איכות חיים גבוהה במגדלי אלישע. צילום: עודד פלוטניצקי
איכות חיים גבוהה במגדלי אלישע. צילום: עודד פלוטניצקי

מגדלי אלישע: כיצד המגורים בדיור המוגן משפרים את תוחלת ואיכות חייהם של הדיירים

מחקרים מוכיחים בעקביות ומפרטים כיצד החיים בדיור המוגן עבור פורשים עצמאיים מאריכים את תוחלת חייהם ומשפרים אותה באמצעות מגוון רחב של אלמנטים. שוחחנו עם ישראל נחמנזון, מנכ"ל דיור מוגן 'מגדלי אלישע' בחיפה על היתרונות הרבים שהמגורים בדיור המוגן מספקים לפורשים עצמאיים

פורסם בתאריך: 2.10.19 16:03

דיור מוגן לפורשים עצמאיים, מהווה כיום אחד אחד הפתרונות הטובים והאפקטיביים ביותר לבני הגיל השלישי המעוניינים לשמר את אורח חייהם העצמאיים מחד, ולחיות במקום שיספק את כלל צרכיהם הייעודיים מאידך.

דיור מוגן לפורשים עצמאיים מספק לדייריו סביבת מגורים אידאלית ותואמת גיל, באמצעות מתקנים מתאימים, רופאים, אחיות, טיפולים, ומגוון רחב של פעילויות העשרה, ספורט, בריאות ופנאי, וקהילה חברתית רחבה ותומכת.

מחקרים מראים בהתאמה, כי תוחלת החיים עולה אצל פורשים החיים בסביבת דיור מוגן איכותית ותומכת. כמו כן, איכות חייהם משתפרת במידה משמעותית ומוכחת.

'מגדלי אלישע' - דיור מוגן יוקרתי במרכז הכרמל. צילום: עודד פלוטניצקי. [המצולמים הינם דיירי מגדלי אלישע]

'מגדלי אלישע' – דיור מוגן יוקרתי במרכז הכרמל. צילום: עודד פלוטניצקי. [המצולמים הינם דיירי מגדלי אלישע]

ישראל נחמנזון, מנכ"ל 'מגדלי אלישע' – דיור מוגן יוקרתי במרכז הכרמל, אומר: "תוחלת החיים של הדיירים בדיור המוגן עולה, מכמה סיבות: זמינות המעקב והטיפול הרפואי, הגישה המידית למזון ולתרופות, חיי הקהילה המלאים המפיגים את הבדידות, החוגים והפעילויות הספורטיביות הייעודיים לקבוצת הגיל, ועולם התוכן העשיר שממשיך לעורר את המוח והמחשבה".

כיצד השירותים הרפואיים והמתקנים הנוחים והזמינים במגדלי אלישע, תורמים לבריאותם של הדיירים?
"השירותים הרפואיים זמינים לדיירים 24/7 בכל ימות השנה. ישנה השגחה רפואית צמודה ומעקב רפואי, שיודע לזהות אם מתפתחת בעיה, לתפוס אותה בזמן ולטפל. כאנשים מבוגרים חיים בביתם, במרבית המקרים לבדם, לעתים הם מתקשים להגיע לקופת חולים, מוותרים על מעקב, ופחות ערים להתפתחות של מחלה או בעיה. גם במקרים בהם המחלה תוקפת, הם לא תמיד ילכו לטפל, בשל אתגרי הניידות. במגדלי אלישע, המעקב הרפואי הוא חלק טבעי מחיי השגרה, ואם ישנה בעיה רפואית, הם מקבלים טיפול מקיף ומידי. יש במקום מרפאת אחיות לטיפול וביצוע בדיקות תקופתיות (הבדיקות מבוצעות במקום ונשלחות לרופא קופת החולים של הדייר וכן ולרופא שבמקום. הדירות מצוידות בכפתורי מצוקה לעת הצורך, וצוות מיומן של מטפלים מנוסים, מקצועיים ואדיבים העומדים לרשות הדירים בכל עניין ובקשה. בשלב בו נדרש לדייר סיוע צמוד, הוא מורשה להביא מטפל חיצוני צמוד שיגור איתו בדירה ויעמוד לרשותו בכל עת.

בבית פועל שירות בית מרקחת שעובד עם כל קופות החולים, ובית החולים הצמוד משלים את החסר. יש אפשרות לקבל את הטיפול בבית החולים בהנחה של 25% בכל הפעילויות של בית החולים  – ניתוחים, צילומים, בדיקות, ואשפוזים .

"מתקנים כגון: מסעדה ומינימרקט אשר נגישים בתוך המבנה לדיירים, מאפשר להם לאכול מדי יום מזון בריא וטרי, בניגוד לחיים לבד בבית, במיוחד של אותם מבוגרים שאינם גרים בסמיכות למכולת או סופרמרקט, ולא תמיד הם יטריחו את עצמם ללכת לקנות. ישנם מטפלים בדיור המוגן ועזרה של מטפל, במידה ודיירים מתקשים לבשל לעצמם. וכמובן, צוות של מנקים שדואג לנקות את דירתם ולשמור על סביבה נקיה ובריאה מדי יום".

אילו פעילויות ספורט מוצעות בדיור המוגן, התומכות אף הן בבריאותם של הדיירים?
"הדיירים במגדלי אלישע, משתתפים במגוון של פעילויות ספורט ובריאות, על פי בחירתם, בי היתר: התעמלות במים, התעמלות על כסאות, התעמלות בונה עצם על מזרנים, סדנאות טאי צ'י, פלנדקרייז, ועוד. חוגי ההתעמלות ייעודיים לבני הגיל, ומהווים דרך נעימה ומצוינת לשפר את המצב הבריאותי ולשמור על בריאות טובה ותקינה לאורך שנים".

שומרים על כושר בכל גיל. צילום: עודד פלוטניצקי. [המצולם הינו דייר מגדלי אלישע]

שומרים על כושר בכל גיל. צילום: עודד פלוטניצקי. [המצולם הינו דייר מגדלי אלישע]

עם העלייה בתוחלת ובאיכות החיים בגיל השלישי, אנשים יותר ויותר כמהים ללמוד ולהעשיר את עולמם. כיצד אתם תומכים בהעשרת עולם התוכן של הדיירים במגדלי אלישע?
"אנו כמובן, דואגים למגוון רחב של פעילויות העשרה עבור הדיירים: הרצאות, מוזיקה, אומנים מבחוץ, כמו כן, יש פרלמנטים שונים של קהילה מגבשת להעשרת חיי החברה – פרלמנטים של שיחות עם נשים, פרלמנטים באנגלית ומפעם לפעם ישנם טיולים מתוכננים מראש. יש לנו רכזת שעובדת עם ועדת התרבות של ועד הדיירים, והם בוחרים יחד את התוכן שמתאים להם ושותפים לעניין.

"מלבד אלו, ישנה ספרייה עשירה מאוד עם ספרים, וכן מתנדבים לפעילויות אחד על אחד עם דיירים מסוימים, כגון חברה צעירים המגיעים להקריא ספרים לדיירים המתקשים לראות, מלמדים דיירים מחשב ועוד"

כיצד אתם מחזקים את קשרי הקהילה?
"נושא הבדידות הוא עניין מהותי אצל המבוגרים. כאלו שבן הזוג נפטר או חולה מאוד, הילדים שלהם גרים רחוק והם נמצאים רוב הזמן לבד. בדידות נמצאה כאחד הגורמים הקשים ביותר להתמודדות אצל מבוגרים, והיא נמצאה אף כפוגעת ומקצרת את תוחלת החיים. במגדלי אלישע, הקהילה החברתית חזקה ותומכת, הדיירים לעולם לא יהיו בודדים. החוגים, הפרלמנטים, הסדנאות, ההרצאות, והפעילויות השוטפות, מעודדות ומזמינות את כל הדיירים להשתתף, בכל עת שירצו בכך. כך אנו למעשה ממגרים את נושא הבדידות לחלוטין. הפרלמנטים במגדלי אלישע מתגבשים באופן טבעי, כשדיירים מתאחדים ביניהם לשיחות בנושאים משותפים, ומדי פעם אחד הדיירים מרצה לאחרים בנושא שהוא מכיר ויודע".

"אנו פועלים דרך קבע לחיזוק קשרי קהילה, וברגע שמגיע דייר חדש אנחנו מספקים לו ליווי של אחד הדיירים הוותיקים שמכניס אותו בהדרגה לחברותא ומסייע לו ליצור קשרים יציבים".

כיצד החיים בדיור המוגן מעודדים את עצמאותם ופעילויותיהם של המבוגרים?
"הדיירים במגדלי אלישע חיים בעצמאות מלאה ואינם כבולים לסדר יום שלנו, הם משתתפים בפעילויות ובחוגים שהם רוצים ויוצאים החוצה מהבית בכל עת שמעוניינים. חלק מהדיירים נוהגים ובעלי רכב משלהם, ואנו מספקים שירות הסעות יומי עבור כאלו המעוניינים להגיע למקומות מרכזיים בעיר ואינם נוהגים. חשוב לציין, כי דיירים רבים שהגיעו לבדם לדיור המוגן, מצאו עם הזמן בן זוג והם חיים יחד במשותף ומנהלים חיי זוגיות בריאים ועצמאיים".

 

דיור מוגן יוקרתי במרכז הכרמל – מגדלי אלישע

כתובת: יאיר כץ 12, חיפה

קישור לאתר

טלפון: 04-8309000

ככה פותחים את הבוקר במגדלי אלישע. צילום: עודד פלוטניצקי. [המצולמים הינם דיירי מגדלי אלישע]

ככה פותחים את הבוקר במגדלי אלישע. צילום: עודד פלוטניצקי. [המצולמים הינם דיירי מגדלי אלישע]


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר