ציור חיות בצבעי מים טבעיים (צילום: תמר גורקה קליינר)
(צילום: תמר גורקה קליינר)

פרויקט ׳מוזיאון עד הבית׳ של מוזיאוני חיפה: להתנסות בתחומים חדשים עם כל המשפחה

בהתאם לשאיפה של מוזיאוני חיפה לחדשנות ביצירה, נבנו מספר סדנאות זום חינמיות וחווייתיות במיוחד הלקוחות מעולמות תוכן שונים. אלה, יעניקו עבורכם זמן איכות מגבש עם הקרובים לכם

פורסם בתאריך: 12.1.21 06:13

לעולמנו יש הרבה מה להציע. זאת בין היתר בזכות היכולת של האנושות להתפתח ולהתקדם במהירות מסחררת שכזו לאורך תקופת זמן קצרה יחסית. כעת, במאה ה-21, ניתן למצוא מגוון נושאים ותחומי דעת. חשוב לזכור כי התנסויות הן מרכיב חשוב מעין כמוהו, שכן כך נוכל להרחיב את ידיעותינו, לפתח את סט הכישורים והיכולות שלנו ולהעשיר את חיינו בצבעים ובגוונים נוספים. לכן, רצוי מידי פעם לקחת הפסקה ולחקור עולמות חדשים שלא עסקנו בהם עד כה.

מוזיאוני חיפה מזמינים אתכם להצטרף לחוויה צבעונית ומקורית, אשר במסגרתה תוכלו לא רק לגלות תחומים חדשים ומסעירים אלא גם לבלות זמן איכות עם המשפחה או החברים הקרובים לכם. המוזיאונים מציעים עבורכם סדנאות זום ייחודיות בנושאים שונים, אשר מציעות ידע תיאורטי לצד התנסות חווייתית שתוכלו לבצע בנוחות בביתכם. שוחחנו עם אפרת פנר, מנהלת החינוך של מוזיאוני חיפה, על מנת שתחשוף בפנינו פרטים נוספים על היוזמה המרתקת הזו.

הסיפור שממנו הכול התחיל

אפרת מסבירה על צוות הרכזות של המוזיאון, שמדריך בסדנאות הזום. לדבריה, מוזיאוני חיפה עוסקים הן בשדה האמנות והן בהיסטוריה, ארכיאולוגיה, גיאוגרפיה ואנתרופולוגיה. בהתאם לכך, צוות ההדרכה מגוון גם כן בתחומיו וכל אחת עוסקת בעולם תוכן אחר. כך, התגבשו ביחד תכנים יצירתיים מעולמות תוכן שונים, כאשר ההיצע המקצועי של הרכזות תרם לגיוון הנושאים בהן עוסקות הסדנאות.


פסיפס פיקסל ארט (עריכה: תמר גורקה קליינר)

פסיפס פיקסל ארט (עריכה: תמר גורקה קליינר)


אפרת ממשיכה ומסבירה שסדנאות הזום הן תולדה של השתלמות שיצרו מוזיאוני חיפה למורים. היא מספרת כי בעבר, מוזיאוני חיפה ארגנו השתלמויות למורים בשיתוף עם משרד החינוך, אשר הועברו במוזיאונים עצמם. השנה התבקש צוות מוזיאוני חיפה לחשוב מחוץ לקופסא ולייצר פרויקט און-ליין יצירתי ומיוחד. אפרת מספרת כי ההשתלמות תרמה לפיצוח הנוסחה המנצחת לסדנאות אמנות אינטרנטיות. הצוות הבין כי אין ביכולתו של הזום לשחזר למידה מסורתית, ועל כן יש צורך לבצע שימוש מושכל בזום לתכנים שניתן ללמוד רק באמצעות הפלטפורמה הזאת.

בהתאם לכך ובהשראת מבנה ההשתלמות, הוחלט כי מפגשי הזום של מוזיאוני חיפה יהיו בנויים כך שמחצית מהמפגש הוא חשיפה לידע חדש והחצי השני הוא סדנה חווייתית.

סדנא לדוגמה

אחד מהמפגשים של מוזיאוני חיפה נקרא 'קולאז׳ דיגיטלי'. אפרת מסבירה כי מדובר בסדנה שסבא וסבתא יכולים לעשות ביחד עם הנכדים שלהם מרחוק ואשר במסגרתה המשתתפים לומדים על אמנות הקולאז׳. הסדנה החווייתית הזו כוללת יצירה עצמאית של קולאז׳ דיגיטלי ע"י המשתתפים באמצעות תוכנה חינמית נגישה. כאמור, הייחוד הבולט של הסדנה היא שהנכדים, יחד עם סבא או סבתא, יכולים להכין יצירה משותפת כאשר כל אחד מחובר מהמחשב שלו.

החוויה של הסדנאות

לדעתה של אפרת, תפקידה של מחלקת החינוך במוזיאוני חיפה היא לעודד את תהליך היצירה. היא מספרת כי מבחינת הצוות החינוכי, מהות העבודה טמונה בעצם הפעולה האמנותית. כלומר, הצוות מעוניין שכמה שיותר אנשים יהיו שותפים בתהליך היצירה ושיראו באמנות כלי ביטוי עבור עצמם. לכן, תפקידה של מחלקת החינוך היא למעשה להנגיש חשיבה אמנותית עבור הקהל הרחב וללמד אותם על כלים אמנותיים שכיום כל אחד יכול להשתמש בהם באופן דיגיטלי.

על מנת ליהנות מ"מוזיאון עד הבית"  – סדנאות הזום החווייתיות, אתם מוזמנים לבקר באתר האינטרנט של מוזיאוני חיפה!


כתבה שיווקית


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר