הדיון בוועדת החינוך, התרבות והספורט (צילום: מתוך אתר הכנסת)
הדיון בוועדת החינוך, התרבות והספורט (צילום: מתוך אתר הכנסת)

מילואימניקים וחיילים – IN, אנשים עם מוגבלויות וערבים – OUT

הצעת החוק של חה"כ משה פסל וששון גואטה מהליכוד קובעת כי סטודנטים ששירתו במילואים או בסדיר במהלך מלחמת חרבות ברזל יקבלו עדיפות בזכאות למעונות, גם על חשבון אנשים עם מוגבלות וערבים. ח"כ יוסף עטאונה מחד"ש תע"ל: "מעונות הם משאב מוגבל שצריך לתת אותו בצורה שוויונית"

פורסם בתאריך: 9.6.24 13:51

סטודנטים ששירתו במילואים או בסדיר במהלך מלחמת חרבות ברזל יקבלו עדיפות בזכאות למעונות סטודנטים, גם על חשבון אנשים עם מוגבלות וערבים – כך עולה מהצעת החוק של חה"כ משה פסל וששון גואטה (ליכוד) אשר מבקשת לקבוע זאת בהוראת שעה.

על פי הצעת החוק, "בשנת הלימודים האקדמית הקרובה בכל המוסדות להשכלה גבוהה ולהכשרה מקצועית, ובשאר המוסדות שנכללים תחת חוק זכויות הסטודנט, תינתן עדיפות בזכאות לדיור במעונות סטודנטים למי ששירתו בשירות סדיר או בשירות מילואים במלחמת חרבות ברזל, וזאת במטרה להוקיר את תרומתם לביטחון המדינה ולסייע להם להשתלב בחברה האזרחית בהצלחה".

ההצעה נדונה בוועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת וזכתה לאהדה רבה. בין המתנגדים להצעה היה ח"כ יוסף עטאונה (חד"ש תע"ל) שאמר בדיון: "מעונות סטודנטים הם משאב מוגבל שצריך לתת אותו בצורה שוויונית, אחרת זה יפגע באוכלוסיות שאין להם חובה לשרת".

נציגת ועד ראשי האוניברסיטאות (ור"ה) דבורה מרגוליס ציינה בדיון כי הקריטריונים הקיימים כיום במתן עדיפות הם מרחק ממגורי הקבע, מצב סוציו אקונומי ובעלי מוגבלות. "אם כולם יקבלו עדיפות, זה אומר שאף אחד לא יקבל כי לא יישאר לכולם", היא אמרה, "המציאות באוניברסיטאות הוא שהקריטריון של שירות מילואים וסדיר כבר ניתן בשנות הלימודים תשפ"ד ובתשפ"ה". עם זאת, יצוין שמתן עדיפות לפי קריטריון זה נתון לשיקול הדעת של המוסדות האקדמיים ואיננו חובה.

 

 

נציגת משרד המשפטים הדיל יונס אמרה: "עמדת משרד המשפטים היא שאין מניעה לקדם את הצעת החוק בגלל שהוא יופיע בהוראת שעה". על האפשרות לקדם את הצעת החוק בחקיקת קבע אמרה יונס בהתייחסה לעיקרון השוויון: "היכולת של אדם עם מוגבלות למצוא דיור בקהילה היא קשה יותר ממי ששירת במילואים. בגלל שמדובר במשאב מוגבל של מעונות, אני מציעה סיוע בשכר דירה".

בעקבות דבריה ביקש יו"ר הוועדה ח"כ יוסף טייב ממשרד האוצר להציג בדיון הבא עלות תקציבית: "אי אפשר להגיד 'לא נותנים להם כי זה פוגע בשוויון. תכניסו את היד לכיס, זאת הצעת חוק חשובה".

סגנית ראש מדור חקיקה במשרד הביטחון רס"ן אילה בן חמו הסכימה עם הצעת החוק וביקשה לכלול במתן הזכאות למעונות גם אנשים שנפצעו בשירותם במלחמה. נציגת הוועדה לתכנון ותקצוב (ות"ת) של האוניברסיטאות סיפרה על מחסור במיטות במעונות בכל הארץ: "היחס עומד על תשעה אחוזים מיטות לעומת מספר הסטודנטים. בעולם היחס הוא 15-13 אחוז. המוסדות נותנים ניקוד לשירות מילואים במתן הזכאות, אבל כל מוסד מחליט לעצמו, יש יד חופשית".

 

תגובות

4 תגובות
4 תגובות
  1. בושה שזה לא ככה ממקודם

    למה יש העדפה לערבים במעונות?!
    וגם לנכים יש שפע הטבות אחרות.
    מעונות צריך לתת למי שנותן את חייו למדינה בעדיפות ראשונה ואחרכך כל היתר.

  2. אקדמיה בזיונית

    רק באקדמיה השמאל הקיצונית הפאשיסטית תרומה למדינה שנלחמת על קיומה בשירות קרבי וסכנת חיחם להגן יליהם – והם יכולים להחליט לעצמם שלא יהיה קריטריון.

  3. נועה

    לתת עדיפות לכל מי ששירת בצהל, כאשר משרתי חרבות ברזל בעדיפות גבוהה יותר.
    יש לתת עדיפות גם לבעלי מוגבלויות.

  4. דוד

    צריכים לתת עדיפות גם ללוחמים של צבא הגנה לישראל וגם למוגבלים.וחבר הכנסת הערבי שרוצה שיוויון לכולם אני מסכים כולם צריכים להיות שווים גם המגזר שלך צריך לשאת בנטל ולהיות שווה עם כולם ולהתגייס לפחות לשירות לאומי בכפר ערבי או עיר ערבית.ערבי שלא מתגייס לא לשירות לאומי ולא לצבא אין סיבה שיקבל העדפה על פני לוחם בצבא או איש בעל מוגבלות.חבר הכנסת הערבי רוצה זכויות שוויוניות אז שיגיד למגזר שלו שיעשו שירות לאומי כמו כולם והם יהיו שווים בשווים

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר