ד"ר תלביה ג'ואברה קאסם וטכנאי הדימות שאדי קסיס (צילום: אסותא חיפה)
ד"ר תלביה ג'ואברה קאסם וטכנאי הדימות שאדי קסיס (צילום: אסותא חיפה)

שירות אולטרסאונד פרטי באסותא חיפה: זו לא רק הבדיקה, זה הרבה יותר

זקוקים לבדיקת אולטרסאונד? בבית החולים אסותא חיפה פועל שירות אולטרסאונד פרטי, המציע לנבדקים מגוון רחב של בדיקות, חלקן בלעדיות בצפון, המבוצעות על ידי צוות בכיר של רופאה רדיולוגית וטכנאי דימות. זמינות התורים היא גבוהה והתוצאות ניתנות לנבדקים בו במקום, וכל זאת תוך מתן שירות מקצועי ויחס אישי

פורסם בתאריך: 18.1.24 01:33

כמעט כל אחד מאיתנו עבר לפחות פעם אחת בחייו בדיקת אולטרסאונד. ברוב המקרים, הסיטואציה המוכרת לכולנו – מגיעים, מבצעים את הבדיקה, הולכים הביתה וממתינים עד שיגיעו תוצאות הבדיקה.

בבית החולים אסותא חיפה לקחו את כל נושא האולטרסאונד צעד אחד קדימה, ויצרו שירות ייחודי – אולטרסאונד פרטי שמבוצע על ידי רופאה פלוס פענוח הניתן בתום הבדיקה. בכך, הפכו באסותא את הבדיקה להרבה יותר ידידותית, כזו המותירה במטופלים חוויה חיובית.

ד"ר תלביה ג'ואברה קאסם, המפענחת את בדיקות האולטרסאונד באסותא חיפה, היא רופאה מומחית בדימות, בעלת התמחות ברדיולוגיה אבחנתית במרכז הרפואי כרמל והתמחות ברדיולוגיה ילדים ב-McGill university במונטריאול, קנדה. כמו כן, היא אחראית על רדיולוגיה ילדים במרכז הרפואי בני ציון. ד"ר ג'ואברה קאסם היא בעלת ניסיון רב בתחומי הדימות השונים ובמיוחד בבדיקת האולטרסאונד למבוגרים וילדים. שוחחנו איתה על השירות הייחודי הניתן באסותא.

ד"ר ג'ואברה קאסם, תחילה כמה מילים כלליות על בדיקת אולטרסאונד.

"אולטרסאונד היא בדיקת דימות שאינה פולשנית, המאפשרת להבחין ברקמות רכות בגוף באמצעות גלי קול המשודרים לעבר הרקמות וחוזרים מהם אל המכשיר. זוהי בדיקה מהירה ויעילה, המאפשרת סריקה ראשונית לקבלת מידע על איברי הגוף השונים, כמו כלי דם, בלוטות לימפה, שרירים ועורקי כליות. הבדיקה מתבצעת בדרך כלל, כשהנבדק שוכב על מיטת טיפול. הדימותן הרפואי (טכנאי US) או הרופא שמבצע את הבדיקה, מורח על האזור הנבדק כמות קטנה של ג'ל שקוף על בסיס מים, שמעביר את גלי הקול בצורה טובה יותר. לאחר מכן הוא מעביר על אזור הבדיקה מכשיר ידני שנקרא מתמר, שקולט את החזר הקול מהאיברים ומתרגם את התנודות לאותות חשמליים. אותות אלה מועברים למחשב, שמעבד אותם לתמונות על גבי המסך. הבדיקה אורכת מספר דקות, ולעתים המטופל יתבקש לשנות מעט את התנוחה, על מנת לשפר את יעילות הבדיקה. חשוב להדגיש, כי להבדיל מבדיקות דימות כמו רנטגן או CT, בדיקת אולטרסאונד אינה כרוכה בחשיפה לקרינה מייננת ואין בה כל סכנה, אבל היא כן מצריכה מהדימותן הרפואי שמבצע אותה להיות מקצועי ובעל ניסיון רב".

מה המיוחד בשירות האולטרסאונד הפרטי שניתן באסותא?

"בראש ובראשונה, התקשורת הבינאישית עם הנבדק והיחס האישי. המכון באסותא חיפה הוא הרבה יותר מעוד מכון, שרק עושה את הבדיקה ושולח את הנבדק הביתה. הוא מרפאה לכל דבר ועניין. לכן, כל בדיקה מתחילה בפגישה פנים מול פנים עם הנבדק או הנבדקת. הם יושבים איתי ועם שאדי קסיס, הדימותן הרפואי, ושנינו, ביחד איתם, עוברים על הבדיקות השונות שעשו עד כה ועל כל המסמכים הרפואיים שהביאו עימם, מבררים איתם ממה הם סובלים, מה כואב להם, עוברים בעיון על ההפניה שקיבלו מהרופא שלהם, ובודקים אם יש בה שאלה ספציפית, שבגללה המטופל או המטופלת הופנו לבדיקה. רק לאחר שכל התמונה נהירה לנו, אנחנו ניגשים לביצוע הבדיקה. במהלך הבדיקה גם אני וגם שאדי הדימותן הרפואי נמצאים בחדר, וארבעה זוגות עיניים רואים הרבה יותר טוב מזוג עיניים. בסיום הבדיקה אנחנו דנים עם הנבדק או הנבדקת בממצאים, אם יש כאלה, ובמידת הצורך אנחנו ממליצים על המשך בירור, למשל בדיקת CT או מעקב אצל כירורג".

 

 

מנעד הבדיקות באסותא הוא רחב, ומבוצעות בו בדיקות רבות ומגוונות: אולטרסאונד בלוטת התריס, אולטרסאונד בלוטת רוק, אולטרסאונד קרוטיס, אולטרסאונד בטן, אולטרסאונד בטן עליונה ותחתונה, אולטרסאונד דופלר לכלי הדם, אולטרסאונד כליות ודרכי שתן, אולטרסאונד סקירת מוח לתינוק (עד גיל שנה), אולטרסאונד ורידי רגליים, אולטרסאונד אשכים, אולטרסאונד כתף, אולטרסאונד ברך, אולטרסאונד קרסול ואולטרסאונד רקמות רכות".

"מה שייחודי אצלנו הוא שאנחנו מבצעים את כל סוגי הבדיקות, לא רק בטן ואגן. חוץ מאולטרסאונד שד, שזה תחום בפני עצמו, אין בדיקה שאנחנו לא עושים", אומרת ד"ר גו'אברה קאסם. "אנחנו מבצעים גם בדיקות מאוד ייחודיות, חלקן באופן כמעט בלעדי בצפון הארץ. לכך יש להוסיף את העובדה, שהשירות באסותא, מעבר להיותו מקצועי לעילא ולעילא, הוא שירות אישי, מכיל וקשוב, שבו רואים קודם כל את המטופלים, והתוצאה בשורה התחתונה היא רפואה באיכות מאוד גבוהה".

את תוצאות בדיקת האולטרסאונד מקבלים הנבדקים באסותא חיפה בו במקום, ואין צורך להמתין להן שבועות. ד"ר ג'ואברה קאסם: "התוצאות נמסרות לנבדקים מיד עם סיום הבדיקה. אנחנו יושבים עם המטופלים, והם מקבלים מאיתנו הסבר מלא על תוצאות הבדיקה וכן המלצות להמשך טיפול או מעקב, אם יש בכך צורך".

שירות האולטרסאונד הפרטי באסותא חיפה פועל בשעות הערב וזמינות התורים גבוהה. בעלי ביטוח בריאות פרטי יכולים לקבל החזר מחברת הביטוח, בכפוף לתנאי הפוליסה שלהם. יש להגיע עם הפניה רפואית מהרופא המטפל. את תוצאות הבדיקות תקבלו בסיום הבדיקה והן יהיו זמינות גם ב'אזור האישי' באתר אסותא.


אסותא חיפה, שדרות ההסתדרות 55, קומה ג', קניון לב המפרץ
זימון תורים בטלפון: 03-7643788 או לחצו כאן

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר