ד"ר צח שרוני (צילום: רונן פדידה)
ד"ר צח שרוני (צילום: רונן פדידה)

חיפה הפכה מוקד עלייה לרגל לניתוחי אף בשיטת הפיאזו

ד"ר צח שרוני מסביר מדוע נערות ונשים מכל רחבי הארץ מגיעות דווקא לחיפה לעבור ניתוח אף בקומבינציה של השיטה הפתוחה והפיאזו

פורסם בתאריך: 23.9.22 00:58

מטרתו של ניתוח אף אסתטי הוא לשפר את המראה של האף, אך אם הוא משולב עם ניתוח רפואי ליישור המחיצה, הוא גם מונע ומשפר בעיות נשימה. מראה האף – גודלו, רוחבו, התבלטותו וסלידתו – נקבע בעיקר על ידי עצמות האף והסחוסים. במהלך ניתוח האף העצמות והסחוסים עוברים עיצוב מחדש במטרה לשפר את המראה, ללא פגיעה חיצונית בעור.

ד"ר שרוני, למה דווקא פיאזו?

"לפני מספר ימים שמעתי פלסטיקאי ותיק מאוד מסביר שהשיטות הישנות ביותר הן גם הטובות ביותר. אני חייב להגיד שאני לא רואה את אותו הפלסטיקאי רוכב על סוס לבית החולים, אלא נוהג בפורשה מהשנה האחרונה. אנחנו מתחדשים ומתעדכנים בכל תחום אפשרי, אז למה לבצע ניתוח עם פטיש ואיזמל, כפי שנעשה לפני 100 שנה?

"שבירת עצמות האף עם פטיש ואיזמל היא פעולה הדורשת כוח, ויחד עם הפעלת הכוח נפגעות העדינות והשליטה של המנתח. לאחרונה פותח מכשור חשמלי מתקדם, אשר מאפשר לבצע את ניוד ושיוף עצמות האף באמצעות מסור חשמלי קטן ועדין, ובכך יש שליטה מלאה בקו השבר, ונמנעים כל הסיבוכים שמקורם בשבר בלתי מבוקר.

"לפיאזו אפשרויות רבות ומגוונות, כמו שיוף, קידוח ועוד, והמשותף לכולן הוא העדינות והשליטה המבוקרת של המנתח בתהליך. יתרון נוסף של הפיאזו נובע מעדינותו הגורמת להפחתה משמעותית בשטפי הדם ובנפיחות לאחר הניתוח. אבל הפיאזו הוא רק הדובדבן. הקצפת היא השיטה הפתוחה".

מכשיר הפיאזו (צילום: יח"צ)

מכשיר הפיאזו (צילום: יח"צ)

תסביר.

"כדאי מאד שהמנתח יראה מה שהוא עושה. בשיטה הפתוחה, שהיא השיטה הנפוצה בעולם (למרות שבישראל מעטים הרופאים המבצעים אותה), המנתח רואה את כל מה שהוא עושה בצורה הטובה ביותר. היתרונות, מעבר לחשיפה טובה יותר ושליטה טובה יותר של המנתח, הם ב'סל כלים' גדול יותר, המאפשר למנתח מרווח פעילות עצום. ניתן לשלוט באופן מוחלט באורך הסחוסים וברוחבם ואף להאריך או לעבות אותם במידת הצורך. ניתן לשלוט גם בזוויות ובמנח של הסחוסים ולעצב אותם באמצעות תפרים, וניתן לוודא סימטריה מוחלטת שלהם בסוף הניתוח. החתך בקולומלה (העור ש'נופל' מטה בין הנחיריים) בניתוח הפתוח מאפשר גם להקטין ולקצר את הקולומלה על ידי הסרת העור העודף.

"בנוסף, בשיטה הפתוחה מאד נוח ופשוט יחסית לבצע גם את הניתוח הרפואי של יישור המחיצה, וגם לקחת סחוסים לחיזוקים ותוספות במידת הצורך. מקרים מורכבים כמו תיקונים או שחזורים של חלקים באף מבוצעים בעיקר בשיטה זאת. יתרון נוסף וחדש יחסית של השיטה הפתוחה הוא בכך שהיא מאפשרת את השימוש בפיאזו".

אז הפיאזו הוא זה שגורם לנערות ונשים מתל אביב, יבנה, רעננה ודימונה להגיע דווקא לחיפה?

"גם, אבל לא רק. זאת הקומבינציה של השיטה הפתוחה והפיאזו, השילוב של ניתוח קוסמטי יחד עם ניתוח רפואי (ללא צורך במנתח נוסף), ובעיקר הרבה מאוד שנות ניסיון של ניתוחי אף ואינספור לקוחות מרוצות, וזה הרבה יותר קרוב מטורקיה".


אופיר ב' (צילום: רונן פדידה)

אופיר ב. (צילום: רונן פדידה)

אופיר ב. מתל אביב: "שנה ושלושה חודשים אחרי הניתוח, אני מרגישה שיש את אופיר שלפני הניתוח ואופיר שאחרי, ואופיר שאחרי הרבה יותר שלמה עם עצמה. אני רוצה להודות לד"ר צח שרוני על המסירות, הסבלנות, הדיוק בפרטים הקטנים ויכולת ההבנה מה בדיוק מפריע לי בלי שהייתי צריכה אפילו להגיד. באותה הזדמנות, אני רוצה להזכיר את עדי, האחות שעובדת איתו, שעזרה לי בכל שעה ביום, בסבלנות ובאמפתיה. הניתוח התבצע עם צוות מדהים, שעזר לי והרגיע אותי בכל רגע ונכנסתי לניתוח בתחושת ביטחון מלאה".


הילה ע' (צילום: רונן פדידה)

הילה ע. (צילום: רונן פדידה)

הילה ע. מרחובות: "עשיתי ניתוח אצל ד"ר צח שרוני, ואני הכי מרוצה בעולם! הוא הרופא הראשון שפניתי אליו לייעוץ, ומיד ידעתי שאצלו אני סוגרת ניתוח אף. בהתחלה בכלל חשבתי לטוס לטורקיה ולעשות שם, כי הם בין הטובים בעולם, ואז שמעתי על צח שרוני שעשה שם התמחות ועובד לפי השיטה שלהם. בפגישת ייעוץ הוא מיד הבין על מה אני מדברת, מה הכיוון שלי, מה הרצונות שלי, והייתה לי הרגשה שאצלו אני אהיה הכי מרוצה. אני גרה במרחק של שעתיים נסיעה לכל כיוון, אבל זה שווה את הכל, כי פשוט הרגשתי שאצלו התוצאה תהיה בדיוק כמו שאני רוצה, וזה יצא בדיוק איך שחלמתי ודמיינתי! ויש את עדי, האחות הנסיכה, שאין עליה בעולם. היא הייתה איתי גם בחדר הניתוח והכי הרגיעה אותי ואת ההורים שלי, והייתה לי זמינה לכל דבר, לכל שאלה בכל שעה, הכי קשובה. אין צוות כזה ואין יחס כזה ואין עבודה מושלמת כמו של ד"ר שרוני. פשוט מברכת אותו ואת עדי המושלמת הזאת בכל יום כי מגיע להם".


אופיר ל' (צילום: רונן פדידה)

אופיר ל. (צילום: רונן פדידה)

אופיר ל. מכרמיאל: "כשרק הגעתי לקליניקה של ד"ר שרוני, הבנתי שאני במקום הנכון. היחס המכיל שקיבלתי מד"ר שרוני, ההקשבה שלו לכל שאלותיי ובקשותיי הייתה מוחלטת ורגישה. קיבלתי הסברים ארוכים ומפורטים על השיטה הפתוחה והפיאזו והשתכנעתי מהר מאוד שזה המקום המקצועי ביותר לעבור בו ניתוח אף".

 

 

מיתר נ' (צילום: רונן פדידה)

מיתר נ. (צילום: רונן פדידה)

מיתר נ. מטבריה: "אין מרוצה יותר ממני! אני, כמו כולן, חיפשתי את האחד שיגשים לי חלום ויעשה לי את האף המושלם שמתאים לי לפנים. אחרי פגישות עם מספר רופאים, הגעתי לד"ר צח שרוני והבנתי מיד שאצלו אני עושה. עבודות מדויקות, יחס חם והקשבה רבה. עשיתי את הניתוח עם מכשיר הפיאזו, התהליך היה קל, בלי הרבה סבל, בלי סימנים, וגם ההחלמה יותר קלה. ואם אתן שואלות אותי? אני לא מתחרטת לרגע, והייתי עושה את התהליך שוב בדיוק ככה! לאורך כל התהליך, עדי, האחות המדהימה, הייתה איתי, הרגיעה אותי ונתנה לי תחושת ביטחון ומענה בכל שעה ביום עם הרבה סבלנות. התוצאה – אף טבעי שמתאים לפנים שלי בדיוק כמו שרציתי. עשיתי את הבחירה הנכונה!".


נועה ש. (צילום: רונן פדידה)

נועה ש. (צילום: רונן פדידה)

נועה ש. מרעננה: "החלום שלי היה לעבור ניתוח אף. כשחקרתי את הנושא, גיליתי על השיטה הפתוחה והמכשיר המיוחד, שחשבתי שיש אותם רק בטורקיה. הופתעתי לגלות שיש רופא בארץ שעובד בטכנולוגיה הזאת, והייתי מוכנה לנסוע בשביל זה מהמרכז לחיפה. זאת ההחלטה הכי טובה שעשיתי. המראה שלי השתפר באופן שאין לתאר וגם הביטחון העצמי גדל. אני מרגישה בן אדם אחר ומודה בכל רגע על כך שבחרתי בד"ר צח שרוני כמנתח שלי".


לפרטים וקביעת פגישת ייעוץ: שדרות הנשיא 134, מרכז הכרמל, חיפה

טלפון: 050-4544453

לאתר >>> 

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר