פעילות לדיירים באחוזת לב | צילום: אחוזת לב
פעילות לדיירים באחוזת לב | צילום: אחוזת לב

"אחוזת לב": יקיריכם בידיים הכי טובות

ההחלטה לשכן את הורינו, היקרים לנו מכל, בבית אבות סיעודי, היא החלטה לא פשוטה כלל, אבל לא אחת היא כורח המציאות. כשכבר החלטנו לעשות זאת, אנחנו רוצים לבחור עבורם את הטוב ביותר. "אחוזת לב" בשכונת הדר בחיפה היא בית אבות סיעודי, שבו טובת הדיירים ניצבת בראש סדר העדיפויות. הייחוד של המקום הוא במקצועיותו, בניסיונו רב השנים בתחום הגריאטרי, בסביבה הנעימה וביחס האישי והמכבד שמוענק לכל דייר ודייר

פורסם בתאריך: 29.1.24 15:03

זה קורה כמעט לכולם, ולא תמיד עם התרעה מוקדמת. אחד ההורים שלנו הופך לסיעודי, ואנו נדרשים למצוא לו פתרון מכבד במוסד מתאים, אבל כזה שיותיר אותנו עם ראש שקט ובידיעה ברורה שאבא או אימא מקבלים את הטיפול הכי טוב שיש.

"אחוזת לב" הוא בית אבות סיעודי איכותי ותיק, הפועל ברישיון ובפיקוח של משרד הבריאות. הוא שוכן במיקום מרכזי בשכונת הדר הכרמל בחיפה במבנה שעבר שיפוץ ושדרוג ברמה הגבוהה ביותר. בסמוך לבית יש אזור מסחרי שוקק עם חנויות, בתי קפה וגינה ציבורית גדולה, והוא נגיש ביותר לבאים בתחבורה ציבורית.

מגורים איכותיים ואינטימיים | צילום: אחוזת לב

מגורים איכותיים ואינטימיים | צילום: אחוזת לב

ב"אחוזת לב" ארבע מחלקות סיעודיות קטנות, בכל מחלקה לא יותר מ-22 דיירים, מה שמאפשר לצוות להעניק לכל דייר ודייר, וגם למשפחות, טיפול אינטימי ומכבד ויחס אישי.

מנכ"ל הבית, עמאר דיב: "טובת הדיירים והשמירה על בריאותם וכבודם הן בראש מעיינינו. יש חלוקה ברורה בין המחלקות לפי רמת התפקוד של הדייר, אופיו וצרכיו. אחת המחלקות, למשל, מיועדת לדוברי רוסית".

אחוזת לב | צילום: אחוזת לב

אחוזת לב | צילום: אחוזת לב

על מנת לספק תחושת ביטחון לבני המשפחה, בית האבות מרושת במצלמות 24 שעות ביממה. הדיירים שוהים במגורים איכותיים בחדרים ליחיד או בחדרים זוגיים, בכל חדר שירותים ומקלחת צמודים, ארונות, מיטות אורתופדיות משוכללות, מיזוג אוויר, לחצני מצוקה וטלוויזיות אישיות. השטחים הציבוריים רחבי ידיים ומושקעים וכוללים חצר גדולה ומטופחת, חדר אוכל, מרפאה, מועדון, ספרייה, פינות ישיבה ואירוח וחדרי חוגים ופעילויות.

אחוזת לב | צילום: אחוזת לב

אחוזת לב | צילום: אחוזת לב

הצוות הפועל ב"אחוזת לב" הוא צוות רב מקצועי מיומן, בהנהלת רופאה בכירה, מומחית לגריאטריה, כשלצידה פועלות שתי רופאות ותיקות נוספות. עוד כולל הצוות אחיות ואחים סיעודיים, מרפאה בעיסוק, רוקח, פיזיותרפיסט, דיאטנית, עובדת סוציאלית ואיש אחזקה. דיב: "הצוות מוכשר לטפל גם במקרים מורכבים וחריגים, ובכל מחלקה יש אחות 24 שעות ביממה. חלק מהצוות דובר רוסית בנוסף לעברית".

 

 

בית האבות מציע לדייריו פעילות תרבותית וחברתית מגוונת, שבחלקה מתקיימת גם בקהילה הסובבת את בית האבות. בין הפעילויות: בישול ואפייה, מוזיקה, אמנויות יצירה, טיפול בבעלי חיים, ריפוי בעיסוק ועוד. במקום פועל גם מכון פיזיותרפיה, ולדברי דיב, בזכות הטיפול המקצועי במכון, לא מעט דיירים שהגיעו לבית האבות במצב סיעודי שוקמו עד לכדי רמת תפקוד סבירה.

ב"אחוזת לב" מוגשות לדיירים חמש ארוחות ביום – בוקר, צהריים וערב ושתי ארוחות ביניים. על התפריט אחראית דיאטנית שמתאימה את התפריט לכל מטופל אישית בהתאם למצבו הרפואי. המקום כשר בהשגחת הרבנות.

אחוזת לב | צילום: אחוזת לב

אחוזת לב | צילום: אחוזת לב

מימון השהות ב"אחוזת הלב" הוא מימון פרטי ומימון של משרד הבריאות. "השירות הסוציאלי שלנו מסייע למשפחות בתהליך מיצוי הזכויות ובקבלת הקוד ממשרד הבריאות", אומר דיב, "בשלב הטרום קוד אנחנו בהחלט מתחשבים ומתאימים את עצמנו ליכולת הכספית של בני המשפחה".

דיב מסכם: "אנחנו עושים הכל כדי לשפר את איכות החיים של הדיירים. המשפחות יכולות להיות סמוכות ובטוחות שיקיריהן נמצאים בידיים הכי טובות שיש. החזון שלנו הוא 'להוסיף חיים לשנים' והוא מושתת על דבריו של אברהם לינקולן: 'אלה לא השנים שבחייך שנחשבות, אלא החיים שבשנותיך'".


לפרטים נוספים, אחוזת לב, טל': 072-397-0984, 04-779-2100

לאתר אינטרנט האינטרנט של אחוזת לב >>>

רחוב בלפור 11, חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר