ד"ר עלא-אלדין | צילום: ראמי גבארין
ד"ר עלא-אלדין | צילום: ראמי גבארין

אתם שואלים, ד"ר עלא אלאדין עונה

ד"ר עלא אלדין מוהנא בפינת הייעוץ הקבועה עם תשובות לשאלות בנושאים הבוערים ברפואת השיניים

פורסם בתאריך: 29.7.21 13:16

נדב, תל אביב:

הייתי רוצה לקבל הסבר שלך לנושא הרדמה מקומית ומלאה אצל חרדתיים. מתי אתה מחליט באיזו שיטה לפעול, והאם אדם חרדתי כמוני יכול לקבל טיפול בהרדמה מלאה גם אם הטיפול לא מחייב?

ד"ר עלא:

שלום נדב,

נושא הרדמה חלקית ומלאה שכיח בקרב מטופלים, והסיבה לכך היא בעיית החרדה שתיארת, כך שבהחלט אין לך סיבה להרגיש חריג בדאגתך.

לשאלתך, יש מענה רחב מאוד שמספקת רפואת השיניים לנושא הרדמה מלאה בזמן טיפול. קיימת הכרה גדולה בבעיית חרדה דנטאלית בקרב מי שמכריז על עצמו "סרבן ביקור" במרפאת שיניים בגלל פחד בלתי נשלט שהוא מתאר.

לי כרופא מומחה, חשוב לשמוע את המטופל שלי, לדעת ממה בדיוק הוא חושש ובהתאם לכך להבין את הפתרון: האם זו אכן חרדה דנטלית, והאם הטיפול שהוא עתיד לעבור מצריך הרדמה כללית או סדציה (טשטוש כללי שבו המטופל בהכרה); למשל, השתלות מרובות בהליך ארוך של פה שהוזנח – מצריך בהחלט הרדמה כללית, שתסייע להפחתת חרדה אצל המטופל, לקיצור משך הטיפול ולטיפול נוח יותר מבחינתי כרופא מומחה באדם חרדתי שאינו חש בכלום ומשתף איתי פעולה.

נועם, בת ים:

אני בהתלבטות. אני אמור לעקור שן בינה כלואה בלסת התחתונה, אבל בעוד שמונה ימים אני טס לחו"ל. יש לי כאבים אבל אני יודע שהאזור יתנפח לכמה ימים ואני לא רוצה להסתובב עם פה נפוח בחו"ל. לחכות או לעשות עכשיו עקירה?

ד"ר עלא:

שלום נועם,

ככל שתמתין ותתעכב עם ביצוע העקירה עד לאחר החזרה מחו"ל, כך גם אתה עלול למצוא את עצמך מסתובב בחו"ל עם פה לא נפוח מעקירה, אבל נושך שפתיים מכאבים חזקים. האם אלטרנטיבה זו עדיפה בעיניך? אני בטוח שאתה יודע את התשובה.

אכן, עקירת שן בינה כלואה גורמת לנפיחות משתנה באזור העקירה והדבר אכן בולט מבחינה אסתטית-חיצונית למתבונן. כמובן שגם כרוכות בכך הגבלות אכילה על צד העקירה, סוגי מאכלים שאין לאכול במשך ההחלמה וכדומה. אבל בנוגע למראה הנפוח, הדבר קורה ונמשך מספר ימים בודדים עד לירידת הנפיחות.

יחד עם זאת, אין הדבר נמשך יותר משבוע ולכן כמו שאומרים הח'ברה: רוץ עכשיו והזמן לך תור לעקירה. במשך שבוע הימים שנותר, לצד הקפדה על לקיחת התרופות וקירור המקום, אין כל סיבה שהנפיחות לא תרד משמעותית, או תיעלם לגמרי עד לזמן הנסיעה. הנפיחות בולטת במיוחד בארבעת הימים הראשונים, שלאחריהם יורדת הנפיחות. הזמן תור לעקירה כמה שיותר מהר.

טל, רעננה:

הי, אני מדממת לאחרונה מהחניכיים בצורה מסיבית בזמן צחצוח. זה לא היה לי לפני כן. מה הסיבה?

ד"ר עלא:

הי טל.

לדימומים מחניכיים יכולות להיות סיבות רבות ומגוונות. אין זה אומר בהכרח שהפסקת לצחצח את שינייך או לשמור על היגיינת הפה (את מציינת כי הדבר לא קרה לפני כן), אלא בגלל סיבות אפשריות אחרות.

לא ציינת מהו גילך, שכן יש לכך השפעה אפשרית על הבעיה שתיארת, כמו גם משתנים רבים נוספים כגנטיקה, היריון ועוד, שאותם איני יודע אודותייך. על פי התמונה המסוימת שתיארת, עושה רושם שמדובר בדלקת חניכיים ולא במחלה כרונית, אך אין כמובן התחייבות על כך ואנו לא עוסקים בלנחש מצבים. הדבר הפשוט הוא להגיע לאבחון וצילום של המקום, על מנת שרופא השיניים יוכל למפות ולתשאל אותך על התסמינים שחווית. כך, ניתן יהיה לדעת בוודאות הן את הבעיה והן את דרך הטיפול הנכונה עבורך.

לפרטים: מרפאת מומחים אלאדין קליניקס
רחוב אח"י אילת 30, קרית חיים, 04-6999788
aladdent.co.il

תוכן שיווקי


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר