מודעת הפישינג
מודעת הפישינג

ניסיון פישינג איראני: תואר באוניברסיטה – בחינם

כחלק מניסיון פישינג איראני שנועד לגניבת פרטים של אזרחי ישראל לצורכי מודיעין פורסמה ברשתות החברתיות מודעה שמבטיחה תואר בפסיכולוגיה מקוונת בחינם לגילאי 70-18. המקרה נחשף באוניברסיטת חיפה, וביחד עם מוסדות אחרים נשלחה פנייה למשרד החינוך שפרסם אזהרת פייק

פורסם בתאריך: 7.4.24 12:39

תואר אקדמי באוניברסיטת חיפה בחינם? לא בדיוק. כחלק מניסיון פישינג איראני שנועד לגניבת פרטים של אזרחי ישראל לצורכי מודיעין, פורסמה בפלטפורמות החברתיות השונות – אינסטגרם, טיקטוק ופייסבוק – מודעה שמבטיחה תואר בפסיכולוגיה מקוונת בחינם לגילאי 70-18. כמו כן נכתב במודעה כי התואר ניתן על ידי ממשלת ישראל, כי כל אחד יכול להגיש מועמדות ולקבל את התעודה תוך ארבעה שבועות וכי הנרשמים יקבלו גם מחשב נייד חינם.

המודעה פורסמה תחת הלוגואים של אוניברסיטת חיפה, של הפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב, של האוניברסיטה העברית, של אוניברסיטת הראל ושל האוניברסיטה הפתוחה.

המקרה נחשף על ידי אוניברסיטת חיפה והועבר לידיעת משרד החינוך, שפרסם היום (ראשון) אזהרת פייק לציבור. האוניברסיטאות פנו למשרד החינוך, טענו כי מדובר בפרסום שקרי שגורם לנזק, ודרשו שמחלקת הסייבר של המשרד תתערב על מנת למצוא את הגורם האחראי. פנייה נעשתה גם לחברת מטה, הבעלים של פייסבוק, שמיהרה להסיר את המודעות.

 

 

ממשרד החינוך נמסר: "לקראת יום ירושלים האיראני וחודש הרמדאן, שלוחות איראניות החלו לפרסם ברשת מודעות פישינג, תוך התחזות למשרד החינוך ולגופי השכלה גבוהה. המטרה המרכזית היא לגנוב פרטים של אזרחי ישראל למטרות מודיעין. אנא – אל תלחצו על קישורים מסוג זה".

מאוניברסיטת חיפה נמסר: "האוניברסיטה היתה זו שחשפה את המקרה ועמדה, ביחד עם אוניברסיטאות נוספות, מאחורי הפנייה לגורמים הרלוונטיים כדי לחקור אותו לעומק. עוד לפני המכתב למשרד החינוך פנינו באופן עצמאי לרשתות החברתיות השונות כדי להסיר באופן מיידי פוסטים שהתייחסו לאוניברסיטת חיפה. נמשיך לעבוד בשיתוף פעולה עם האוניברסיטאות האחרות ועם הגורמים האחראים כדי להתמודד עם פרסומים מסוג זה ולחשוף את הגורמים העומדים מאחוריהם. אנחנו קוראים לציבור להיזהר מפני פרסומים ברשתות שנראים לא הגיוניים ואשר מבטיחים הבטחות שנראות כבר במבט ראשון כטובות מדי מכדי להיות אמיתיות".

 

האזהרה של משרד החינוך

האזהרה של משרד החינוך

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר