עורך דין פינוי מושכר בחיפה (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)
עורך דין פינוי מושכר בחיפה (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)

תביעה לפינוי מושכר – לאור תקופת הקורונה

עובדים רבים הוצאו לחל"ת ו/או פוטרו במקרים הפחות טוב, ולכן לא יכולים או פשוט מסרבים לשלם שכירות, מביאים בעלי נכסים למצב של תביעה לפינוי מושכר. איך עובד ההליך, כמה זמן הוא נמשך בבית משפט ומה חשוב לדעת על הזכויות שלכם?

פורסם בתאריך: 13.1.21 16:05

בתקופת הקורונה ישנם מחלוקות רבות בין משכירי הדירות לבין השוכרים.

לאור ההגבלות לשעת חירום והסגרים, הביאו למצב שעובדים רבים הוצאו לחל"ת ו/או פוטרו במקרים הפחות טוב. חלק מהעובדים הינם שוכרים דירה ולאור המצב הפיננסי שנקלעו אליו פשוט מפסיקים או מסרבים לשלם את דמי השכירות ואף מסרבים להתפנות מהדירה. כך שלא נותרת ברירה למשכיר אלה להגיש תביעה לפינוי מושכר.

חוזה השכירות וחשיבותו בעת תביעה לפינוי מושכר

ישנם אנשים שנוטים לזלזל ב-חוזה השכירות, וזאת אף שהסכם השכירות הינו בדרך כלל מסכם את המוסכמות בין הצדדים לאחר הליך משא ומתן. ואילו סעיפים שהצדדים רשמו בהסכם וישנה מחלוקת לגביהם הם מקבלים את הפתרון מחוק השכירות. כמו כן, חשוב לדרוש מן השוכר בטחונות או ערבויות, שכן הנכם משאירים בידיו של השוכר את הריהוט ומוצרי החשמל אשר שווה אלפי שקלים.

אף אחד מהצדדים לא יודעים מה עלול להתרחש בעתיד שהם חותמים על חוזה שכירות. אך בתקופת הקורונה אנחנו רואים יותר מקרים של שוכרים שלא משלמים את דמי השכירות, ואף לא מפנים את הנכס ובכך גורמים למשכיר לנזקים כלכלים ועוגמת נפש. השוכר אשר מפר את הסכם השכירות שכולל סעיף שאי תשלום דמי שכירות מהווה הפרה יסודית להסכם, אשר מוביל לכך שהמשכיר זכאי לפיצויי מוסכם לאור הפרת הסכם השכירות.

האם מותר לפנות את השוכר בכוח מהמושכר?

בחוזי שכירות ישנים או כאלה שמורידים מאינטרנט, ניתן למצוא סעיפים המאפשרים לבעלי הנכס -המשכיר במקרה זה, להיכנס לדירה ולהוציא את השוכר בכוח סביר ולהוציא את הפרטים של השוכר ולנתק את המים והחשמל בדירה, הדבר כבר לא קיים בשנת 2021, וזאת לאור פסקי דין בנושא זה, וכי אין זכות חוקית להפעיל כוח או אלימות כלפי שוכר שמסרב להתפנות מהדירה. והדבר שניתן לעשות במקרים אלו הוא להגיש תביעה לפינוי מושכר לבית המשפט. חשוב לציין, מי שמפעיל כוח או אלימות יכול להיות חשוף לעבירה פלילית ואף לתביעה.

האם מותר למשכיר לממש את שיק הביטחון של השוכר?

רוב הסכם השכירות כוללים סעיפים אשר באים להגן על המשכיר וזאת במתן בטוחות שונים שנועדו להבטיח את קבלת דמי השכירות ותשלומים לרשות המקומית וכדומה. אך הבטוחות הכספיות לא מתירות למשכיר לפנות את השוכר אשר מסרב להפנות מהדירה. לכן קבע המחוקק כי ניתן לגשת לבית המשפט ולהגיש תביעה לפינוי מושכר הינו הליך מזורז.

כמה זמן לוקח הליך תביעה לפינוי מושכר בבית המשפט?

ההליך המזורז נמשך פרק זמן קצר יחסית ויכול להסתיים בין 90-60 יום ממועד הגשת כתב התביעה לפינוי מושכר בסדר דין מקוצר וזאת בניגוד לתביעה רגילה שיכולה לקחת חודשים רבים.

במסגרת ההליך לפינוי מושכר הוא איננו רשאי להגיש תביעה שכנגד ההליך הינו הליך ספציפי לפינוי דייר בלבד. במסגרת ההליך המזורז בית המשפט דן אך ורק בנושא הפינוי ולא ניתן לברר במסגרת תביעה זו תביעות או סעדים כספים שנובעים מהפרת חוזה השכירות. תביעה כספית ניתן יהיה  להגיש בתביעה נפרדת.

אם בעל הזכויות תובע את השוכר ומקבל פסק דין לפינוי מושכר, אך השוכר עדיין לא מתפנה, מה ניתן לעשות?

במקרה זה יש לפתוח תיק בהוצאה לפועל בגין פסק הדין, ולממש את פסק הדין לפינוי דייר שלא משלם  אשר בסוף יהיה ניתן להוציאו מן הדירה בהמצאות קבלני משנה מטעם ההוצאה לפועל עם אנשי מקצוע כגון: פורץ מנעולים, משאיות הובלה וגם נוכחות משטרה למקרה הצורך, קבלן הביצוע פורץ את הדלת הכניסה ומפנה את השוכר הסרבן עם חפציו ומחליף את המנעול. מומלץ העזר בעורך דין המתמחה הוצאת דייר שלא משלם שכירות בהוצאה לפועל.

חשיבות עריכת הסכם שכירות על ידי עורך דין פינוי מושכר

משכירים ושוכרים כאחד, בדרך כלל לא נעזרים בעורך דין עבור עריכת הסכם שכירות בחיפה, וחלק גדול מהפרות ההסכם נגרמות עקב כך שהצדדים לא נעזרו בעורך דין המתמחה בחוזים בחיפה והקריות. חוזה שנערך על ידי עו"ד מקצועי בעל נסיון רב בהסכמי שכירות נדל"ן יתן לכם פיתרון שיוכלו לחסוך לכם הרבה כסף ועוגמת נפש.

חשוב מאוד לבצע את הליך פינוי המושכר קורונה והליך ההוצאה לפועל בליווי עורך דין לירן קולצ'ינסקי המתמחה ובקיא בפרוצדורה בהליך האזרחי. כמו כן חשוב לציין כי האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי.


עו"ד לירן קולצ'ינסקי (צילום: יקיר ברבי)

עו"ד לירן קולצ'ינסקי (צילום: יקיר ברבי)


משרד עורכי דין לירן קולצ'ינסקי: חוזים, דיני עבודה וחברות, והליכי הוצאה לפועל בדיני מקרקעין.

כתובת: דרך העצמאות 84 חיפה

נייד: 052-6662828, משרד: 04-8667721

קישור לאתר


 


כתבה שיווקיתֵ


המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר