התואר שיכין אתכם לעשייה הציבורית של המאה ה-21 (צילום: אוניברסיטת חיפה)
התואר שיכין אתכם לעשייה הציבורית של המאה ה-21 (צילום: אוניברסיטת חיפה)

התואר שיכין אתכם לעשייה הציבורית של המאה ה-21

התוכנית החדשה של אוניברסיטת חיפה - המעוגנת בשלושת חוגי האם: פילוסופיה, כלכלה ומדעי המדינה - היא תוכנית מצטיינים המציעה מלגות לסטודנטים מובילים. כדאי להכיר: התוכנית החדשה של אוניברסיטת חיפה שתכין אתכם לעשייה הציבורית של המאה ה-21

פורסם בתאריך: 26.1.21 14:04

בעשייה הציבורית של המאה ה-21, אי אפשר לקבל החלטות כלכליות מבלי להבין את ההשלכות החברתיות, אי אפשר לקבל החלטות חברתיות בלי להבין מהיכן יגיע התקציב ואי אפשר לקדם שום החלטה בלי להבין כיצד פועלת המערכת הציבורית. תוכנית המצטיינים החדשה של אוניברסיטת חיפה המשלבת פילוסופיה, כלכלה ומדעי המדינה (תוכנית פכ"מ) מציעה לבוגריה את הכלים לשלב את כלל הידע הרלוונטי להצלחה. "כיום אי אפשר לקבל החלטות בלי שיהיה לכם ידע אינטגרטיבי רחב גם בכלכלה, גם בפילוסופיה וגם במדעי המדינה וזו הסיבה שתוכניות מסוג זה משוכות אליהן מצטיינות ומצטיינות בכל העולם. אני מזמין את כל המעוניינים והמעוניינות ליום הפתוח שלנו שיתקיים ביום חמישי הבא כדי לשמוע על התוכנית שלנו", אמר פרופ' מיכאל גרוס, ראש התוכנית.

המאבק בקורונה חידד היטב את הצורך באנשים עם יכולות מגוונות – מולטי דיסציפלינריות – כדי להתמודד עם האתגרים הקיימים בעשייה הציבורית. האם אפשר להציע להטיל סגר בלי לדעת לחשב מודלים ולהבין את ההשלכות הכלכליות? האם אפשר להעביר את בתי הספר ללמידה מקוונת בלי לקחת בחשבון את ההשלכות על הגדלת הפער בין חזקים וחלשים? ומה עם חיסונים? האם אפשר לחייב אנשים להתחסן? האם מוצדק להפלות בין אוכלוסיות שונות במתן טיפול רפואי ואם כן – מדוע? בדיוק בשביל זה הוקמה תוכנית הפכ"מ (פילוסופיה, כלכלה, מדעי המדינה).

"הפכ"מניק המוצלח יודע למַדל את הבעיה באמצעות תורת-המשחקים, יכול לנתח את הבעיה ברמה המתמטית, להבין את המשמעויות המוסריות והפוליטיות של המודל המתמטי, ולהבין את משמעויות הפתרונות האפשריים לבעיה", אומר פרופ' גרוס. "התוכנית שלנו מיועדת לאלו הרואים עצמם כמקבלי החלטות בשירות הציבורי-ממשלתי, במגזר העסקי, ובארגונים בינלאומיים. אנשים שמסוגלים לראות את התמונה הרחבה של צורכי החברה ולהעריך אותם על רקע ערכים כמו צדק חברתי, סולידריות, ואוטונומיה אישית".

כאמור, התוכנית החדשה של אוניברסיטת חיפה היא תוכנית מצטיינים וככזו, היא כמובן מציעה מלגות לסטודנטים המצטיינים. התוכנית מעוגנת בשלושת חוגי האם: פילוסופיה, כלכלה ומדעי המדינה וחומר הלימודים כולל את שלושת הדיסציפלינות הללו. כך, הסטודנטים ילמדו מיקרו ומאקרו כלכלה, לוגיקה וממשל ופוליטיקה – אבל ילמדו גם קורסים שהם מולטי במהותם כמו מודלים פורמליים של בחירה חברית וצדק חלוקתי או מבוא למדינה, משק ומוסר.

בארץ ובעולם, תוכניות הפכ"מ משנות בשנים האחרונות את הפרופיל האישי והמקצועי של העובדים והמנהלים במגזר הציבורי בארץ. בוגרי התוכנית יוכלו למצוא תעסוקה במגוון מקומות בשירות הציבורי, במגזר הפיננסי, בשירות הדיפלומטי, בייעוץ ציבורי וכמובן – בתחום הפוליטי. התוכנית שמה דגש גם על ההיבט המעשי ומציעה התמחות מעשית תוך כדי הלימודים במגוון מוסדות מובילים, סדנאות הכוונה לעולם התעסוקה, ליווי של יועצים ארגוניים ועוד.

כאמור, ביום הפתוח הוירטואלי שיתקיים ביום ה', ה-4.2.21 באוניברסיטת חיפה ניתן יהיה לשוחח עם אנשי התוכנית ולקבל פרטים נוספים, הכוונה מקצועית ואקדמית ומידע נוסף על תוכנית הפכ"מ החדשה.


כתבה שיווקית


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר