פרופ' אילן אלדר ז"ל | צילום: דוברות עיריית קרית מוצקין
פרופ' אילן אלדר ז"ל | צילום: דוברות עיריית קרית מוצקין

אבל בקרית מוצקין: הלך לעולמו יקיר העיר פרופ' אילן אלדר

אילן אלדר היה פרופסור אמריטוס בחוג ללשון העברית באוניברסיטת חיפה ולימד בחוג מיום הקמתו ב-1973 ועד שפרש לגמלאות. הוא כיהן כחבר מועצת העיר קרית מוצקין קדנציה אחת. אשתו היא אשת החינוך המיתולוגית, אל"ם (מיל') נילי אלדר

פורסם בתאריך: 3.4.24 17:51

פרופ' אילן אלדר (80), יקיר העיר קריית מוצקין, הלך לעולמו היום (רביעי) לאחר מאבק במחלת הסרטן.

בתו, לידור אלדר, ספדה לו: " אבא שלי היקר, פרופסור אילן אלדר. כל חיי פחדתי להגיע לרגע הזה, ואני עדיין לא מאמינה. הערצתי אותך, סגדתי לאישיות שלך, להישגים שלך, לערכים שלך והנה כפות הידיים שלך שהרימו אותי תינוקת ודאגו לי ושמרו עלי וכתבו אינספור מאמרים וספרים ופיתחו את המדע, הנה הן קרות, ואני לא עוזבת אותך, לא נותנת להן לקחת אותך. אבא שלי… איזה קשר מיוחד היה לנו. ואני האמנתי כל הזמן. יאללה, עוד סיבוב עם הסרטן הזה, כבר עברת אחד, קטן עליך. עוד כימו, נעבור גם אותו…

"לא סתם המילים האחרונות שאמרת היו 'לידור, לידור, לידור… קראת לי, כי ידעת שכשאתה במצוקה רפואית, אני תמיד אדע מה לעשות. אבל לא הייתי שם. הייתי מרוכזת בחיים שלי, כנראה קצת יותר מדי. את התחושות האלה, אני אסחוב איתי בכובד, אבל אני מאמינה בהוא שבשמיים שהחליט שזה הזמן שלך לעזוב אותנו למקום טוב יותר, למקום של מלאכים צדיקים, כי אתה כל כך כזה".

פרופ' אילן אלדר נולד בחיפה והוא הוא בוגר ספרות, לשון עברית ומקרא של המכון האוניברסיטאי של חיפה (שלוחת האוניברסיטה העברית, שפעלה בעיר טרם הקמת אוניברסיטת חיפה). את התארים השני והשלישי עשה באוניברסיטה העברית בירושלים. בשנת 1976 הגיש את עבודת הדוקטורט שלו, שעסקה בנושא "מסורת הקריאה הקדם-אשכנזית".

 

 

הוא לימד בחוג ללשון העברית באוניברסיטת חיפה מהקמתו, ב-1973, ועד שפרש לגמלאות. הוא שימש גם ראש החוג, ובמשך חמש שנים היה דיקן לימודים מתקדמים. פרופ' אלדר היה חבר הוועדה העליונה של המועצה להשכלה גבוהה למינוי פרופסורים במוסדות להכשרת עובדי הוראה. כמו כן, היה חבר בוועד המנהל של האיגוד העולמי למדעי היהדות, ונבחר לחבר-יועץ באקדמיה ללשון העברית בשנת 1981 ולחבר מלא ב-1991. הוא כיהן בה כראש ועדת הפרסומים וכיו"ר ועד המינוח.

תחומי המחקר העיקריים שלו הם תולדות הבלשנות העברית בימי הביניים, מסורות לשוניות ושיטות ניקוד קדמוניות של העברית, לשון ספרות ההשכלה, ראשית העברית הספרותית החדשה, תחיית הדיבור העברי ומפעלו של אליעזר בן יהודה ותכנון לשון בוועד הלשון ובאקדמיה ללשון העברית. בשנת 2018 קיבל אלדר את אות יקיר העיר קרית מוצקין.

פרופ' אלדר ז"ל הוא בעלה של אשת החינוך, אל"ם (במיל') נילי אלדר. השניים הורים לבן ולבת ומתגוררים בקרית מוצקין, שבה אלדר אף כיהן כחבר מועצת העיר במשך תקופת כהונה אחת. הלווייתו תתקיים מחר (שישי) בשעה 11:00 בבית העלמין תל רגב.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר