דיור מוגן במגדלי אלישע: מבט אל החיים מבפנים. צילום: עודד פלוטניצקי. [המצולמים הינם דיירי מגדלי אלישע]
דיור מוגן במגדלי אלישע: מבט אל החיים מבפנים. צילום: עודד פלוטניצקי. [המצולמים הינם דיירי מגדלי אלישע]

דיור מוגן במגדלי אלישע: מבט אל החיים מבפנים

עם העלייה המתמדת בתוחלת החיים ובאיכותם בעיקר בזכות הרפואה העולמית המתקדמת, יותר ויותר מבוגרים עצמאיים בוחרים לגור ולחיות בבתי דיור מוגן המספקים שפע של יתרונות משמעותיים. כיצד החיים בדיור מוגן עצמאי ואקסקלוסיבי נראים מבפנים? שוחחנו עם תרצה דביר, דיירת ב'מגדלי אלישע' - דיור מוגן יוקרתי במרכז הכרמל

פורסם בתאריך: 8.12.19 17:34

בישראל פועלים כ-12,500 יחידות דיור מוגן, (על פי הערכות לשנת 2015), מרביתם מתגאים ביצירת פתרון משולב של מקום מגורים מכובד לצד חיי קהילה עשירים ומגוון רחב של פעילויות פנאי ובריאות, אך האם זה אכן מבוצע בפועל? כיצד זה נראה מבפנים? האם הדיירים שעברו לגור בדיור מוגן מברכים על הבחירה?

תרצה דביר, שבחרה לעבור לגור בדיור מוגן 'מגדלי אלישע' בכרמל, משיבה ב"כן" חד משמעי ולא מהוסס. "אחד הדברים שמרשימים אותי לטובה אותי עד היום, זה עד כמה ההבטחות לחיי מגורים איכותיים וחיי קהילה מלאים ומעשירים, הוגשמו בפועל. החיים בדיור מוגן 'מגדלי אלישע' הם אפילו טובים ומספקים יותר, ועולים על תיאורים שקיבלנו לפני כניסתנו".

'מגדלי אלישע' - דיור מוגן יוקרתי במרכז הכרמל. צילום: עודד פלוטניצקי. [המצולמים הינם דיירי מגדלי אלישע]

'מגדלי אלישע' – דיור מוגן יוקרתי במרכז הכרמל. צילום: עודד פלוטניצקי. [המצולמים הינם דיירי מגדלי אלישע]

תרצה (85) ובעלה שלמה (87) דביר, עברו לגור ב'מגדלי אלישע' – דיור מוגן יוקרתי במרכז הכרמל, לפני כשנתיים. המקום פועל מזה 22 שנה, במרכזו של נוף מרהיב, 360 מעלות של ירוק טבעי וכחול של ים, מציע בית חם לפורשים עצמאיים במעטפת קהילה חמה תומכת ועולם תוכן מגוון ומעשיר להבטחת סגנון ואיכות חיים לבני הגיל השלישי.

"את ההחלטה לעזוב את הבית שלנו ולעבור לגור בדיור מוגן, גלגלנו בראש כמה שנים קודם לכן", מספרת תרצה דביר, "חשבנו שכדאי שנעבור כשאנחנו עדיין עצמאיים ויכולים לדאוג לעצמנו במהלך המעבר. אך מה שקרה, היה ששלמה נפל ושבר חוליה בגב וזו היתה פגיעה די רצינית, כך שהוא אושפז בבית החולים ולאחר מכן בשיקום, ואני נאלצתי לבדוק את נושא הדיור המוגן בלעדיו בזמן שהוא משתקם. בתי התלוותה אליי ובדקנו מספר מרכזי דיור מוגן, אך כשהגענו לאלישע, נפלה ההחלטה".

מדוע בחרתם במגדלי אלישע כמקום לחיות בו?
"קודם כל, רצינו דירה גדולה כמו זו שעזבנו בחיפה. במגדלי אלישע, הציעו לנו דירה מיוחדת, גדולה יותר מאשר במקומות אחרים, זה היה הדבר הראשון שמשך את תשומת לבי. גם ההמלצות החמות שקיבלנו על המקום משכו אותי ללכת ולבדוק אותו. הדירה שלקחנו היא דירת שניים וחצי חדרים (אפשר בהחלט לקרוא לזה גם שלושה חדרים), נוחה ומרווחת, עם חלון גדול מאוד שמשתקף ממנו נוף יפהפה של עץ גדול וירוק והרבה צמחיה.

ככה פותחים את הבוקר במגדלי אלישע. צילום: עודד פלוטניצקי. [המצולמים הינם דיירי מגדלי אלישע]

ככה פותחים את הבוקר במגדלי אלישע. צילום: עודד פלוטניצקי. [המצולמים הינם דיירי מגדלי אלישע]

"ישראל נחמנזון, המנכ"ל של מגדלי אלישע, קיבל אותנו מאוד יפה והסביר לנו הכל בצורה נעימה ולבבית. כל קבלת הפנים היתה חמה ומברכת. כשעברתי לגור במגדלי אלישע חיכו לי דיירות ואנשי צוות כבר בכניסה לדלת, בירכו אותי על הגעתי וגרמו לי להרגיש הכי נעים שאפשר בכניסה לביתי החדש – זה עזר מאוד כי כשהגעתי הייתי לבד, שלמה עדיין היה בשיקום והוא הצטרף אליי לדירה בהמשך. קבלת הפנים היתה כל כך מרשימה ותומכת, שהיום אני עושה כך בעצמי, מברכת ומקבלת כל דייר חדש שנכנס.

"מגדלי אלישע, מציעים המון חוגים, הרצאות, פעילויות, חיי קהילה מצוינים, ושירותי בריאות יוצאים מן הכלל. כל מה שהבטיחו קיים במציאות, ואפילו מעבר לכך. המקום תמיד נקי, אסתטי ומשדר תחושה של יוקרה ושל שלווה. כל מה שמתאים לאוכלוסייה המבוגרת, כל מה שצריך ויותר".

מה היה חשוב לך שיהיה בדיור המוגן?
"מה שמאוד נוח ועוזר, זה המיקום של מגדלי אלישע, קרוב למרכז מצד אחד אבל במקום שקט ושלו מצד שני. אני חיה חיים עצמאיים ועדיין פעילה בקהילה החיפאית וממשיכה במה שעשיתי למשך שנים באופן מצומצם יותר. ההסעות שיוצאות ממגדלי אלישע למרכז הכרמל ובחזרה חמש פעמים ביום, ושלוש פעמים בשבוע למרכז הקניות "גראנד קניון", מאפשרות לי להגיע בנוחות לכל מקום שאני רוצה. אני יכולה לנסוע לקופת החולים, לבקר באודיטוריום, להגיע למוזיאון ולמרכז התרבות באופן חופשי. שלמה, בעלי, יוצא פחות כיוון שהוא עדיין בכיסא גלגלים, והוא נהנה מכל הפעילויות שיש בתוך הבית ובסביבה, ובאמת אפשר להסתדר גם עם שירותי הרפואה המוצעים בתוך הבית, מבלי להצטרך כמעט להגיע לקופת החולים.

"מה שעוד חשוב ומצוין במגדלי אלישע, היא העזרה הרפואית שעונה על כל הצרכים שלנו. הדלת של רופא הבית פתוחה כל היום, פשוטו כמשמעותו, אפשר להיכנס אליו מבלי לדפוק, ויש רופא תורן בלילה ואחות במשרה מלאה, וזה מאוד חשוב לנו במיוחד במצבו של שלמה שהיה בזמנו. מלבדם, יש שתי נשים מטעם הבית שאחראיות על הבאת תרופות מקופת החולים ואפשר למסור להן כל מרשם והן גם עוזרות לדיירים שקשה להם לקחת את התרופות בזמן, עוזרות לדיירים שחולים זמנית במקלחות בהכנת ארוחות בוקר או ערב. הקרבה לבית חולים אלישע שצמוד לדיור המוגן מאפשרת להשתמש בשירותיו המגוונים בתשלום, (לדיירי מגדלי אלישע יש הנחה בכל שירותי בית החולים) אם הדייר יבחר בהם, למשל צילומים, אולטרסאונד וכד'.

"ויש גם שירות של עזרה ראשונה מטעם מגדלי אלישע, עבור דיירים שזקוקים לה כשהם בחוץ. למשל דיירת שנפלה ברחוב, בזמן שניסתה להיכנס למכונית שלה הזעיקה עזרה, והגיעו שני אנשים מטעם המגדלים, אחד מהם לקח אותה לבית החולים ונשאר איתה לכל אורך הבדיקות והטיפול, והשני נשאר לטפל לה במכונית.

"יש מסעדה שמגישה מדי יום ארוחת צהריים בתשלום, ואפשר לקנות מצרכי מזון במינימרקט שנמצא בתוך מגדלי אלישע ולבשל בעצמנו. בשבת הבת שלנו מגיעה עם הנכדים ואנו אוכלים יחד ארוחת שבת בדירה מדי שבוע".

מה מבחינת פעילות הפנאי והתרבות?
"החיים במגדלי אלישע מלאים ועשירים מאוד. יש הרצאות מדי יום בשעה 18:00, שעה מלאה של מוזיקה, קונצרטים, אומנות והיסטוריה ואנחנו הולכים כמעט כל יום לפעילות הזו. זו פעילות טובה מאוד לשלמה, והוא יכול להשתתף בה בתוך הבית על כיסא הגלגלים מבלי שהוא צריך לצאת. לאחר הפעילות אנחנו נפגשים עם יתר הדיירים לפרלמנט של שיחות מאוד מעניינות. יש מקהלה של דיירים במקום שמנוהלת על ידי מורה מקצועית שמשקיעה המון והם מופיעים בפני הדיירים, זה ממש נחמד. לפני כל חג יש התכנסות חגיגית, ואנחנו גם חוגגים ימי הולדת לדיירים ומי שרוצה מביא את המשפחה לחגיגה.

שומרים על כושר במגדלי אלישע. צילום: עודד פלוטניצקי

שומרים על כושר במגדלי אלישע. צילום: עודד פלוטניצקי [המצולמת הינה דיירת מגדלי אלישע]

"יש ירחון שנקרא "קול המגדל" שמחולק לכל הדיירים והדיירים לוקחים חלק גם בכתיבתו. הם כותבים זיכרונות מהעבר, אקטואליה, וכו'. אני מחברת תשבץ נושא פרסים לעיתון, ויש עמוד כפול של אירועים כך שכל חודש כל הדיירים יודעים אילו אירועים ופעילויות מיוחדות יהיו החודש.

"בנוסף, יש חוג לשיחות באנגלית המנוהל על ידי שתי דיירות מתנדבות מתוך הבית בימי שישי בבוקר, ויש אפשרות להירשם לחוג מחשב בעלות סבירה מאוד, כמו כן, חוג ציור ואומנות. יש ספריה במקום להנאת הדיירים.

"מבחינת פעילויות כושר וספורט, יש במגדלים בריכת שחיה חצי אולימפית מחוממת בחורף, יש כמה סוגי התעמלות על מזרנים, על כסאות ובמים, ואפשרות להירשם לחדר כושר בתשלום, שנמצא ליד הבריכה. אני משתתפת בפעילויות השונות, והימים שלי מלאים, עמוסים ומהנים".

מגדלי אלישע. צילום: עודד פלוטניצקי. [המצוולמים הינם דיירי מגדלי אלישע]

מגדלי אלישע. צילום: עודד פלוטניצקי. [המצולמים הינם דיירי מגדלי אלישע]

מה לגבי הקהילה החברתית במגדלי אלישע?
"הקהילה מקסימה ומגובשת מאוד. רוב הדיירים הם חיפאים ורבים פוגשים כאן מכרים מהעבר, נפגשים גם בדירות בפרטיות, בפעילויות, במשחקי שולחן, האווירה מאוד נעימה בין הדיירים, יש עזרה אישית וחברית ונוצרות חברויות עמוקות. אך מה שהכי נפלא במקום הוא הצוות – צוות מגדלי אלישע הוא חם ותומך ונותן כיסוי לכל – החל מדברים טכניים כמו לתקוע מסמר בקיר או לתקן ברז, ועד לתשומת לב אישית, שיחה ותמיכה – כל מה שצריך, בכל שעה. הנתינה שלהם היא מכל הלב וזה פשוט מבורך".

ומה בני המשפחה אומרים על הבחירה שלך במגדלי אלישע?
"הם רואים עד כמה אנו מאושרים כאן, טוב לנו והחיים שלנו טובים ומלאים, הם שמחים עבורנו ומברכים על ההחלטה הטובה. הדבר הכי חשוב הוא שכשאני יוצאת ממגדלי אלישע לסידורים ופגישות וחוזרת בסוף היום, אני מרגישה שחזרתי אל הבית שלי".

דיור מוגן יוקרתי במרכז הכרמל – מגדלי אלישע

כתובת: יאיר כץ 12, חיפה

טלפון: 04-8309000

קישור לאתר

איכות חיים גבוהה במגדלי אלישע. צילום: עודד פלוטניצקי. [המצולמת הינה דיירת מגדלי אלישע]

איכות חיים גבוהה במגדלי אלישע. צילום: עודד פלוטניצקי. [המצולמת הינה דיירת מגדלי אלישע]


כתבה שיווקית


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר