המועצה הדתית חיפה
המועצה הדתית חיפה

שירות זה בדת שלנו

תושבי ותושבות חיפה היקרים, עם הגיעו של חג הפסח, לפניכם חלק מהעשייה המבורכת של שירותי הדת במועצה הדתית, האמונה על רישום לנישואין, כשרות, טהרת המשפחה (מקוואות), עירובין ואירועים שונים

פורסם בתאריך: 13.4.22 21:00

חיפאי צורך כשרות של הרבנות חיפה

אחד מענייניה של המועצה הדתית המקומית היא לתת לעסקים החפצים בכך, תעודות כשרות, בהתאם לנהלים וההלכה. המועצה הדתית, שחרטה על דגלה לשפר את שירותי הדת בחיפה בכלל ובכשרות בפרט, ומתוקף היותה הגוף המפקח על כל פעילות הכשרות ועל תפקודם של משגיחי הכשרות, מיישמת הלכה למעשה את מדיניות הרגולציה, בהתאם לנהלי הרבנות הראשית. בתחום ההלכתי – באמצעות מפקחי הכשרות ומשגיחי הכשרות, ואת הנהלים האדמיניסטרטיביים – בהתאם להנחיות המשרד לשירותי דת. כפועל יוצא, רוב ככל משגיחי הכשרות בחיפה מחזיקים בתעודת "משגיח כשרות" מטעם הרבנות הראשית לישראל ומחויבים לדווח על נוכחותם בבתי העסק.

לצורך ניהול כל האופרציה המורכבת הזו, משתמשת מחלקת הכשרות במועצה הדתית במערכת "שירת הים", שפותחה על ידי המשרד לשירותי דת. מערכת ממוחשבת התומכת בכל התהליכים מרמת המשגיח, המפקח ועד לרב הממונה. באמצעות המערכת ניתן לבצע פיקוח ובקרה הנדרשים במטרה לתת שירותי כשרות ברמה גבוהה, לשפר את רמת הכשרות באופן מקצועי ומהיר ולמנוע הונאות כשרות. כבכל ארגון הנותן שירות לציבור, ובמיוחד בתחום הכשרות שבשל אופיו הייחודי נדרשת הקפדה יתירה, נקבעים מנגנוני פיקוח ובקרה שיסייעו במתן השירות. ככל שציבור הצרכנים יעמוד יותר על זכויותיו כך תעלה רמת הכשרות בחיפה ותשמש מודל לחיקוי בערים אחרות. כהיערכות מוקדמת ובחודשים האחרונים, פעלה הרבנות הראשית והמועצה הדתית חיפה למתן כשרות לפסח לבתי עסק הפעילים בחג, כגון בתי חולים, בתי אבות, בתי מלון, מסעדות ועוד על מנת שהציבור שומר הכשרות יקבל את השירות ברמה הגבוהה. על ציבור שומרי הכשרות לוודא כי העסק מחזיק בתעודת כשרות לפסח תשפ”ב.

רישום לנישואין

המועצה הדתית יצאה בקמפיין לעידוד רישום זוגות לנישואים. כל זוג הנרשם לנישואין מקבל שי מהודר לבית.

הגעלת כלים

המועצה הדתית ביצעה הגעלת כלים במשך חמישה ימים לרווחת תושבי העיר וללא כל תשלום.

תרבות תורנית

המועצה הדתית משתתפת בעלויות הפקת אירועים תורניים המיועדים לכלל האוכלוסייה, בשיעורי תורה וברכישת ספרי קודש לבתי הכנסת. כמו כן, רכשה המועצה מחזורי תפילה לפסח עבור בתי הכנסת בעיר.

טהרת הבית

המועצה הדתית החלה בחודש האחרון בשיפוץ יסודי ומקיף במקווה קריית חיים, במטרה להפכו למקווה מפואר וחדשני לרווחת הטובלות. במקביל, נערכת המועצה לשיפוץ יתר המקוואות שתחת אחריותה ונבחנות האפשרויות להקמת מקוואות נוספים בשכונות השונות בעיר.

עירובין

מידי שבוע מפעילה המועצה הדתית סיורים לבדיקת ותקינות העירוב בעיר.

לקראת חג הפסח, נערכה המועצה הדתית בחיפה למבצע מיוחד ורחב היקף באמצעותו חולקו אלפי ערכות של קמחא דפסחא לאוכלוסיות החלשות בעיר על מנת שגם הם יוכלו לחגוג את ליל הסדר כסדרו וכהלכתו. בערכות, שלישיית מצות שמורות עבודת יד ומיץ ענבים לליל הסדר.

בשמי ובשם הרבנים ועובדי המועצה הדתית המסורים, אשר בהזדמנות זו אודה להם על עבודתם הנפלאה, אברך אתכם בברכת חג פסח כשר ושמח ובתפילה שנזכה לגאולה ואחדות בעם ישראל

שלכם,

משה דגן ראש המועצה הדתית


המועצה הדתית חיפה. כתובת: הרצל 60, חיפה

www.mdhaifa.org | 04-8641187


תוכן מקודם


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר