עו"ד יהודה שוורץ (צילום: מאגר INGImage)
עו"ד יהודה שוורץ (צילום: מאגר INGImage)

האם די בהסכם ממון על מנת לשמור על נכס שנרכש לפני הנישואין?

יחסי בני הזוג עלו על שרטון אחרי שהבעל תפס את האישה במיטה עם גבר זר. בית המשפט קבע שהאישה זכאית לחצי מדירת המגורים של הצדדים, אותה רכש הבעל לפני שנישאו

פורסם בתאריך: 19.8.21 13:50

שופטת בית המשפט לענייני משפחה קיבלה לאחרונה תביעה שהגישה אישה נגד בעלה בה ביקשה להצהיר כי היא בעלת חצי מדירת המגורים של הצדדים. הדירה רשומה על שם הבעל בלבד, והוא רכש אותה לפני הנישואים. השופטת קבעה כי האישה השתתפה בתשלום המשכנתא ונשאה בחלק ניכר מעלות שיפוץ משמעותי שבוצע בנכס, מה שמעיד על כוונת שיתוף.

הבעל רכש את הדירה – נשוא המחלוקת – מספר שנים לפני הנישואין, כאשר חלק מהתשלום על הדירה שולם מראש ובגין היתרה נטלה משכנתא.

בני הזוג הביאו לעולם שני ילדים ועם נישואיהם הם עברו לגור בדירה.

במהלך השנים חל משבר בין הצדדים כששיאו היה עת הגיע הבעל לדירה בשעות הבוקר עם אחיו הצעיר ועובד שלו וצילם את האישה מנהלת מגע אינטימי עם גבר אחר במיטתם.

בתביעה טענה האישה כי מדובר בדירה משותפת. היא הדגישה שהצדדים חיו בשיתוף מלא והמשכנתא שולמה מחשבון משותף. עוד לדבריה, השניים ערכו שיפוץ רציני טרם הכניסה לדירה ומימנו אותו מכספי מתנות החתונה ומהלוואה שנטלו. היא הדגישה שהיא הייתה מעורבת בשיפוץ ואביה מימן את כל עלות המטבח .

הבעל טען כי מדובר בדירה שלו בלבד. לטענתו, מדובר היה בשיפוץ סטנדרטי שבוצע על ידו ועל ידי חבריו כשאת מרבית חומרי הגלם סיפק אביו.

שופטת בית המשפט לענייני משפחה קבעה שהאישה הצליחה להוכיח כוונת שיתוף ספציפית בדירה.

היא קבעה שמחומר הראיות עלה שהמשכנתא שולמה מחשבון משותף והאישה השתתפה בכ-20 אחוזים מגובהה.

עוד הוכח כי השיפוץ היה משמעותי.

השופטת הוסיפה כי אורח החיים של הצדדים תומך בכוונת השיתוף.

באשר לבגידה הבהירה השופטת כי "אי נאמנות מינית אינה מהווה נסיבה שיש בכוחה לשלול בדיעבד זכויות שהתגבשו״. לדבריה, אמנם בני הזוג היו נשואים בסך הכל כ- 6 שנים לפני מועד גילוי הבגידה אך הוכח די הצורך כי כוונת השיתוף התגבשה שנים קודם לכן.

מסקנה:

לעיתים אין די רק בהסכם ממון כדי לשמור על נכס שנרכש לפני הנישואין, ולא לכלול אותו במסגרת הרכוש המשותף. יש לצרף להסכם התנהלות נכונה ומוכוונת במהלך החיים המשותפים וכך לוודא כי הכוונה שבהסכם תצא גם מהכוח אל הפועל.


  • הכותב עו"ד יהודה שוורץ, בעל משרד עורכי דין זה כ-30 שנה, המתמחה בתחום דיני משפחה וירושה, מקרקעין, תביעות כספיות וליטיגציה.

אם נותרתם עם שאלות – אתם מוזמנים להתקשר 054-5636399

או לפנות למשרדי הנמצא במקום נגיש: שדרות פל"ים 5, חיפה

לכרטיס ביקור דיגיטלי

לינק לפייסבוק

לינק לאתר


תוכן שיווקי


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר