתי שני פוסטים שבעטיים כנראה הושעתה סטודנטית אחרת. בשני המקרים מדובר בפוסטים שמסתובבים זמן רב ברשת ולא בדברים שהופצו ביום הטבח. באחד מהם יש ריאיון עם ע'סאן כנאפני, שכזכור חוסל על ידי ישראל לפני כ-50 שנה. אפשר לשאול למה היא עשתה שיתוף לפוסט הזה ביום שבת הנורא, אבל מכאן ועד להגיד שהיא 'רקדה על הדם' הדרך ארוכה. כמובן, הכל ספקולציות. אני לא יכול להיות בטוח, אבל איך אפשר להגיע למסקנות אם אפילו לא שאלו אותה, וההחלטה התקבלה בחופזה ביום ראשון שבו כולנו עוד היינו בהלם, והרקטור מן הסתם היה טרוד באלף ואחת בעיות דוחקות? אף אחד מהמושעים לא קיבל הזדמנות להגן על עצמו. למיטב ידיעתי הם שמעו לראשונה על כך שהם חשודים בדבר נורא עם קבלת מכתב ההשעיה".

יונאי הוסיף כי "אין שום הצדקה לפגוע בזכויות של סטודנט בלי לתת לו אפשרות להתגונן. ברור גם שלרקטור אין סמכות להשעות סטודנטים. יש תקנון מחייב שנותן תשובה למקרים של צורך בהרחקה בשל נזק מיידי. פוסט שמישהו כותב זה לא 'פצצה מתקתקת'. סטודנטים יהודים כותבים דברים נוראיים על ערבים וקוראים להרוג את כל תושבי עזה, וחלקם גם מאיימים על פלסטינים אזרחי ישראל. אם נתחיל לפשפש בעמוד האישי של כל סטודנט נגלה הרבה דברים לא נעימים, ולפי קנה המידה של הרקטור נצטרך להשעות רבע או שליש מהסטודנטים שלנו. אנו צריכים לחנך אותם, לא להשעות אותם. הטענה שזה לא נורא כי זה משהו זמני ולא נגרם נזק בלתי הפיך היא פשוט לא נכונה. השעיה כזו יכולה להרוס את עתידה של סטודנטית שהגיעה מהרבדים החלשים ביותר של החברה הישראלית, שגם כך קשה לה להתמודד בסביבה זרה ועוינת, וגם השעיה יכולה להשפיע על ההליך המשמעתי שיבוא אחריו, כי כבר ידוע שהרקטור חרץ את דינה. העצמאות של שופטים ושל דיינים במקרה המשמעתי היא דבר קדוש, ואסור לבעלי סמכויות ביצועיות להתערב בתהליך. הרקטור שגה שגיאה רצינית. האוניברסיטה מתפארת בכך שלא רק אוניברסיטת חיפה נקטה את זה. לצערי, זו לא הוכחה, ונראה שעוד כמה מוסדות נסחפו בכיוון לא טוב. אלפי הלייקים שהחלטת האוניברסיטה קיבלה ברשתות החברתיות היא לדעתי סימן שלילי ולא משהו להתגאות בו. אנו צריכים לחנך לסובלנות ולשמירת החוק, לא למצוא תירוצים במצב הקשה להפקעת זכויות אזרח בסיסיות. אני רוצה להאמין שהאוניברסיטה היא אי של שפיות, אבל השעיית הסטודנטים וחריצת גורלם גם בחילופי הדברים כאן מעידה על אובדן שפיות. זמנית אני מקווה".

פרופ' אסעד ע'נאם, מרצה נוסף שחתם על המכתב: "לא קראתי את הפוסטים שכתבו הסטודנטים אבל המכתב שלנו מכוון לתגובה הפזיזה והלא אחראית של רקטור האוניברסיטה, שאמור להיות אמון על חופש הביטוי ועל זכותם של הסטודנטים שלו לקבל הליך הוגן. הרקטור, ברגל גסה, מתנהג כמו סופרמן או טרזן שיכול להוציא סטודנטים לחופשה או להפסיק את לימודיהם בגלל שהוא סבור שלמשפט כזה או אחר יש משמעות של תמיכה בטרור. לדברים הנוראיים שקרו בעוטף עזה ועכשיו קורים בעזה יש משמעויות רחבות גם של טרור. גם בצד הפלסטיני כל צעד ישראלי נתפש כפשע מלחמה או טרור. כל משפט של גינוי לתקיפות ישראליות בעזה נתפש בצד הישראלי כתמיכה בטרור. כמובן שאי אפשר לקבל את מה שנעשה על ידי אנשי חמאס, אבל העניין של לשתף או לא לשתף – אני לא יודע עד כמה זו אכן עבירה. נניח שזה עבירה ונניח שנכתבו דברים קשים, חובתו של הרקטור לפנות לערכאה האחראית, שזו ועדת המשמעת, ולזמן את הסטודנטים לבירור, לתת להם להשמיע את דבריהם ואחר כך לקבל החלטה".

לדבריו, ההשעיה המיידית של הסטודנטים לא נעשתה במקרה: "לדעתי, כל העניין הזה קורה בגלל שהאוניברסיטה כבר הרבה שנים רוצה להראות שהיא לא אוניברסיטה ערבית ולא שלוחה של אוניברסיטת ביר זית, אז הרקטור משתמש בהזדמנות הזאת כדי לתקוף כל גילוי של דברים שאולי הוא לא מסכים איתם. יכול להיות שאני גם לא מסכים להם, אבל לתקוף כל דבר על מנת להראות שהוא נאמן ואיש ימין זה לא מקובל. אנחנו אומרים גם לסטודנטים שלנו ביום יום – תבדקו מהו מקור הידע שלכם, תהיו בטוחים שזה הכוונה של הטקסט. כמובן שזה גם רלוונטי לרקטור כאדם שאמון על מערכת סטודנטיאלית. אין לי ספק שהסטודנטים יחזרו ללימודים ובית המשפט יבטל את ההשעיה. ככה לא נוהגים. זו עדות לכך שיש פה הנהלה שלא מתייחסת לסטודנטים הערבים. כאשר היו תקיפות על פלסטינים בחווארה לא ראיתי שהאוניברסיטה עשתה בירור אם היו סטודנטים יהודים שלה השתתפו בזה. זה אומר שכאשר מדובר באוכלוסייה חלשה שהרקטור יכול לרמוס את הזכויות שלה ברגל גסה, הוא עושה זאת בלא להניד עפעף".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

31 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    צהל צריך להפציץ את אוניברסיטת חיפה כמו שהוא הפציץ את האוניברסיטה האסלאמית בעזה

  2. יורם

    מרצים יקרים, כל זכויות האזרח נרמסו ביום שבת האחרון ב"טבח אוקטובר" .
    תרדו דרומה ותראו במו עיניכם.
    תתבישו לכם, אינכם שונים בכלום מתומכי המתקפה המזוויעה הזו.
    לו יכולתי, הייתי משעה אתכם לאלתר ומסלק אתכם מכל מוסד אקדמי בישראל. תרדו לעם, הוא זקוק לתמיכה שלכם ולא לתמיכתם בסטודנטים שונאי ישראל.

  3. איזה עולב

    אז מתנצל בפני חברי שאמרו שהאוניברסיטה תומכת טרור ואני הגנתי עליה
    מסתבר שממש יש בה קינים של תומכי טרור כולל מרצים תומכי טרור.

  4. לי

    לנשיא האוני' ולרקטור תודה, אתם אלופים!
    ואתה פרופ' עלוב מחפשים מרצים באוני' האיסלמית בעזה (כמובן שתלמד דרך הזום כי פיצצנו אותה הבוקר)
    רק ככה צריך!
    אלופים!!!

  5. דניאל קרן

    ההרחקה חוקית לחלוטין. לפי תקנון המשמעת, זו נחשבת עבירה:
    "התנהגות הנוגדת את החוק או את עקרונות המוסר הציבורי, וכן כל התנהגות שיש עמה קלון"
    תמיכה בטרור רצחני גם נוגדת את החוק, וגם את עקרונות המוסר הציבורי.
    המרצים שחתמו על המכתב הם מיעוט קטן (25 מתוך כ 500 חברי סגל), שלמרבה הצער לא
    טרחו לברר את העובדות.
    פרופ' דניאל קרן, החוג למדעי-המחשב, אוניברסיטת חיפה.

  6. מרתיח לשמוע על התנגדות להשעיית תומכי טרור אונס ורצח... מזעזע

    יש לזרוק מהאוניברסיטה כל מרצה שחתום על "הזכות של סטודנטים לתמוך ברצח ואונס של חפים מפשע"
    המרצים האלו צריכים להיות מסולקים מהאקדמיה הישראלית לאלתר.

  7. ענת

    למה לא מםרסמים את שם המרצים?
    בעצם לא חשוב מה שמם! לפטר אותם במיידית !!!!

  8. שוקי

    להשעות גם את המרצים, יש מספיק מרצים איכותיים שישמחו למלא את מקומם בלי לתמוך בטרור

  9. סטודנט לשעבר באונ' חיפה.

    הגנה על זכויות הנבלות שתומכות בטירור זו למעשה שותפות מלאה לפעולה שלהם. יקומו אותם מרצים ויפרסמו את המכתב בעיתונות ונדע מי הם. נכון שכאן זה לא "מדינה ערבית ליברלית" כמו כל המדינות הסובבות אותנו,אבל יש להם עכשיו זכות להגר לשם ולנסות לבקר את השילטון.
    כמו הצדיק מסעודיה שעשה נקניק מהעיתונאי שביקר אותו.
    המדינה לא צריכה להעסיק נבלות כאלה ולסבסד גיס חמישי.

  10. סטודנט באוניברסיטה

    אסעד גנאם פרופסור מהחתומים על המכתב בראיון לרינה מצליח ב2016 –
    בערוץ 2 בתכנית פגוש את העיתונות השתתף בפאנל פרופסור למדעי המדינה מאוניברסיטת חיפה אסעד גנאם

    הנושא שדובר היה נקיטת עמדת הסיעה הערבית שלדעתה חיזבאללה הוא אינו ארגון טרור ,

    הפרופסור התחיל ואמר בקול בטוח וברור מאוד שחיזבאללה מבחינתו הוא ארגון הלוחם למען חופש ומטרתו התנגדות ל"כיבוש" הישראלי שבא לידי ביטוי בשטחיה של דרום לבנון .

    רינה ציינה שהליגה הערבית החליטה פה אחד השבוע שחיזבאללה הוא אכן ארגון טרור לפי כל הדעות

    והפרופסור בתגובה אמר שהוא אינו מאמין בליגה הערבית ומבחינתו חיזבאללה הפועל בסוריה הוא אכן ארגון טרור וחיזבאללה הפועל כנגד ישראל הוא לגיטימי .

    רינה שבה ושאלה את אסעד וציינה בפניו שחיזבאללה משגר טילים לעבר ישראל לישובים ערבים ויהודים ואינו מבדיל בין דם לדם האם זה לגיטימי עדיין ?

    אסעד חזר והשיב שמבחינתו כל התנגדות כזאת ל"כיבוש שטחים " היא לגיטימית ושחיזבאללה רק פועל להחזרת השטחים ממדינת ישראל .

    לפטר מיידית

  11. רוני

    עבור אותם מרצים בכירים, עריפת ראשי יהודים היא חלק מ"זכויות אזרח". יש להדיח אותם מיידית מתפקיד הוראה באוניברסיטה, ועל המדינה להתחיל בהליכים לשלילת אזרחותם. מדובר בתומכי טרור מובהקים.

  12. חיפאי

    להשעות גם את כל המרצים האלה שיש להם מה להגיד כשמרחיקים בוגדים מקרב קהילת הסטודנטים. סטודנטים יהודים לא צריכים לפחד באוניברסיטה כי יש בקרבם תומכי טרור.
    שילכו המרצים האלה ללמד בעזה. או בעצם לא ישאר שם הרבה, אז שילכו לעזאזל.

  13. ר. א.

    אני מוצא נחמה באחדות העם בתגובות נגד "הטרלול" *המסוכן* של 25 מרצי האוניברסיטה. מדובר בנורמליזציה של טרור, ראה צרפת: אסרה הפגנות לתמיכה בחמאס, צריך לגנות ולא רק להשעות – גם לגרש.

  14. ר. א

    אני מוצא נחמה באחדות העם בתגובות נגד "הטרלול" *המסוכן* של 25 מרצי האוניברסיטה. מדובר בנורמליזציה של טרור, ראה צרפת: אסרה הפגנות לתמיכה בחמאס, צריך לגנות ולא רק להשעות – גם לגרש

  15. מנחם

    אותם סטודנטים ממונים ע"י המדינה והם יורקים בפני המדינה, שילמדו בשכם ובעזה.
    דו קיום בשלום, אעלק,,,

  16. דוידי

    חיזקו ואימצו רקטור ונשיא האוניברסיטה כולם איתכם..הייתי מציע לכם לשלוח את המרצים הללו הביתה..אין זמן לסלחנות אנחנו במשבר עמוק וכל מי שמנסה להתייפייף שיעשה זאת בד' אמותיו ולא במקום ציבורי. האמינו לי שבשנת הלימודים הבאה גם ככה אף אחד לא ירצה ללמוד בשיעורים שלהם

  17. דינה

    באופן אישי הייתי שמחה להדק אצבעות על כל צוואר של מי שמשבח את הטבח בשבת אבל
    להבנתי אנחנו עדים כאן לכיפוף ידיים ומשחקי פוליטיקה וכוח בין הנפשות הפועלות במרחב האקדמי של האונ'- גם משרה בכירה של רקטור אינה אמורה להוות סמכות בלתי מוגבלת ועליו לכפוף ראש בפני חוק ותקנון, מוטב היה אכן פועל כפי שציין במכתבו: מגיש תלונות במשטרה בשמו ולא תחת תוארו ותפקידו.

  18. האוניברסיטה חייבת להתנקות מתאי הטרור

    מי שחתום על המכתב להעיף מיידית. בושה וחרפה

  19. כואבת ודואבת

    יש משרות פנויות בביר זית למי שמעוניין שם בטוח יש שוויון , העדר טרור וזכות השימוע פתוחה לכל .
    בדיוק כפי שנשמע קול בכיים של האמהות, האבות התינוקות וטובי חיילינו ואנשי מלח הארץ שנטבחו באכזריות ובברבריות.
    כן גם כשאנסו נשים חשבו הנאלחים על שוויון בין מגדרים , עמים ודתות.
    אותם יפי נפש ובראשם יונאי לכו לכם לגנין ולביר זית יש שם אוניברסיטאות מעולות שיקבלו אתכם בזרועות פתוחות רק תזהרו שלא יערפו את ראשכם לפני .
    מתביישת בדעותיכם כאנשי אקדמיה.
    מאקדמאית דוקטורנטית בושה , בושה, בושה.

  20. חפאית

    מי שביקר באוניברסיטת חיפה זה לא פעם ראשונה שנם מפגינים נגד. יש שם מלא שונאי ישראל .להחליף את השם לביר זד ככה מרגיש שם

  21. אוהב ישראל.

    על שר החינוך לסלק לאלתר את 25 המרצים מאוניברסיטת חיפה. קודם לפטר אותם ולאחר מכן מעצרים מנהליים על ידי הרשויות המתאימות. כאשר מרצים נוטפי רעל אנטי ישראלי אלה יסולקו, אוניברסיטת חיפה תתחיל לפרוח. אגב מהיכרות אישית, הרוב המכריע של מרצים אלה לא תורם דבר למעמדה האקדמי של האוניברסיטה מלבד הטפה אנטי ציונית והשגי מחקר אפסיים. האבסורד שופעים אנטי ישראלים אלה מקבלים משכורת מהמדינה אותה הם מטיפים לחסל חייב להיפסק לאלתר.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר