התזמורת הסימפונית חיפה (צילום: מיכה בריקמן)
התזמורת הסימפונית חיפה (צילום: מיכה בריקמן)

"אין בָּמָה להשוות": עונת 2023/24 בתזמורת הסימפונית חיפה

התזמורת הסימפונית חיפה בהובלת היועץ המוסיקאלי והמנצח הראשי יואל לוי, מציגה את התכנית האמנותית לעונת הקונצרטים הקרובה

פורסם בתאריך: 30.8.23 22:55

סולנים בינלאומיים מובילים, ובהם הפסנתרן הווירטואוז מיכאל פלטנב והכנרת הדרום קוריאנית בומסורי קים, ישתתפו בקונצרטים במסגרת הסדרה הקלאסית של התזמורת | סדרת האופרה חיפה חוזרת עם ביצועים בימתיים מלאים ל"שיקוי האהבה" מאת דוניצטי ו"מאדאם באטרפליי" מאת פוצ'יני | תזמורת הביג בנד תארח את מאור כהן, מאיה בוסקילה ועוד | יותר מנצחות וסולניות: סדרת "קלאסי בשישי" תעניק במה למיטב המנצחות והמנצחים הישראלים הבולטים, לצד סולניות וסולנים מתוך נגני התזמורת | לראשונה בתזמורת: סדרת קונצרטיים קאמריים | "סדרת הזהב" בהובלת גיל שוחט תארח את בועז שרעבי, אילנית ושלומית אהרון | סדרת "מוזי" לכל המשפחה תארח את חני נחמיאס, ניצה שאול, טל מוסרי ועוד | כניסה בחינם לחיילים במדים על בסיס מקום פנוי לכל הקונצרטים של התזמורת | מנוי מוזל לסטודנטים – 250 שקלים עבור תשעה קונצרטים לבחירה | "35 עד 35" – מחיר מוזל לצעירים מתחת לגיל 35 שירכשו כרטיס עד יום לפני הקונצרט | לעיון בתוכנייה לעונת 2023/24 לחצו כאן >>>

המנצח, יואל לוי (צילום: קווין אבוש)

המנצח, יואל לוי (צילום: קווין אבוש)

התזמורת הסימפונית חיפה מציגה את התכנית האמנותית לעונת הקונצרטים 2023/24. במסגרת התכנית, אותה מוביל היועץ המוסיקאלי לתזמורת והמנצח הראשי שלה, יואל לוי שיתחיל בעונתו השלישית בתפקיד, מציגה התזמורת צעד נוסף בהתקדמות מקצועית אותה היא עוברת בשנים האחרונות ובביסוס מעמדה כגוף המוסיקאלי מוביל. התכנית החדשה מציגה שורה של סולנים בכירים מחו"ל שנעתרו להזמנה לבוא ולנגן עם התזמורת, שתי אופרות בבימוי מלא, עלייה במספר הקונצרטים בהובלת מנצחות וסולניות ובמה נרחבת לסולניות וסולנים מתוך נגני התזמורת, סדרת ביג בנד עשירה ומלהיבה עם כוכבים, מגוון מוסיקאלי רחב יותר עם השקתה לראשונה של סדרה קאמרית ועוד.

במסגרת הסדרה הקלאסית הגדולה לעונת 2023/24, סדרת הדגל באודיטוריום חיפה, צפויים להופיע עם התזמורת סולנים בולטים מרחבי העולם. בקונצרט הפתיחה שיתקיים בימים ראשון ושני 22 – 23 באוקטובר, תשתתף הכנרת הדרום-קוריאנית בומסורי קים, כוכבת עולה שתגיע לבצע עם התזמורת בניצוחו של יואל לוי את הקונצ'רטו לכינור מאת קורנגולד – יצירה המבוצעת באופן נדיר ומהווה בחירה לא שגרתית לקונצרט הפתיחה, לצד הסימפוניה מס' 4 מאת מהלר עם הסולנית אולגה סנדרסקי.

הכנרת בומסורי קים (צילום: KYUTAI SHIM)

הכנרת בומסורי קים (צילום: KYUTAI SHIM)

עוד בסדרה הקלאסית, יגיעו להופיע עם התזמורת המנצח היפני-אמריקאי יוג'ין טציגאן שיגיע להופיע לראשונה בישראל בנובמבר ויוביל את התזמורת בביצועים ל"אגמונט", הסימפוניה מס' 3 מאת בטהובן והקונצ'רטו לכינור מאת סיבליוס בנגינת הסולם פבל מיליוקוב, הפסנתרן והווירטואוז הרוסי הבינלאומי מיכאל פלטנב, הנחשב לעילוי המופיע עם מיטב התזמורות בעולם ויבצע עם הסימפונית חיפה בחודש מאי בניצוחו של מאסטרו לוי את הקונצ'רטו לפסנתר מס' 1 ומס' 2 מאת רחמנינוב. עוד יגיעו לשתף פעולה עם התזמורת בסדרה הקלאסית הפסנתרן סלים עבוד אשקר, המנצח הצעיר והמבטיח רתם ניר, המנצח הישראלי המוערך ניר קברטי, הפסנתרן איליה אובצ'רנקו וגם המנצח אבי אוסטרובסקי, הכנר אסי מתתיאס, הצ'לן שמחה חלד והפסנתרן מיכל זרצקל שישתפו פעולה בביצוע הקונצ'רטו המשולש מאת בטהובן.

סדרת האופרה חיפה, היחידה בישראל שמציגה יצירות אופרה בביצוע בימתי מלא מחוץ לתל-אביב בהשתתפות סולנים מהארץ ומחו"ל ובהשתתפות מקהלת בת שיר, תעלה שתי הפקות בינלאומיות בניצוחו של יואל לוי. בסוף דצמבר תעלה על הבמה באודיטוריום חיפה האופרה "שיקוי האהבה" מאת דוניצטי ובסוף יולי תעלה "מדאם באטרפליי" מאת פוצ'יני.

במסגרת סדרת "הביג בנד" באולם קריגר, תפתח תזמורת הביג בנד חיפה בניצוחו של ג'ף הווארד את העונה בקונצרט מיוחד בו תארח את מאור כהן ב-24 באוקטובר לביצועים משותפים ויוצאי דופן. עוד במהלך העונה, תארח תזמורת הביג בנד הפועלת במסגרת הסימפונית בדצמבר את מאיה בוסקילה עם ביצועים לשיריה המוכרים והאהובים, את טריו אמיל חצ'טוריאן בנובמבר, את נועם וזאנה במופע מחווה לנינה סימון, את דניס סדוב למופע שירים בשבע שפות, ועוד.

הפסנתרנית אוקסנה שבנצנקו (צילום: אמיל מטבייב)

הפסנתרנית אוקסנה שבנצ'נקו (צילום: אמיל מטבייב)

במסגרת הסדרה "קלאסי בשישי", המציגה טעימות  באולם האודיטוריום בימי שישי בצהריים, יוצגו חיבורים בין מנצחים ישראלים מבטיחים ונגני התזמורת כסולנים. את הסדרה יפתח ב-20 באוקטובר קונצרט בניצוחו של יואל לוי עם הסולן אלכסיי פדורוב, נגן האבוב הראשון של התזמורת, בביצוע הקונצ'רטו לאבוב מאת שטראוס ובנוסף קטעים מתוך הסימפוניה מס' 4 מאת מאהלר. המנצח ניתאי ראך ישתף פעולה בנובמבר עם הפסנתרנית אוקסנה שבצ'נקו, המנצחת רועית פלדנקרייז תנצח בינואר על קונצרט בהשתתפות הדר רימון, הכנרת המובילה של התזמורת, כסולנית, המנצח יוני פרחי ינצח בפברואר על קונצרט בו ישמש כסולן כנר התזמורת אלכסיי אוסיפוב, המנצחת קרן גורליצקי תנצח במרץ על קונצרט בו ישמש כסולן כנר התזמורת אנדריי קוזניצוב ויואל לוי ינצח על קונצרט נוסף במאי בו הסולנית תהיה נגנית המרימבה יאנה קריצ'בסקי.

 

 

במסגרת סדרת הזהב שתחזור לעונה נוספת, התזמורת הסימפונית חיפה בניצוחו וניהולו האמנותי של הפסנתרן המלחין והמנצח גיל שוחט ממשיכה לארח באולם קריגר את מיטב האמנים בישראל. הסדרה תיפתח בינואר עם בועז שרעבי, באפריל תגיע אילנית להופיע עם התזמורת וביולי תחתום את הסדרה שלומית אהרון.

לאחר ניסוי כלים מוצלח בשנה שעברה, משיקה התזמורת לראשונה את הסדרה הקאמרית כחלק מעונת המנויים. במסגרת הסדרה, יתקיימו באולם הקאמרי התזמורתי הסמוך לאודיטוריום חיפה חמישה קונצרטים בהרכבים קטנים ומשתנים של נגני התזמורת ולאד גלוז (כינור), אלה איסקוב (חליל), אנה גברילוב (חליל), רות שולץ (קלרינט), אנדריי קוזניצוב (כינור), אלכסיי פדורוב (אבוב), בינגלי וואנג (אבוב), אלכסיי אוסיפוב (כינור), דניאל קרולגוב (פסנתר) ואוקסנה שבצ'נקו (פסנתר). במסגרת הסדרה יבוצעו מגוון סונטות, קונצ'רטו ויצירות קאמריות נוספות.

בנוסף, תמשיך לעונה נוספת סדרת "פניני אופרה" בימי שישי בצהריים בהובלת המנצח איתן שמייסר באולם האודיטוריום, המעניקה לקהל טעימה מיצירות האופרה האהובות. בדצמבר יתקיים קונצרט עם הדואטים הגדולים מהאופרות הרומנטיות של ורדי, בליני, פוצ'יני וצ'ייקובסקי בהשתתפות הסולניות אירה ברטמן ושי בלוך, במרץ תתקיים חגיגה לטינית עם שירים מאת חינסטרה וחואסטבינו, אריות ומחולות מתוך סרסואלות ספרדיות בהשתתפות הסולנים סיון רותם ואלעזר רודריגז ובמאי יתקיים קונצרט שישים במוקד אריות ודואטים מאת ורדי, דוניצטי, ביזה, דליב ועוד בהשתתפות הסולנית ורוניקה ברוק וקולין שחט.

לאור ההצלחה בשנה שעברה, סדרת המופעים לכל המשפחה "מוזי" חוזרת לעונה נוספת באולם קריגר בימי שני ב-17:00, בהשתתפות חני נחמיאס, ניצה שאול, טל מוסרי ועוד.

(מאיה בוסקילה, צילום: שלומי ביטון | חני נחמיאס, צילום: ניר טלקמן | טל מוסרי, צילום: ישראל כהן | גיל שוחט, צילום: פבריס | שלומית אהרון, צילום: יריב פיין וגיא כושי | אילנית, צילום: אוהד אלימלך)

(מאיה בוסקילה, צילום: שלומי ביטון | חני נחמיאס, צילום: ניר טלקמן | טל מוסרי, צילום: ישראל כהן | גיל שוחט, צילום: פבריס | שלומית אהרון, צילום: יריב פיין וגיא כושי | אילנית, צילום: אוהד אלימלך)

לצד התכנית האמנותית העשירה והמגוונת, תצא התזמורת הסימפונית חיפה בשורת מהלכים בהובלת מנהל התזמורת, רן נחום, במטרה לקרב ולחשוף קהלים חדשים לבילוי מוסיקאלי עשיר ואיכותי בחיפה, הגדלת קהל שוחרי המוסיקה הקלאסית והרחבה וחיזוק הקשר עם הדור הצעיר.

מהעונה הקרובה, תאפשר התזמורת כניסה בחינם לחיילים במדים על בסיס מקום פנוי לכל הקונצרטים של התזמורת. כמו כן, תציע התזמורת מנוי מיוחד המיועד לסטודנטים המתגוררים בעיר בעלות של 250 שקלים בלבד לתשעה קונצרטים לבחירה מתוך התכנית השנתית. עוד תשיק התזמורת את "35 עד 35" – מחיר מוזל עד ליום הקונצרט לצעירים מתחת לגיל 35 שירצו להגיע ויחליטו על כך מראש. עוד מובילה התזמורת שיתוף פעולה עם המחלקה למוסיקה באוניברסיטת חיפה, במסגרתו הסטודנטים יכתבו את התוכן שיופיע בחוברות שיוצעו לקהל בקונצרטים.

כמו כן, יימשך חיזוק עתודת התזמורת, ה-HSO Young, ושילוב נגניה הצעירים והמבטיחים בחלק מסדרות הקונצרטים בעונה הרגילה. זאת לצד הפיכתה לגוף אורגני שנפגש לחזרות חודשיות לצד מחנה מוסיקאלי ומפגשים מרוכזים בחופשים של מערכת החינוך. לצד זאת, יחוזק הקשר עם בתי הספר במטרופולין חיפה ועם מוסדות החינוך המוסיקלי השונים.

הסימפונית חיפה מנוהלת ע"י אתו"ס, החברה לאמנות תרבות וספורט של עיריית חיפה (חל"צ).

לעיון בתוכנייה לעונת 2023/24 לחצו כאן >>>


לאתר התזמורת הסימפונית חיפה לחצו כאן >>>

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר