יהודה זיסאפל ז"ל (צילום: דוברות הטכניון)
יהודה זיסאפל ז"ל (צילום: דוברות הטכניון)

יהודה זיסאפל, מבכירי ענף ההייטק בישראל, הלך לעולמו

יהודה זיסאפל, בוגר הפקולטה להנדסת חשמל ומחשבים בטכניון וראש ארגון בוגריו, נפטר בגיל 82 לאחר מאבק במחלה קשה. זיסאפל הקים ביחד עם אחיו זהר, שנפטר בשנה שעברה, את חברת רד תקשורת נתונים שעסקה במתן שירותי מיחשוב והתחרתה בחברות ענק בשוק הגלובלי

פורסם בתאריך: 11.3.24 09:13

יהודה זיסאפל, מבכירי ענף ההייטק בישראל ובוגר הפקולטה להנדסת חשמל ומחשבים בטכניון, נפטר אתמול (ראשון) בגיל 82 לאחר מאבק במחלה קשה. זיסאפל הקים ביחד עם אחיו זהר, שנפטר בשנה שעברה, את חברת רד תקשורת נתונים שעסקה במתן שירותי מיחשוב.

זיסאפל החל ללמוד בפקולטה להנדסת חשמל ומחשבים עוד בתקופת שירותו הצבאי, וסיים את לימודיו בשנת 1966. הוא נפצע במלחמת ששת הימים, ובתום האשפוז החל לעבוד בחברת מוטורולה, שם התקדם במהירות לתפקידים בכירים. באמצע שנות ה-70 הוא הקים את חברת רד בינת לשיווק מוצרי תקשורת נתונים, ובתום שירותו הצבאי של האח הצעיר זהר, אף הוא בוגר הפקולטה להנדסת חשמל ומחשבים בטכניון, הזמין אותו יהודה לחבור אליו. כך נולדה בשנות ה-80 רד תקשורת נתונים, שפיתחה מוצרים ייחודיים והתחרתה בחברות ענק בשוק הגלובלי.

בטכניון מספרים כי "כאשר זיסאפל נקרא לדגל והתבקש לעמוד בראש ארגון בוגרי הטכניון הוא נעתר מיד. בתפקיד זה הוא פעל להעצמתו של הארגון ולהידוק הקשר בין הטכניון, בוגריו והתעשייה. הוא הקים את מועדון המאה של בוגרי הטכניון ואת הפרויקט החינוכי 'משלוש לחמש' אשר מקדם תלמידי תיכון על ידי חונכים בוגרי הטכניון. קידום הדור הצעיר בפריפריה הגאוגרפית והחברתית עמד תמיד לנגד עיניו, והוא מימש זאת בשורה של יוזמות חלוציות ורבות השפעה".

 

 

בשנת 2001 העניק הטכניון לזיסאפל תואר דוקטור לשם כבוד על מנהיגותו, על תרומתו לפיתוח תעשיית ההייטק בישראל ועל מעורבותו בקידום החינוך הטכנולוגי והמדעי בישראל. בשנת 2019 העמידו האחים זיסאפל תרומה גדולה להקמת הבניין להנדסת חשמל ומחשבים, וב-2022 הוענק להם אות הטכניון – אות ההוקרה הגבוה ביותר שמעניק המוסד על מפעל חיים למען הטכניון ועל תרומה לקידום האנושות ולרווחת העם היהודי ומדינת ישראל.

נשיא הטכניון פרופ' אורי סיון: "יהודה היה דוגמה ומופת לבוגר טכניון שרתם את חזונו ואת כישרונו לטובת פיתוח הטכנולוגיה והכלכלה הישראליים ולחינוך הדורות הבאים. הוא גילם באישיותו את הרוח האמיתית של הטכניון, המשלבת מצוינות, חדשנות, חריצות ורוח יזמית עם מחויבות חברתית עמוקה ודאגה לרווחת הקהילה. חזונו ומחויבותו לחברה הישראלית באו לידי ביטוי בפעילותו החינוכית והחברתית רבת ההשפעה. הוא ואחיו זהר היו חברים ושותפי אמת של הטכניון, מקור גאווה עבורנו ומודל השראה לכל בוגרי הטכניון".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר