נתן סנדקה (צילומים: עצמיים)
נתן סנדקה (צילומים: עצמיים)

ילדים זה שמחה

"הפעילות הספורטיבית מסייעת לילדים שמתקשים לבצע תנועות של מוטוריקה עדינה, וכבר אחרי מספר שיעורים הם מצליחים לבצע את התרגילים ולשפר את הקואורדינציה שלהם, וזה גורם לי לסיפוק והנאה" || אחרי עשור של עבודה כשכיר כמאמן טניס מקצועי, החליט נתן סנדקה לעשות תפנית בחייו ופתח עסק עצמאי, המציע פעילות ספורט לגיל הרך לצד חוגים והפעלות לימי הולדת

פורסם בתאריך: 7.7.23 17:59

בשבוע שעבר, אחרי 10 שנים בעבודתו כמאמן טניס מקצועי שכיר לכל הגילאים מ- 6-80, נפרד נתן סנדקה מהחברים ומהמתאמנים ויצא לדרך עצמאית, כבעליו של עסק משלו בשם "ספורט- לי", המציע פעילות ספורט לגיל הרך, חוגים והפעלות לימי הולדת.

את סנדקה, תושב חיפה, הכרנו בהמלצתה של תוכנית "קוראט" בשותפות חיפה בוסטון, השבוע הוא סיפר לנו בהתרגשות מהולה בעצב: "עזבתי מקום שהיה לי בית, בשביל להשקיע בעסק פרטי משלי. כשעבדתי במרכז הטניס, הציעו לי להשלים הכנסה כמדריך ספורט בחוגים בגנים, ולאט-לאט ראיתי שאני נהנה מזה ושהמפגש עם הילדים עושה לי טוב. אני מביא לילדים משהו אחר ומיוחד ומדבר אליהם בגובה העיניים. אהבתי את המפגש איתם, ובשלב כלשהו הבנתי שאני נהנה יותר לאמן את הילדים הקטנים מאשר את הבוגרים".

לפני כשנתיים, כשהקורונה התחילה להיעלם בהדרגה מחיינו, סנדקה החליט להפוך את אהבתו לעבודה עם ילדים לעיסוק המרכזי בחייו. "לצד המחמאות שקיבלתי כמאמן טניס למבוגרים, קיבלתי גם פידבקים נהדרים על העבודה המקצועית שלי עם הילדים, וחשבתי לעצמי, למה לא להפוך את זה לעבודה העיקרית שלי. מה גם שבדיוק אז נולד הבן הבכור שלי, ומכיוון שבטניס עבדתי עד השעות המאוחרות, הרגשתי שאני לא רואה אותו מספיק. אמנם הרווחתי טוב, אבל ידעתי שאני מסוגל ליותר".

מה שהכריע את הכף בסופו של דבר, היה מפגש של סנדקה עם מכר שהציע לו לעבור לעבוד כעצמאי בגני ילדים. "כך קיבלתי את ההחלטה שאני הופך להיות 100 אחוז עצמאי, ויצאתי לדרך חדשה", הוא מספר.

כדי לתת גם לילדים את מאת האחוזים, הוא החליט לצאת ללמוד ספורט לגיל הרך, ובינתיים, במהלך היום העביר בגנים פעילות של ספורט משולב, חישוקים, סולמות ומשחקי כדור, כשבשעות הערב המשיך לעבוד כמאמן טניס ובחוגי ספורט שונים. זאת עד השבוע שעבר, כשיצא לדרכו העצמאית.

 

 

סנדקה: "המפגש עם הילדים הוא כיף. אני זוכר שחיפשתי עבור הבן שלי חוג ספורט, כדי לנתק אותו מעט מהמסכים, אבל לא מצאתי משהו שאהבתי והתחברתי אליו. במקביל, ראיתי ילדים שמתקשים בתנועות בסיסיות של מוטוריקה עדינה, וזה נתן לי את הדחיפה להתחיל. הפעילות הספורטיבית שאני מעביר מסייעת להם וכבר אחרי מספר שיעורים  אני רואה שהם מצליחים לבצע את התרגילים ולשפר את הקואורדינציה שלהם, וזה גורם לי לסיפוק והנאה".

לצד הפעילות בגנים ובחוגים, סנדקה עורך גם ימי הולדת בנושאי ספורט, מסיבות סיום וגיבוש לגנים ועוד. הפעילות מתקיימת אצלו בסטודיו ברחוב דרך בירם, בבית הספר אליאנס, ובספטמבר, לאור ההצלחה, יפתח סניף נוסף בעיר נשר. "אני שמח שזה תופס תאוצה ומצליח גם מחוץ לחיפה", הוא אומר בסיפוק.

סנדקה (38), נשוי ואב לשניים, נולד בישראל. משפחתו עלתה ארצה מאתיופיה ב-1984. הוא מבין אמהרית, אך כמעט שלא דובר את השפה. סנדקה: "מהרגע הראשון שההורים שלי הגיעו לארץ, הם רצו להיות ישראלים ודיברו איתנו, הילדים, בעברית. מאז שהכרתי את אשתי ונולדו לי הילדים, אני מנסה לחזק את האמהרית, כי המשפחה שלה מדברת אמהרית וזה מאוד חשוב לי. אני מאמין שבבוא היום אמצא זמן ואלמד אמהרית בצורה מקצועית יותר".

אילו תגובות אתה מקבל על היציאה לדרך עצמאית מלאה?

"בהתחלה אשתי והמשפחה מאוד חששו. אחרי הכל, זה סיכון לעזוב מקום עבודה מסודר עם משכורת קבועה, אבל אשתי והמשפחה, האחיות וההורים שלי, מאמינים בי, מפרגנים וסומכים עליי. הם רואים את התגובות שאני מקבל ויודעים שאצליח".

ליצירת קשר: נתן סדקה, טל: 052-7978870  


על שותפות חיפה בוסטון

שותפות חיפה בוסטון, הפועלת כבר 35 שנה, היא הסניף הישראלי של הפדרציה היהודית של בוסטון (CJP (Combined Jewish Philanthropies, ארגון פילנתרופי הפועל למען הקהילות בחיפה ובבוסטון. השותפות מפעילה מגוון רחב של תוכניות, אחת מהן היא תוכנית "קוראט", ששמה לה למטרה לקדם את אוכלוסיית יוצאי אתיופיה בחיפה בתחומים הקשורים בעולם העבודה, העסקים, ההשכלה האקדמית, לימודי התעודה והאמנות. תוכנית "קוראט" מאפשרת ליווי אישי/עסקי ארוך טווח מותאם לצרכים המשתנים ולהתפתחות האישית והמקצועית של כל אחד מהמשתתפים.

[email protected]

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר