(צילום: Gorodenkoff/dedpositphotos.com)
(צילום: Gorodenkoff/dedpositphotos.com)

מולטי-קלאוד בשמיים: למה ניהול תשתיות תקשורת בענן צריך להיות המקצוע הבא שלכם?

השיר המפורסם של אביב גפן משנות ה-90 "עכשיו מעונן" כנראה חזה את הנולד, כי אין ספק שעכשיו, ממש עכשיו, העולם מעונן, במובן הכי טוב שיש. אז למה הענן הזה, שמחזיק עליו את כל המידע הכי חשוב בעולם, חייב איש או אשת מקצוע שינהלו אותו ולמה ממש כדאי לכם להשתלב בתחום? 

פורסם בתאריך: 30.11.22 14:35

מה זה בכלל ניהול תשתיות תקשורת בענן או מולטי קלאוד?

או, אנחנו שמחים ששאלתם! בשנים האחרונות אנחנו רואים שינוי די גדול בעולם טכנולוגית המידע (IT) וחלק משמעותי ממנו הוא המעבר לשימוש בענן. אותו ענן הוא למעשה מודל שמאפשר לנו לשמור מידע בדאטה סנטר ולאפשר גישה נוחה ושיתופית אל המידע הזה, על פי דרישה. אחד הדברים שהקפיצו את הענן למודעות גבוהה בעת האחרונה בישראל, הוא פרויקט נימבוס, אבל חכו, עוד נגיע לזה.

עם העלייה בשימוש בענן, עלתה בהתאם גם הדרישה לאנשי ונשות מקצוע שיכירו היטב את תשתיות הענן השונות, ומעבר ליכולת לנהל תשתיות ארגוניות, גם ידעו לשלב עבודה היברידית עם הענן עצמו. הטכנולוגיה העכשווית מתמקדת במודל הנקרא Multi Cloud – מודל המשפר ומייעל את העבודה הפנים-ארגונית. במודל זה, העבודה עם הענן משפרת משמעותית את יעילות העבודה בתוך הארגון ומאפשרת לאנשי ונשות IT לתת מענה זריז ומקיף יותר מאשר בעבר.

משום שהיום יכולות להיות מספר סביבות עבודה שונות בתוך ארגון אחד, חשוב מאוד לנהל את התשתית באופן מרכזי בצורה שתאפשר לאנשי ולנשות המקצוע, מנהלי ומנהלות התשתיות, שליטה מלאה בכל משאבי הארגון השונים, לרבות תהליכי אוטומציה. היתרונות בעבודה עם הענן רבים עבור הארגון: כבר אין צורך לנהל חדרי שרתים, משום שהספק דואג ומנגיש את כל המידע; ניתן להקים סביבת עבודה חדשה ממש מהיום למחר, וניתן לבצע התרחבות גלובלית באופן מהיר ויעיל בארגון. יתרה מזאת, כל מערכי הניהול והסקיוריטי שצריך הארגון, נמצאים גם הם בענן לגישה נוחה במיוחד.

בקיצור, אחרי כל ההקדמה, מי שלומדים כיום באופן מקיף את העבודה על תשתיות הענן, יוצאים לשוק העבודה עם יתרון גדול ומקצוע מבוקש.

מה צריכים לדעת לפני כניסה לתחום?

חלק מכם מגיעים ללא רקע על מנת להשתלב בתחום ה-IT וזה מעולה, אך יתכן כי היותר מנוסים ביניכם קוראים את הכתבה הזו וסבורים שעם הידע הקיים שלכם והניסיון המקצועי אתם כבר יכולים לעבוד בתחום, וזה אולי נכון, אבל חשוב לנו להסביר גם מה ההבדל שהתרחש בשנים האחרונות. אנשי ונשות IT חייבים לדעת היום לתת תמיכה בעבודה עם הענן, לרבות התחברות לענן, ולדעת להפעיל שירותים שונים. גם מנהלי ומנהלות תשתיות ענן צריכים לדעת לתת מענה ודגש על מה שקשור להקמת סביבות הענן, סביבות תשתיות וסביבות למפתחים. אנשי ונשות המקצוע הללו למעשה נדרשים להכיר את כל המערכות, את האינטגרציות הנכונות, לנהל משתמשים ולהיות בעלי ידע רחב בניהול תשתיות ענן.

אוקיי, אז מה בעצם השתנה?

כמו שאמרנו בפתח הדברים, אחד מהשינויים הגדולים שקרו בישראל הוא פרויקט נימבוס. פרויקט זה הוא פרויקט שבו כל המשרדים הממשלתיים בישראל יעשו את המעבר לענן בפלטפורמה ציבורית. כל ארגון או משרד שהיה מנוע בעבר מלעבור לענן, מסיבות רגולטוריות שונות או מחוסר רצון שיהיה מידע שישמר שלא בתחומי מדינת ישראל, יכול לבצע כעת את המעבר משום שחברות הענן מתחייבות להקים מתחמי דאטה סנטר בתוך ישראל. בהתאם לגודלו של הפרויקט, בכל היבט, חייבות להתבצע התאמות בכוח האדם הקיים וחובה לייצר כוח אדם חדש עם הידע הרלוונטי לתחום. כלומר, אם תרצו לקחת חלק בפרויקט זה, גם אם באתם מרקע של עבודה כזו, תצטרכו ללמוד ידע רלוונטי שיתאים לצורכי הפרויקט הזה.

יש ביקוש ודרישה, איפה מתברגים בשוק?

רשימת התפקידים הזמינים בשוק ארוכה: הלפדסק ארגוני, מנהל/ת רשתות, מנהל/ת תשתיות, קלאוד אדמיניסטרטור, DevOps ועוד המון. יש כאן קשת רחבה שנוגעת גם בעולם ההייטק, וגם במשרדים וארגונים ממשלתיים, בבנקים, בחברות פרטיות ועוד המון ארגונים ומוסדות שזקוקים לאנשי צוות כמוכם. אגב, דיברנו על רווחיות, וזה נכון מאוד. אמנם במשרות התחלתיות כנראה לא תרוויחו סכום שיאפשר לכם לצאת לפנסיה מיד, אך יכולות הלמידה והצמיחה בתחום הן אדירות והאופק הקידומי כמעט בכל ארגון הוא אדיר, מה שיאפשר לכם ולכן לשפר את המשכורות באופן מהיר, ככל שתלמדו ותתמקצעו יותר.

 

 

איך ואיפה לומדים את המקצוע?

הצעד הראשון בדרך למקצוע הנכסף הוא כמובן לקבל את הידע הרלוונטי, והבחירה האולטימטיבית היא קורס מולטי קלאוד – ניהול תשתיות תקשורת בענן של מכללת ג'ון ברייס. בקורס הושם דגש על הטכנולוגיה הכי חדישה ועדכנית, כדי שתקבלו את הידע הרלוונטי והפרקטי ביותר בשביל לפרוץ אל שוק העבודה. אין צורך בניסיון קודם כדי ללמוד את התחום, ואפילו אין צורך אמיתי באוריינטציה טכנית. הצורך היחיד הוא להיות אדם שרוצה, מוכן ומעוניין להשקיע בעצמו ולהתפתח לכיוון חדש, מרתק ורווחי מאוד.

מכללת ג'ון ברייס מהווה מרכז הדרכה מורשה של גוגל, והיא למעשה המרכז המורשה היחידי בארץ, כלומר: המכללה מוסמכת על ידי גוגל להעביר את הקורס הרשמי מטעמם. זוכרים שאמרנו לכם שכל הידע הכי עדכני נמצא בג'ון ברייס? זו הסיבה.

בקורס תלמדו מיקוד בסביבת הענן, הטמעת תשתיות, אינטגרציה בין העולם הארגוני לעולם הענן, וגם תבצעו פרויקטים מעשיים מתקדמים המבוססים על כל סביבות הלימוד שתלמדו בקורס.

הקורס מתקיים במתכונת היברידית או אונליין מלאה, בכל הארץ, כמסלול ערב או בוקר, והוא מוכר לפיקדון.

ומה אחרי הקורס? מכללת ג'ון ברייס לעולם לא תשאיר אתכם לבד. מחלקת השמת הבוגרים ומחלקת ג'ון ברייס טאלנט, שמזהה כישרונות ומקשרת אותם לחברות הכי גדולות במשק, ייקחו אתכם, הבוגרים, שעמדו בכל דרישות המסלול ויעזרו לכם להתברג לעבודות החלומות – בהתחייבות!

בקיצור, איך אתם מתחילים את המסע שלכם אל העבודה בענן? בקלות.

מבדק התאמה ללא עלות, ממש כאן >>>

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר