כוחות משטרה במושבה הגרמנית (צילום: דוברות המשטרה)
כוחות משטרה במושבה הגרמנית (צילום: דוברות המשטרה)

עצרת הקוראת לרגיעה ולפיוס תתקיים הערב במרכז חורב

תחת הכותרת "הבית המשותף שלנו בוער ואנו לא יכולים לעמוד מנגד" יעמדו הערב יהודים וערבים ויקראו להרגעת הרוחות. במקביל, מתארגנות בעיר יוזמות נוספות של אירועי סולידריות שיקראו למניעת הסלמה

פורסם בתאריך: 13.5.21 12:05

לאחר ערב נוסף, הרביעי במספר, של עימותים בין יהודים לערבים ברחובות העיר, שבו נרשמו הפרות סדר, הצתות, ניסיון דריסה, חסימת כבישים וידויי אבנים, התעוררו הבוקר (חמישי) תושבים מודאגים ויזמו התארגנויות שונות במטרה לשנות את השיח ולהרגיע את הרוחות.

הערב, בשעה 18:00, מתארגנת עצרת במרכז חורב, שבה יעמדו יחד, יהודים וערבים, שיקראו לרגיעה ולפיוס תחת הכותרת "הבית המשותף שלנו בוער ואנו לא יכולים לעמוד מנגד".

מחר, שישי, בשעה 10:30, יתקיים בבית הגפן אירוע סולידריות שקורא למניעת ההסלמה ביוזמת סגנית ראש העירייה שהירה שלבי, חברת מועצת העיר נעמה לזימי, עמותת "איתך מעכי" – משפטניות למען צדק חברתי ובית הגפן. האירוע, תחת הכותרת "אין לנו פתרון אחר מלבד חיים משותפים בחיפה", פתוח לכל תושב חיפה.

"אנו רואות בדאגה רבה איך בימים האחרונים החיים המשותפים שלנו בחיפה ובמדינה כולה נמצאים תחת מתקפות אלימות", אומרות המארגנות, "בתור תושבות חיפה, החיות זו לצד זו, אנו מבינות ומאמינות כי המשך האלימות, ההרג וההרס – אשר השנאה והגזענות מלבות אותן – אין בהם כדי להגן על "ביטחוננו", אלא ממש ההיפך. הדבר גורר אותנו לעוד הרס ולאובדן של תחושת הביטחון.

"אף אחת מאיתנו אינה מוגנת במציאות שבה האלימות, השנאה והפילוג גואים – כולנו מפסידות מזה. כולנו. כנגד ההפרדה וההסתה אנו מבקשות להביא בחיפה מודל של חיים משותפים: כבוד, דיבור והקשבה בינינו – שכנות, אזרחיות ותושבות העיר, ואל מול מי שאמורים להגן על ביטחוננו – המשטרה והנהלת העיר. אנו חיות פה בחיפה יחד ורוצות להמשיך לחיות פה ביחד.

אנו דורשות ממשטרת ישראל ומהנהלת העיר חיפה לאפשר פעולות מחאה והפגנות לגיטימיות, להימנע ממעשי אלימות ולדאוג לביטחונם של כל תושבי העיר, ללא הבדל דת גזע ומין. אנו קוראות למנהיגות ולפעילות בקהילות המגוונות החיות בחיפה, לפעול למניעת הסלמת המצב ולקיים הידברות שתנמיך את הלהבות. מסרבות להיות אויבות".

 

 

התארגנות אזרחית פרטית נוספת היא של גילה לבני זמיר ואנדרי סוידאן, שפתחו הבוקר קבוצת וואטסאפ חיפאית, המזמינה להצטרף לחשיבה ועשייה מתקנת מצב, תחת הכותרת "אנחנו הרוח האמיתית של חיפה".

"המאורעות אתמול וכל מה שקדם להם הם קריסה של כל המהות החיפאית הייחודית שאנו חיים בה כל כך הרבה שנים", אומרת הפעילה החברתית לבני זמיר, "דורות של ערבים ויהודים מקיימים כאן חיים משותפים שהולכים והופכים יותר טבעיים ומחוברים בחינוך דו לשוני, פעולות חברתיות ושכנות מובנת מאליה. מאמץ למצוא את המחבר ולהכיל את הנרטיבים ההדדיים. המאמץ צריך להוביל לשדרוג וצמצום פערים, אולם המאורעות האחרונים הפכו את זכות הביטוי והדעה לזכות ההשתלחות והאלימות, המנוהלת בידי גורמים קיצוניים שגוררים את כולנו לתהום קשה ואפלה.

"חיפה הייתה תמיד מודל לחיים משותפים. היא הייתה צריכה להמשיך להיות השראה מעבר לחיפה ולהוביל את הלך הרוח הסובלני ששרר בה. אני רוצה להאמין שלא איבדנו אותו בלילה האחרון, שזו תופעה צרה וקיצונית שאפשר למגר אותה. הבה נחשוב ביחד. לדעתי צריכים להיות מהירים כאן ולעשות מעשים של הגברת האור ולא רק לדבר על זה. להגיע לכל מקום שבו הייתה התפרעות ולעשות טוב. איפה שהרסו – לתקן, איפה ששברו – לאסוף, איפה שפצעו – לרפא, איפה שצעקו מוות – לצעוק חיים. ולא רק בחיפה, אלא בכל הארץ. נחשוב ביחד. את המחשבות נהפוך למעשים לטובת כולנו. יאללה חיפה".

לינק להצטרפות לקבוצה >>> 

 


 

 


 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. חיפאי

    מעניין מה גב' שלבי מנסה להוכיח.העמדות שלה לא בדיוק בלתי ידועות.

  2. חי

    לא ראיתי נשים כאלו הזויות…
    ביקרתן ברחובות חיפה הערב? אתמול?
    פחד לצאת החוצה. ר
    ערבים מרגישים בטוח ברחובות ואנחנו מפחדים. לאן הגענו???
    ואתן מציירות את זה כאלימות דו צדדית???
    בושה!!! תתביישו לכן!!!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר