מגדלי אלישע: יתרונות המגורים בדיור המוגן, במיוחד בתקופת הקורונה. צילום: עודד פלוטניצקי
מגדלי אלישע: יתרונות המגורים בדיור המוגן, במיוחד בתקופת הקורונה. צילום: עודד פלוטניצקי

מגדלי אלישע: יתרונות המגורים בדיור המוגן, במיוחד בתקופת הקורונה

על אף תמונת המצב התקשורתית "העגומה" של בתי הדיור המוגן והשלכות קשות על דייריהם בתקופת המשבר, בפועל, מתווה הפעילויות המלא והמענה הרפואי התמידי במוסדות אלו, מביאים לכך שזה המקום האידיאלי להיות בו, גם בתקופה זו, במיוחד בה

פורסם בתאריך: 24.8.20 13:15

מה באמת חווים הדיירים המתגוררים בדיור מוגן, בתקופת הקורונה? כיצד הם העבירו את הזמן במהלך הסגר בגל הראשון? ומה יש להם לומר על ניהול המשבר מבפנים?

שוחחנו עם דניאלה ואלכס, זוג נשוי מזה 60 שנה, המתגוררים בדיור המוגן 'מגדלי אלישע' כחמש שנים:

מהן המחשבות שעלו עם פרוץ משבר הקורונה?

"כמובן שיש חששות מסוימים כיוון ששנינו מעל גיל 80 עם מחלות רקע ואנחנו נחשבים לאוכלוסייה בסיכון", אומרת דניאלה. "אבל גם הרבה צעירים חלו בקורונה כך שהמחלה יכולה להגיע לכולם".

"הסגר בגל הראשון, כתוצאה מהגבלות הממשלה, גרם לנתק מסוים מהמשפחה והנכדים לא יכלו לבוא לבקר. אמנם יש היום שיחות זום שזה קצת מקל על שמירת הקשר, אבל זה בכל זאת קושי מסוים. אין בכלל איך לתאר כיצד החיים בדיור המוגן הקלו עלינו בתקופת הקורונה".

ספרי לנו כיצד החיים במגדלי אלישע מקלים עליכם בתקופה זו

"מהרגע בו חיי התרבות חזרו, יש לנו הרצאות וקונצרטים עם מרצים ברמה, פסנתרנים שהם ממש עילוי – למשל קונצרט עם מאור צור. פעם בשבוע מוקרן סרט והגישה לאולמות מאוד נוחה, במעלית. יש מגוון רחב מאוד של חוגים ושפע של פעילויות העשרה ופנאי. בתקופת הקורונה, במגדלי אלישע  נפתח ערוץ טלוויזיה מקומי ואת הסרטים, ההרצאות והמוזיקה מקרינים ישירות לטלוויזיה הביתית של כל דייר, ואף התעמלות בוקר שנערכת באולם ההתעמלות משודרת גם לחדרים, כך שאין אנו  מוכרחים לצאת מהחדר ולהתקהל כדי ליהנות מהתכנים.

"יש במגדלי אלישע שפע של פעילויות ספורט, התעמלות ופלדנקרייז, בריכה שפתוחה משעות הבוקר המוקדמות ולאורך כל היום וחוגי מים. אנחנו כל הזמן עסוקים בפעילויות שגם תורמות לבריאות שלנו וגם מעסיקות אותנו, כך שכאן, במגדלי אלישע, לא מרגישים ממש את הבדידות בתקופת המשבר.

לא מתפשרים על השחייה. צילום: עודד פלוטניצקי

לא מתפשרים על השחייה. צילום: עודד פלוטניצקי

"מבחינת אוכל, יש מסעדה טובה מאוד במבנה שאפשר ללכת לאכול שם או לקחת ארוחות בטייק אווי. יש כאן גם מכולת שאנחנו קונים בה את המצרכים, בלי לצאת, ומבשלים בעצמנו בבית. יש מספרה, מניקור ופדיקור וכל הטיפולים האסתטיים.

"החיים הרבה יותר קלים בדיור המוגן והמשמעות היא שלא צריך לצאת החוצה בכלל כדי לחוות חיים מלאים, עשירים, בריאים ומרתקים. הדיור המוגן ממש מציל אותנו בתקופה זו כשפחות אפשר להיפגש עם הילדים והנכדים, וגם בכלל, לא רק בתקופת משבר".

מה לגבי הסיוע הרפואי?

"הצוות הרפואי דואג לנו ובודק אותנו כל הזמן, מוודא שלא נדבקנו בקורונה וגם בלי קשר למחלה – אם אנחנו צריכים תרופות הם דואגים להביא לנו מבתי המרקחת כדי שלא נצטרך לצאת לקנות בעצמנו.

"יש רופא 24 שעות במקום, יש אחות שעושה בדיקות דם במקום. בתקופת הקורונה כל מי שיוצא וחוזר לבניין עובר מדידת חום ונרשם עם התאריך והשעה בה יצא ומספר הטלפון שלו לצורך מעקב".

מה היית אומרת לאנשים שחוששים לעבור לגור בדיור מוגן בתקופה זו?

"קודם כל, בלי קשר לקורונה, אנשים לפעמים חוששים שלגור בדיור מוגן זה אומר שצריך להתחבר עם כולם ולהיות כל הזמן בשיחות ופעילויות, וזה לא ככה. הפרטיות מוחלטת, אפשר להישאר בתוך הבית עצמו כמה שרוצים. הפעילויות הן לא חובה כמובן. בתקופת המשבר החברויות שנוצרו פה והקהילה התומכת ממש עוזרים. כשפחות אפשר להיפגש עם המשפחות, ובמיוחד כיון שיש לנו כאן הכל ולא צריך לצאת החוצה ולהסתכן להידבק בקורונה, זה ממש מבורך".

שומרים על הריאות, מקפידים על הכושר. צילום: עודד פלוטניצקי

שומרים על הריאות, מקפידים על הכושר. צילום: עודד פלוטניצקי

כיצד המגורים במגדלי אלישע עוזרים לכם בתקופת הקורונה, לעומת אם הייתם גרים בדירה שלכם?

"מלבד הקהילה, התמיכה והפעילויות, האוכל, הבריכה וכל מה שאפשר לעשות במקום – אם היינו גרים בדירה שלנו, לא היינו יכולים לקבל את המעקב הרפואי והבדיקות, את התרופות שאנחנו צריכים מבחוץ, ואפילו את הדברים שנראים קטנים אבל הם מאוד משמעותיים בגילאים שלנו: אם פעם יש סתימה בשירותים, או נזילה בצנרת, במגדלי אלישע דואגים מיד לשלוח לנו טכנאי שיטפל בתקלה בלי עיכובים. אם זה היה קורה לנו בדירה שלנו, זה בטח היה מתעכב חודשים ארוכים.

"אלכס ואני הגענו למסקנה שההחלטה לעבור לדיור המוגן הייתה אחת ההחלטות הטובות ביותר שקיבלנו בחיים ואני ממליצה לכל חבריי לעשות זאת גם כן. אני מאוד מרוצה שעשינו את הצעד הזה ובתקופה של הקורונה זה בהחלט מוכיח את עצמו".

שאלנו את ישראל נחמנזון, מנכ"ל דיור מוגן 'מגדלי אלישע', אילו חששות עלו מצד הדיירים עם פרוץ משבר הקורונה בישראל?

"החששות שלהם עלו בעיקר לגבי עניין הסגר והניתוק מהמשפחות, אבל בסך הכל הסגר הסתיים די מהר וניתן היה להיפגש עם המשפחות שוב".

כיצד נערכתם במגדלי אלישע לתקופת הקורונה?

"אחד המהלכים שבצענו לדוגמה, היה פתיחת מתחמים חיצוניים ייעודיים לפגישות של הדיירים עם בני משפחותיהם במקום פתוח. מהרגע שההגבלות הוסרו לחלוטין, אנו מתירים לבני המשפחות להיכנס פנימה לבקר את הדיירים, כמובן עם בדיקה, רישום ותצהיר, לוודא שלא באו במגע עם חולי קורונה וכמובן שאינם חולים במחלה. עדיין, אנו משתדלים שמפגשים עם נכדים (ילדים צעירים) יהיו בגינה ובמתחם פתוח, בהמלצת משרד הבריאות.

"ההנהלה והצוות במגדלי אלישע עובדים לילות כימים ועושים הכל כדי שהדיירים ירגישו בנוח, בטוחים ופעילים. על מנת להגן על הדיירים, הצוות עצמו עובר כל שבוע בדיקת קורונה. זאת כדי לחסוך מהדיירים עצמם את הבדיקות. כמובן, אם יש חשד כלשהו, אנחנו עושים כל שצריך כדי לוודא שהעניין מטופל ביסודיות".

 

דיור מוגן בחיפה – מגדלי אלישע

כתובת: יאיר כץ 12, חיפה

מעבר לאתר

טלפון: 04-8309000

איכות חיים גבוהה ובלתי מתפשרת. צילום: עודד פלוטניצקי

איכות חיים גבוהה ובלתי מתפשרת. צילום: עודד פלוטניצקי


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר