רואת חשבון בחיפה: אילנה רוזין-אילוז תעזור לכם להגיע להחלטות עסקיות טובות. צילום: מאגר התמונות ingimage
רואת חשבון בחיפה: אילנה רוזין-אילוז תעזור לכם להגיע להחלטות עסקיות טובות. צילום: מאגר התמונות ingimage

רואת חשבון בחיפה: אילנה רוזין-אילוז תעזור לכם להגיע להחלטות עסקיות טובות

רו"ח אילנה רוזין-אילוז, בוגרת תואר BA בחשבונאות עם הרחבה בכלכלה מהאוניברסיטה הפתוחה וכן השלמה לראיית חשבון ממכללת רופין. היא צברה ניסיון רב וידע מקיף במהלך עשרים שנות עבודתה כמנהלת חשבונות, חשבת שכר, יועצת מס וכרואת חשבון

פורסם בתאריך: 27.10.20 10:44

רו"ח רוזין-אילוז עברה את כל מסלול החשבונאות מהתחלתו. לאחר הצבא היא למדה הנהלת חשבונות, עבדה וצברה ניסיון בהנהלת חשבונות, ובהמשך למדה חשבות שכר, חשבונאי בכיר וייעוץ השקעות. היא מספקת ללקוחותיה מעטפת כוללת של שירותים למגוון רחב של צרכים פיננסיים ועסקיים בהתאמה אישית: ראיית חשבון, חשבות שכר, הנהלת חשבונות, תכנון וייעוץ מס, תכנון עסקי הכולל הדרכה והכוונה לבעלי עסקים בקבלת החלטות פיננסיות ואסטרטגיות עסקיות, משלב תכנון העסק, דרך פתיחתו ברשויות המס, וליווי צמוד במהלך כל חודשי השנה, למקסום הטבות המס והגדלת הרווחים.

"אנו מספקים שירותים פיננסיים וייעוץ עסקי לעצמאיים, בעלי עסקים וחברות, בכל שלב בו הם נמצאים: כבר משלב הרעיון לעסק, דרך הקמת העסק ופתיחת תיקים ברשויות המס ועד לליווי צמוד לאורך כל השנה" אומרת רו"ח אילנה רוזין-אילוז, "המטרה שלנו היא לעזור ללקוחותינו להגיע להחלטות עסקיות טובות יותר על ידי מתן תובנות, ביטחון וידע להערכת הזדמנויות ולהפחתת סיכונים".

אילו שירותים משרדך מספק לעסקים בשלב הרעיון?

"כשלקוח מגיע אליי עם רעיון או חזון לעסק, הוא צריך לדעת את כל מה שעומד מולו. כל האופציות- החל מההיתכנות הכלכלית של העסק, ועד לייעוץ ותכנון מס בהתאמה אישית- כדי לקבל כמה שיותר הטבות שמגיעות לו על פי חוק, ולשלם מס מופחת בהתאם. עבודה מול רשויות המס עם כל מה נדרש לעשות בתהליך, זה כמו ללמוד סינית עבור מי שלא מכיר, למד ועוסק בנושא הזה ספציפית. אני לא מצפה מבעלי עסקים להבין במיסוי, זה תפקידו של יועץ המס. כשאני מבצעת את כל ההתנהלות הפיננסית עבורו, בעל העסק מתפנה לעסוק בכל הקשור לעסק שלו בלבד, וזה מסייע לו לגדול ולהצליח.

"פתיחת עסק והפעלתו מצריכים תכנון נכון ויעיל של תחילת הפעילות העסקית: לדעת במה להשקיע ובמה לא להשקיע, איזה הון עצמי נכנס, מאיזה כספים מתחילים את ההקמה, אילו הוצאות קבועות צפויות לעסק (לדוגמה: שכירת משרד, חנות, או קרקע למשק חקלאי). חשוב לבחון ולהעריך מהי מסגרת הלקוחות? אם יש לו לקוחות פוטנציאליים שמגיעים איתו מעסקים קודמים או שעליו 'לגייס' לקוחות חדשים ומה הדרך להביא לקוחות נוספים (פרסומים, מפה לאוזן, אתר אינטרנט, פייסבוק), והכל לפי מה שמתאים לעסק – כל עסק לגופו.

"הניסיון הרב שצברתי עם השנים בעבודה מול עסקים בייעוץ וליווי עסקי, מאפשר לי לסייע לבעלי עסקים וחברות בהרבה מעבר לייעוץ סטנדרטי ולהעניק להם ערכים מוספים חשובים ומשמעותיים. למשל, לכוון אותם בעולם הפרסום – היכן מומלץ ביותר לפרסם את העסק כדי להגיע ללקוחות הייעודיים שלו, באילו כלי פרסום ושיווק להשתמש, וכו'".

מה עוד חשוב שבעלי עסקים ידעו, מבחינה פיננסית?

"בעלי עסקים צריכים לדעת, שבתקופה הראשונה העסק לרוב לא מרוויח. בכל זאת, צריך תמיד לחשוב קדימה ולתכנן איזה כספים בעל העסק יכול לשים בצד להמשך. אני מייעצת להם לגבי סכומי הכסף שמומלץ שישמרו בצד לשעת חירום (בהתאם להוצאות ולהכנסות שלהם) וכיצד לחלק את הסכומים, כאשר חלק מהכסף צריך ללכת לחסכונות (קופות גמל להשקעה, חסכונות פנסיוניים) וחלק אפשר להעביר לטובת הכנסה פסיבית– השקעות בסיכון נמוך שיביאו תשואות.

"בתקופת הקורונה, עסקים שלא התנהלו נכון מבעוד מועד ולא חסכו, נקלעו למשבר. לא היו להם רזרבות שיאפשרו להם 'לנשום' כלכלית. חלקם חיים על המענקים של המדינה, ועסקים רבים קרסו ונסגרו. אין ספק היום בחשיבות תכנון הכסף לשעת חירום".

"אני שמה דגש רב להשוואה בין הרווחיות של העסק לבין תזרים המזומנים בבנק. אם העסק מראה רווחיות בספרים אבל תזרים המזומנים בבנק הוא במינוס, אז יש תקלה תזרימית- או בגלל חובות עבר, כתוצאה מהשקעות לא נכונות, או מלקיחת הלוואות שלא לצורך, וברגע שאתה נכנס למינוס אתה משלם הון תועפות לבנק. ההכוונה שלי לבעלי העסקים כוללת חיסכון בצד כדי להגיע כמה שפחות למינוסים והלוואות".

מה כוללים שירותי החשבונאות וייעוץ המס?

"השירותים שלי כוללים ראיית חשבון והנהלת חשבונות. אחת לחודשיים אני אוספת את כל החומר של הלקוח (חשבוניות, קבלות, וכו'), בין אם הוא עוסק פטור, עוסק מורשה, או חברה בע"מ. תכנון המס שלי כולל הכנת דוח מצב על פי החומרים שאספתי, כשהדוח כולל כל מה שהלקוח צריך לדעת בבדיקה חודשית: מה המצב של העסק, וכיצד להיערך לכל אורך השנה, לסוף השנה. אני מכוונת לכך, שלקוחותיי ישלמו מס (מקדמות) בהתאם להכנסה שלהם מדי חודשיים, ואחת לרבעון אני בודקת שכל ההוצאות נרשמו –  כי הוצאות זה כסף. ככל שרווחי החברה נמוכים יותר, כך משלמים פחות מס. צריך לקחת בחשבון את ההוצאות הישירות של העסק ואת ההוצאות העקיפות. אם למשל, עסק מנוהל מהבית, ניתן להכיר בהוצאות של הבית בגובה 25-33% – הוצאות חשמל, מים, ארנונה, תקשורת, ועוד.

"שירותי חשבות השכר כוללים הכנת משכורות לעובדים, בדיקת המשכורות לפרטי פרטים כדי לוודא שהתנאים יכללו, חישובי ימי מחלה וחופשה, חישובי שעות לעובדים שעתיים, ועוד.

ויש לך שירות מיוחד, סיוע לעסקים שאינם מקבלים מענקים בתקופת הקורונה?

"בהחלט. בתקופת הקורונה, יש עסקים רבים שלא קיבלו מענקים בשל ההתנהלות שלהם לפני כן, או כיוון שההכנסה שלהם נמוכה מאוד ללא קשר למשבר. אני מבצעת עבורם שירות ייעודי לקבלת החזרי כספים ככל האפשר. למשל, הגשת תביעות להבטחת הכנסה, בקשה למענק שלילי, אלו תהליכים המלווים בהמון אישורים ואני עובדת בתור מייצגת שלהם מול ביטוח לאומי, וכן הגשת תביעות לדמי אבטלה. אני רואה במקצוע סוג של שליחות לעזור לאנשים להתייצב כלכלית ולהרוויח".

רו"ח אילנה רוזין-אילוז, צילום: גלית גאשי

רו"ח אילנה רוזין-אילוז, צילום: גלית גאשי

 

אילנה רוזין-אילוז רואת חשבון ויועצת מס

משרד 'רואה חשבון רוזין-אילוז אילנה' מספק שירותי ראיית חשבון וייעוץ מס מקיפים ומתקדמים, הכוונה, וייעוץ עסקי מקצועי.

כתובת המשרד: משה שרת 15, חיפה

טלפון: 052-3800091

מעבר לאתר אינטרנט 

מעבר לפייסבוק

מייל: [email protected]

 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר