פרופ' גור אלרואי (צילום: אוניברסיטת חיפה)
פרופ' גור אלרואי (צילום: אוניברסיטת חיפה)

הנשיא הבא של האוניברסיטה: פרופ' גור אלרואי

רקטור אוניברסיטת חיפה פרופ' גור אלרואי נבחר על ידי הוועד המנהל של המוסד האקדמי לנשיא הבא של האוניברסיטה. פרופ' אלרואי ייכנס לתפקידו בחודש אוקטובר ויחליף את פרופ' רון רובין שיסיים כהונה של שמונה שנים

פורסם בתאריך: 17.1.24 09:02

הוועד המנהל של אוניברסיטת חיפה בחר אתמול (שלישי) בפרופ' גור אלרואי לנשיא הבא של האוניברסיטה. פרופ' אלרואי ייכנס לתפקידו בחודש אוקטובר ויחליף את פרופ' רון רובין שיסיים כהונה של שמונה שנים.

פרופ’ אלרואי הוא היסטוריון שמתמחה בתולדות העם היהודי. בשלוש השנים האחרונות הוא משמש רקטור האוניברסיטה, מהאוניברסיטה נמסר כי בתפקידו זה התווה פרופ' אלרואי את המחויבות לקיימות סביבתית וחברתית כחזון האקדמי של האוניברסיטה, והוביל את הפעילויות שבגינן דורגה האוניברסיטה במקום הראשון בין אוניברסיטאות המחקר הישראליות במדד הקיימות של Times Higher Education. עוד נמסר כי במסגרת החזון האקדמי שהוביל פרופ' אלרואי הוקמו המוקד לחקר המוח והרגשות, המוקד לפוליטיקה של אי שוויון והמוקד לקיימות סביבתית.

פרופ' אלרואי נחשב לאחד מהחוקרים המובילים בעולם להגירה יהודית בעת החדשה, והוא פרסם שישה ספרים על ההגירה היהודית בראשית המאה ה-20 ומאמרים רבים בכתבי עת מובילים בישראל. בשנת 2002 הוא הצטרף לחוג ללימודי ארץ ישראל באוניברסיטה, עמד בראש בית הספר להיסטוריה, ובשנת 2016 נבחר לדיקן הפקולטה למדעי הרוח – תפקיד שאותו מילא עד לשנת 2020. מהאוניברסיטה נמסר כי בתקופה זו עלה בצורה משמעותית מספר המחקרים של חוקרי החוג, ובשנה האחרונה לכהונתו דורגה הפקולטה במקום הראשון בארץ מבין הפקולטות למדעי הרוח מבחינת מספר הפרסומים.

בשנת 2014 הקים פרופ' אלרואי את תוכנית רודרמן ללימודי יהדות ארצות הברית – התוכנית היחידה לתואר שני בישראל המתמקדת בקשר שבין יהדות ארצות הברית לישראל. בהמשך הוא הקים את התוכנית ללימודי ישראל – תוכנית אחות המתמקדת בלימודי החברה הישראלית לתלמידים בינלאומיים.

פרופ' אלרואי הוא רב סרן במילואים ביחידה לאיתור נעדרים, ובשנה החולפת פרסם את ספרו "ולא נודע מקומם: שישה נעדרים בקרבות תש"ח", המתאר את סיפורם של שישה מנעדרי מלחמת העצמאות, שמקום קבורתם לא היה נודע עד שאותרו על ידו במסגרת פעילותו ביחידה.

 

 

יו"ר הוועד המנהל דב ויסגלס: "אנחנו גאים בבחירתו פה אחד של פרופ' אלרואי, הרקטור המכהן של האוניברסיטה, לנשיאה הבא. אלרואי הוביל את האוניברסיטה להישגים מרשימים כרקטור, ולפני כן כדיקן, כראש חוג וכחוקר שגדל וצמח באוניברסיטת חיפה. אנחנו משוכנעים שהוא האיש הנכון, במקום הנכון ובזמן הנכון להמשיך ולהוביל את האוניברסיטה כמוסד של מצוינות אקדמית בצפון, בישראל כולה ובזירה העולמית".

פרופ' אלרואי: "אני מודה על האמון שנתן בי הוועד המנהל ומתחייב להמשיך לפעול למען אוניברסיטה, הסגל האקדמי והמינהלי והסטודנטים שלנו. לאוניברסיטה יש תפקיד חיוני בחיזוקם של הצפון ומדינת ישראל כולה בהיותה מגדלור של מדע, מצוינות מחקרית ונושאת ערכים של שוויון, קבלת האחר וחיים משותפים לכל הקבוצות המרכיבות את החברה הישראלית. אוניברסיטת חיפה היא הבית שלי ב-20 השנים האחרונות, בה התחלתי את דרכי האקדמית כחבר סגל צעיר, וכעת המינוי לנשיא הוא סגירת מעגל מרגשת ומיוחדת. ביחד עם כל קהילת האוניברסיטה נמשיך לבצר את מעמדה, להיות מחויבים לשנות את העולם לטובה באמצעות מדע וידע, ולהיות מנוע לפיתוח מנהיגות חברתית, ציבורית ועסקית, תוך קידום קיום משותף אמיתי ויומיומי בין בני כל הדתות והעדות בישראל".

פרופ' רובין: "אחרי כמעט שמונה שנים של עבודה משותפת, תחילה כדיקן ובשנים האחרונות כרקטור, אני יודע שהאוניברסיטה ממשיכה להיות בידיים טובות, אמינות ומקצועיות. אין מישהו שמבטא יותר מאלרואי את ייחודה של האוניברסיטה. חוקר מצטיין, איש חזון ואדם שמוביל תמיד למען חיזוקה של החברה הישראלית".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר