דליה ווסה (צילום: פרטי)
דליה ווסה (צילום: פרטי)

מעגל החולמות של דליה

"לא מעט נשים חוות בדידות ותחושות של קושי וקונפליקט", אומרת דליה ווסה, עובדת סוציאלית במקצועה, מנחת קבוצות ומעגלי נשים, המתמחה בליווי נשים ונערות בתהליכי שינוי והתפתחות אישית ומטפלת בהן באמצעות פרחי באך. בנוסף להיותה אשת מקצוע ואם לארבעה ילדים, היא מצליחה להקדיש זמן לא מבוטל לפעילות לקידום אג'נדות חברתיות ואף משתתפת בפורום הבוגרות של תוכנית "שגרירות" במסגרת שותפות חיפה בוסטון

פורסם בתאריך: 17.8.23 10:47

במשך כ-13 שנה עבדה דליה ווסה כעובדת סוציאלית במחלקת הרווחה של עיריית קרית ביאליק, כשבמקביל למדה והתמקצעה בתחום פרחי באך והנחיית קבוצות. מגפת הקורונה, שפרצה לחיינו בסערה, הביאה גם אותה, כמו רבים אחרים, לעשות תפנית בקריירה המקצועית שלה. "החלטתי לעשות שינוי בחיי ולממש חלום אישי – לעזור לנשים בתהליכי שינוי, לאפשר להן לפרוץ את תקרת הזכוכית, שתחתיה הן גדלו, ולהעניק להן כלים שיוכלו לקדם אותן במימוש הפוטנציאל האישי והחלומות שלהן".

את דליה ווסה, אימא לארבעה ילדים, הכרנו בהמלצתה של תוכנית "קוראט" בשותפות חיפה בוסטון. את העסק שלה, "מעגל החולמות – תטא הילינג ופרחי באך", פתחה לאחר תקופה ארוכה של תהייה וחיפוש, ולאחר שהבינה שגם הקהילה (נשים יוצאות אתיופיה) וגם היא זקוקות לשינוי בחשיבה ובתפיסה. "זה התחיל בקטן ולאט-לאט גדל", היא מספרת.

למה כוונתך שינוי בחשיבה ובתפיסה?

"אני מדברת על הצורך בשינוי תפיסתי לגבי הדימוי האישי, הערך הרגשי והביטחון העצמי של נשים, עם דגש על נשים יוצאות אתיופיה. לא מעט נשים חוות בדידות ותחושות של קושי וקונפליקט. מצד אחד, הן אימהות שצריכות להחזיק את הבית והמשפחה, הן עובדות ומפרנסות, ומצד שני יש להן חלומות, שלא פעם הן מוותרות עליהם, והן מרגישות חסרות משמעות, עייפות ושחוקות. במעגלי הנשים שאני מנחה ניתן לדבר על הכל, ההרגשה היא שאת לא לבד. חשוב לי להעביר את המסר שכולן שוות ולא משנה באיזה תפקיד אנחנו ומאיפה באנו".

דליה מוסיפה: "מעגל הנשים בקהילה האתיופית הוא מנהג בעל משמעות רבה: באתיופיה הנשים חיות כשבט; הולכות ביחד לנהר ומשתפות האחת את השנייה בפחדים ובחששות. בישראל, בשל מרוץ החיים, הקשיים והמורכבויות, זה נעלם, וכאמור, נשים רבות מרגישות בודדות אל מול אתגרי החיים".

 

 

לצד העשייה הרבה שלה, דליה מתנדבת, יחד עם נשים נוספות מהקהילה, בתוכנית "שגרירות". היא מובילה מפגשי נשים ונוער במטרה להעצים את רמת המוטיבציה שלהם ולהביא אותם להגשמת החלומות והשאיפות שלהם. "המטרה שלנו היא להשפיע ולהוות השראה חברה בכלל ולקהילה האתיופית בפרט; לגרום להם להעז ולהגשים חלומות תוך השמירה על הזהות. לאורך מסע ההתפתחות שלי, פגשתי אנשים שהיו שותפים למסע האישי שלי, שעזרו לי, והיום יש בי הכוחות והרצון לעזור לאחרים להגשים את עצמם".

דליה עלתה לישראל מאתיופיה עם משפחתה בגיל 4 במסגרת מבצע משה ב-1984. את המסע שעברה המשפחה דרך סודן, היא זוכרת בעיקר כחוויה, למרות שבמהלכו היא ואביה איבדו את דרכם. בהמשך, הם נמצאו, והצליחו להתאחד שוב עם משפחתם. בישראל נקלטה המשפחה במרכז קליטה בכרמיאל, העיר שבה הוריה מתגוררים עד היום. "בתור ילדה, עברתי את המסלול שעובר כל ילד ישראלי שנולד בארץ – גן, בית ספר וצבא. הרגשתי צברית כמעט לכל דבר".

לא היו לך קשיים של עולה חדשה?

"היה בעיקר הקושי של ההורים עם השפה, הצורך לתרגם להם את השפה בבתי הספר ובקופת החולים, וכן, היה גם קושי להשתלב בחברה הישראלית כישראלית. הקושי הזה לווה בשאלות של זהות ושייכות – כמה אני אתיופית וכמה ישראלית – וכל הזמן הרגשתי שאני צריכה לבחור מה אני יותר. בגיל מאוחר יותר, הבנתי שאני לא צריכה לבחור, אלא לשלב, וזה הגיע תוך כדי גדילה והתפתחות שלי בארץ. המסר הזה הוא מסר שחשוב לי להעביר לעולים חדשים, ולא משנה מהיכן הגיעו: "לא צריך לבחור זהות אחת ויחידה, ניתן לשלב בין המסורת המשפחתית לבין החיים כישראלים"

לדף הפייסבוק העסקי של דליה ווסה >>> 

ליצירת קשר, טל': 052-8181671


על שותפות חיפה בוסטון

שותפות חיפה בוסטון, הפועלת כבר 35 שנה, היא הסניף הישראלי של הפדרציה היהודית של בוסטון (CJP (Combined Jewish Philanthropies, ארגון פילנתרופי הפועל למען הקהילות בחיפה ובבוסטון. השותפות מפעילה מגוון רחב של תוכניות, אחת מהן היא תוכנית "קוראט", ששמה לה למטרה לקדם את אוכלוסיית יוצאי אתיופיה בחיפה בתחומים הקשורים בעולם העבודה, העסקים, ההשכלה האקדמית, לימודי התעודה והאמנות. תוכנית "קוראט" מאפשרת ליווי אישי/עסקי ארוך טווח מותאם לצרכים המשתנים ולהתפתחות האישית והמקצועית של כל אחד מהמשתתפים.

[email protected]

 

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר