יוטיוב. המפתח: תוכן טוב והתמדה (צילום: Canva)
יוטיוב. המפתח: תוכן טוב והתמדה (צילום: Canva)

רן עמירן: כמה כסף אפשר להרוויח מערוץ ביוטיוב?

המאה ה-21 הצמיחה יוטיוברים ברחבי העולם וגם בישראל, שמצליחים להשיא רווחים נאים מהסרטונים שהם מעלים לערוצים שלהם - מעל 15 מיליארד דולר רק בשנה שעברה. האם אפשר להתפרנס מזה? רן עמירן: "צריך המון התמדה והשקעה"

פורסם בתאריך: 13.9.22 13:58

פעם, כששאלו ילדים מה הם ירצו לעשות כשיהיו גדולים, התשובות היו די שבלוניות: שוטר, מורה, כבאי, נהג אוטובוס. הזמנים השתנו, הטכנולוגיה התפתחה מקצה לקצה – וכיום, אחת התשובות שלא תפתיע אף אחד לשאלה "מה תרצו לעשות כשתהיו גדולים?", היא "להיות יוטיובר". רגע, יוטיובר? זו עבודה בכלל? והאם ניתן להרוויח מזה כסף? "בגדול, התשובה היא כן, ניתן להכניס כסף מערוץ יוטיוב, השאלה היא כמה כסף ואם זה יכול להחליף עבודה. וכאן התשובה מורכבת מאוד", אומר רן עמירן, העוסק בתחום ניתוח וזיהוי הזדמנויות עסקיות וגם חוקר טכנולוגיות שונות.

לטובת מי שנתקלו במונח 'יוטיובר' בפעם הראשונה כעת, נסביר כי היוטיובר הוא מי שמעלה סרטונים בכיכובו אל YouTube הנחשבת לפלטפורמת הווידאו הפופולרית בעולם. זה יכול להיות ערוץ שמתמקד בגיימינג, סדרת רשת, מוסיקה, אופנה, ריקוד ועוד. המונח 'יוטיובר' כבר זכה לערך ויקיפדיה משלו ואפילו יוטיוברים ישראלים מרכזיים זכו לערכים משלהם.

"צריך להבין שהמונח הזה צמח מתוך תכנית השותפות עם YouTube. התכנית מאפשרת להרוויח כסף על כל סרטון בהתאם לפופולריות הערוץ", מסביר רן עמירן. "העובדה שאפשר להרוויח כסף וגם ליצור, מאפשרת לאנשים רבים להפוך את התחביב שלהם למקור הכנסה, במקרה של הצלחה גדולה. זה פשוט מאוד לפתוח ערוץ יוטיוב והתחיל לעלות סרטים מהטלפון, אבל כדי להרוויח כסף משמעותי זה כבר הופך לעבודה לכל דבר, עם המון השקעה שנדרשת". ואכן, כיום קיימים מדריכים ברשת, קהילות שלמות ואין ספור תוכן – כולם עוסקים בהפיכה ליוטיובר מוצלח.

צילום סרטון. בין המפתחות לרווחים ראשונים: 1,000 עוקבים (צילום: Canva)

צילום סרטון. בין המפתחות לרווחים ראשונים: 1,000 עוקבים (צילום: Canva)

איך זה עובד?

כדי להתחיל לקבל כסף מיוטיוב, יש תנאים ברורים מאוד, עליהם מפרט רן עמירן: "הדבר הראשון שהערוץ שלכם צריך הוא להשיג 1,000 עוקבים ו-4,000 שעות צפייה מצטברת. המשמעות של זה מבחינת יצירת סרטונים, היא העלאה של כ-100 סרטונים. בדרך כלל לוקח כחצי שנה בממוצע להגיע לכמות של אלף עוקבים".

הצלחתם להגיע ליעד? יוטיוב יתחיל לשלם לכם. וכאן זה מתחיל להיות מורכב, לאור העובדה שהתשלום נעשה על כל 1,000 צפיות. "יוטיוב תשלם בין 1 ל-10 דולר לכל 1,000 צפיות. הטווח הרחב הזה תלוי בהרבה פרמטרים", ממשיך רן עמירן. "המחיר ייקבע לפי קהל היעד לרוב, זה פרמטר מרכזי. למשל, אם קהל היעד שלכם הוא ילדים במדינה ענייה כמו הודו, כנראה שיוטיוב ישלם סביב דולר אחד. לעומת זאת, אם קהל היעד שלכם הוא משקיעי בורסה אמריקנים, ההכנסה שלכם כנראה תישק ל-10 דולר, שכן שם התחרות בין המפרסמים גדולה".

צפייה ביוטיוב. רן עמירן: "צריך לבחור תחום שיהיה רלוונטי שנים רבות" (צילום: Canva)

צפייה ביוטיוב. רן עמירן: "צריך לבחור תחום שיהיה רלוונטי שנים רבות" (צילום: Canva)

"יוטיוב מחלק את הרווחים בצורה די שוויונית בינו לבין היוצרים", מפרט עמירן. "כ-45% מההכנסות מפרסומות הולכות אל יוטיוב עצמו, והיתר, 55%, הולך אל יוצרי הסרטונים. מדובר בשיעור לא מבוטל מההכנסות. עם זאת, רוב הערוצים מצליחים להגיע אל הרף הנמוך מהטווח שציינתי, כלומר דולר אחד או שניים על כל אלף צפיות. זה לא מעט, אבל כדי להשיא רווחים של ממש צריך לייצר הרבה תוכן ולהשיג המון צפיות".

"יש עוד נקודה שחשוב לקחת בחשבון. אנשים לא חושבים עליה, אבל היא סופר-חשובה", מדגיש רן עמירן. "תחשבו על קהל היעד שלכם היטב. על השפה שאותה הוא דובר. כיום יש בעולם כולו רק כ-10 מיליון דוברי עברית לדוגמא. ברור שאם אנחנו ניצור תוכן בעברית, קהל היעד שלנו יהיה מצומצם יחסית, אלא אם למשל נוסיף כתוביות לסרטונים שלנו, או ניצור גרסאות בשפות שונות לתוכן שאנחנו מעלים ליוטיוב".

"דוברי אנגלית כשפת אם לעומת זאת, יש קרוב ל-500 מיליון, וכמובן יש המון אנשים בעולם שדוברים את השפה, קוראים ומתעניינים בתוכן ברשת", הוא ממשיך. "המשמעות היא שהרבה יותר אנשים יכולים להיחשף לערוץ שהתוכן בו הוא בשפה האנגלית. הפוטנציאל צפוי להיות גדול הרבה יותר, וזאת בהנחה שאתם מחזיקים בערוץ מעניין עם תוכן מקורי וטוב".

 

 

כן, יש כאלו שהתעשרו מזה

לפי נתונים שפורסמו בתחילת השנה, עולה כי יוטיוב שילמה ליוצרים בפלטפורמה שלה יותר מ-15 מיליארד דולר, רק בשנת 2021. מדובר במספרים גדולים מאוד, זאת בזכות העובדה שיוטיוב, כפי שציינו, היא פלטפורמת הווידאו הגדולה בעולם. וכן, יש מי שעבורם יוטיוב שינתה את החיים, והפכה אותם לעשירים מאוד, בזכות היצירה שלהם. "אחד מהיוצרים האלו לדוגמא הוא MrBeast. בשנת 2021 הוא הכניס כ-54 מיליון דולר מהתוכן שהוא מעלה ליוטיוב. זה פשוט מטורף", מסביר רן עמירן. "קוראים לו ג'ימי דונלדסון, הוא יצר לעצמו מוניטין חזק כל כך ביוטיוב. כל סרטון שלו משיג עשרות מיליוני צפיות. הדבר המדהים הוא שהבחור הזה רק בן 24".

"ערוץ רווחי הוא בגדר ריצת מרתון, לא ספרינט" (צילום: Canva)

"ערוץ רווחי הוא בגדר ריצת מרתון, לא ספרינט" (צילום: Canva)

בארץ ישנם ערוצים שהשיגו כמה מיליארדי צפיות. בדרך כלל מדובר בערוצים של זמרים פופולריים, דוגמת אייל גולן ועומר אדם. וכן, אי אפשר להתעלם מהטרנד ההולך וגובר ברשת – טרנד המשפחות. "בארץ אנחנו מכירים את משפחת ספיר, שמחזיקה באחד מערוצי היוטיוב החזקים והנצפים בארץ", מציין רן עמירן. "ישנן משפחות נוספות כמו משפחת טרסוב, משפחת אליהו, רונית וג'ונתן ועוד. בדרך כלל, נהוג שהמשפחות רותמות את כל בני הבית לסרטונים על אתגרים או טיולים משפחתיים. במקרה של המשפחות ספיר וטרסוב, מדובר במאות מיליוני צפיות".

התמדה היא שם המשחק

מה הופך ערוץ יוטיוב מסתם עוד ערוץ, לערוץ נחשק, מזמין ובעיקר כזה שמניב לבעליו הכנסות ורווחים לאורך השנה? יש פרמטרים רבים, בהם גם מזל וטיימינג. את זה, ברוב המקרים, לא ניתן לחזות מראש. "אבל כדי להפוך ערוץ יוטיוב לרווחי, יש צורך בהמון התמדה", מדגיש רן עמירן. "צריך לבחור תחום שבו יעסוק הערוץ ויהיה רלוונטי במשך שנים רבות. למשל, אם הערוץ עוסק רק בדגמי טלפונים חדשים, הסרטונים הישנים לא צפויים להיות רלוונטיים בכלל וכמות הצפיות בהם לא תצמח".

"אם הערוץ שלכם יעסוק למשל, בגיימיניג שהוא תחום חזק מאוד כיום, בלימודים או במוסיקה, הסרטונים שאתם תיצרו היום עשויים בהחלט להפוך לנכסים דיגיטליים, כאלו שאולי יניבו לכם הכנסה לאורך שנים", הוא מסביר. "מעל לכל חשוב לומר: ערוץ יוטיוב מוצלח ורווחי הוא בגדר ריצת מרתון ולא ריצת ספרינט. לכן, חשוב לבחור תחום שאתם באמת אוהבים ושיש לכם תשוקה חזקה אליו. קודם כל תיהנו מהיצירה – ואולי ביום מן הימים גם תרוויחו מהסרטונים שיצרתם".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר