ביקור אנשי החינוך הארמנים בחיפה (צילום: האקדמית גורדון)
ביקור אנשי החינוך הארמנים בחיפה (צילום: האקדמית גורדון)

המכללה האקדמית גורדון זכתה במכרז של הבנק העולמי לחיזוק תחום החינוך בארמניה

זו הפעם הראשונה שמוסד אקדמי ישראלי זוכה במכרז של הבנק העולמי בנושא חינוך. מדובר בפרויקט של האיחוד האירופי המשותף, במסגרתו הגיעו לאחרונה לגורדון 15 אנשי מקצוע ארמנים מתחום החינוך ובמשך כשבוע עברו 25 סדנאות

פורסם בתאריך: 14.6.22 18:33

המכללה האקדמית גורדון לחינוך זכתה במכרז של הבנק העולמי לחיזוק ושיפור תחום החינוך בארמניה. מדובר בפרויקט של האיחוד האירופי המשותף (EU4) במימון הבנק העולמי. זו הפעם הראשונה שמוסד אקדמי ישראלי זוכה במכרז של הבנק העולמי בנושא חינוך.

במסגרת הפרויקט, הגיעו לאחרונה לגורדון 15 אנשי מקצוע ארמנים מתחום החינוך, העובדים במרכז הלאומי לפיתוח חינוך וחדשנות בארצם. הארמנים עברו בגורדון סדרת סדנאות מקצועיות, שמהן הם אמורים לבחור את הנושאים, בהם ירצו להשתלם בארמניה.

 

 

ראש המרכז הבינלאומי בגורדון, פרופ' רונדה סופר, האחראית על הפרויקט: "לפי מדד ה-OECD, החינוך בארמניה נמצא במקום מאוד נמוך. הם הקימו מרכז לאומי חדש לפיתוח חדשנות בחינוך שמטרתו קידום החינוך בארמניה, ותפקידנו לעזור להם לעמוד במשימה הזו. אנחנו נעזור להם בנושאים מגוונים כמו: קידום הכשרת מורים, ניהול בית ספר, פיתוח חומרי לימוד ברמה של חדשנות בחינוך ושילוב של הוראה אינטראקטיבית וטכנולוגית. אנשי המקצוע שהגיעו לגורדון עברו במשך שבוע 25 סדנאות בנושאים מגוונים: איך לתמוך במורים חדשים בשטח, איך לקדם מורים ותיקים בלימוד דברים חדשים, הערכה בית ספרית, הערכת הוראה, הערכת המורה והערכת תלמידים, נושאים שהם עוסקים בהם במרכז הספציפי הזה בו הם עובדים".

איך היו התגובות שלהם לאחר ההשתלמות המקצועית?

"הפידבק שקיבלנו מהם היה מאוד חיובי. ביקשנו לדרג את הסדנאות בסולם 5-1 שהוא הציון הגבוה ביותר, והם העניקו ציונים של 4 ומעלה. אנחנו מאוד מרוצים מכך. בסך הכל הגיעו 15 איש מתוך 42 שעובדים שם במרכז החדש, כולל מנהל המרכז, שזה די קרוב ל-50 אחוז. אנחנו לא יכולים ממש לאמן אותם כאן בחיפה, כך שהמטרה בחלק הבא של הפרויקט היא להגיע לארמניה. הם צריכים להחליט מה מהמומחיות שלנו תעזור להם, למה הם זקוקים הכי דחוף מכל 25 הנושאים בהם עסקנו, ואנחנו נשלח את המנחים שלנו לשם כדי להעביר את הנושאים הללו. זה יהיה אימון ברמה מוגברת".

נשיא המכללה, פרופ' יחזקאל טלר: "אנחנו מברכים על שיתוף הפעולה עם הבנק העולמי ועם מערכת החינוך בארמניה. קידום דרכי לימוד המשלבות טכנולוגיה הוא צורך חיוני בסביבת בית הספר הנוכחית, ועל כך אנו שמים דגש. התוכנית הבינלאומית מאפשרת לנו לתרום מהידע שצברנו ולהדגים שיטות מתקדמות אלה גם במדינות רבות בעולם. בחירתו של הבנק העולמי באקדמית גורדון היא נקודת ציון משמעותית בהערכה העולמית לפועלנו. כמובן שנמשיך להעביר את הידע גם למדינות נוספות".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר