דיירים ב"דור כרמל" (צילום: גל משאלי)
דיירים ב"דור כרמל" (צילום: גל משאלי)

דור כרמל: דיור מוגן ברמה של מלון חמישה כוכבים

מאז הוקם לפני 30 שנה ועד היום ממותג "דור כרמל" כבית דיור מוגן מוביל בחיפה וסביבתה. הבית, המשקיף אל הרי הכרמל, מציע לדייריו מגורים בסביבה פסטורלית ושקטה, דירות נוחות ומרווחות, שפע של פעילויות תרבות, בילוי ופנאי, רמת אבטחה ובטיחות גבוהה, צוות מיומן, מקצועי ואנושי וטיפול רפואי 24 שעות ביממה

פורסם בתאריך: 1.2.24 01:19

ההחלטה לעבור לדיור מוגן היא אחת ההחלטות המשמעותיות והמורכבות שאדם מקבל במהלך חייו. מדובר בהחלטה לא פשוטה, שכוללת עזיבה של סביבת מגורים מוכרת לצד חברים, שכנים ובני משפחה, ויתור על הרגלים של שנים, ובעיקר פרידה מבית שכל כך אוהבים. החדשות הטובות הן שבבחירה נכונה ומושכלת של בית דיור מוגן, החיים יכולים להיות נפלאים לא פחות, ואולי אפילו יותר, גם לאחר המעבר.

מתחם הדיור המוגן "דור כרמל" הוא דיור מוגן יוקרתי לבני הגיל השלישי, אך מעל הכל הוא בית, או ליתר דיוק: בית חם עם משפחה אחת גדולה.

דיירת ב"דור כרמל" (צילום: גל משאלי)

דיירת ב"דור כרמל" (צילום: גל משאלי)

"דור כרמל דיור מוגן", מקבוצת "נווה שוסטר", שוכן בשכונת נווה שאנן בחיפה. הוא משקיף על קרית הטכניון והרי הכרמל, היתרון הגדול שלו הוא בכך שמצד אחד, הוא מעניק לדייריו שקט ושלווה בסביבה פסטורלית וירוקה, ומצד שני הוא נמצא בסמיכות לחיים העירוניים התוססים.

מאז הוקם, לפני כ-30 שנה, צבר "דור כרמל" מוניטין כבית דיור מוגן מוביל בחיפה וסביבתה, המציע לדייריו שפע פעילויות, רמת אבטחה ובטיחות גבוהה, צוות מיומן, מקצועי ואנושי וטיפול רפואי 24 שעות ביממה.

עד כמה גדולה היא שביעות הרצון של הדיירים ניתן ללמוד מהעובדה שהבית מאכלס דיירים שהם דור שני, כלומר, ילדיהם של מי שהתאכסנו בו בעבר. "אין את זה באף דיור מוגן", אומרות בגאווה מור נוימן, מנהלת הבית, ומירב שרוט, מנהלת התפעול והשיווק. "יש אצלנו דיירים שראו מקרוב כמה כיף היה כאן להוריהם, והם פשוט החליטו שגם הם רוצים. עכשיו גם ילדיהם, בני הדור השלישי, הנכדים של הדור הראשון, אומרים לנו שבבוא היום הם יגורו כאן".

דיירות ב"דור כרמל" (צילום: גל משאלי)

דיירות ב"דור כרמל" (צילום: גל משאלי)

"אצלנו הכל בגדול"

מתחם "דור כרמל" מתאפיין במבנים יוקרתיים, קלאסיים ומטופחים. מסביב לבית שטחי ציבור רחבי ידיים ופינות חן, אותן מקשטים פרחים ססגוניים וצמחייה ירוקה. מור ומירב מספרות שבקורונה, דיירי הבית, נהגו לטייל בגינות וליהנות מהמרפסת הגדולה של הבית. "אצלנו הכל בגדול", הן אומרות, "ובמיוחד האהבה".

ב"דור כרמל" כ-155 דירות מרווחות של שניים ושלושה חדרים, רובן מאוכלסות. בספטמבר האחרון הוחל בשיווקן של 19 דירות חדשות עם מרפסות הפונות לנוף העמק. כל הדירות מצוידות במטבח רחב ידיים, שירותים ומקלחת, קו טלפון, חיבור לכבלים ולאינטרנט ולחצן מצוקה. "הדיירים רק צריכים להעתיק את מגוריהם לכאן", אומרות מור ומירב, "הם מגיעים לכאן מביתם הקודם עם 'כורסת הטלוויזיה שלהם ועם מזוודה' ועם כל הגינונים וההרגלים שלהם. כשאדם מביא איתו את התמונות והחפצים שלו מהבית, את המוכר והטוב, הוא מרגיש בבית, וזו המטרה שלנו. בפועל, הדיירים ב'דור כרמל' ממשיכים את חייהם כרגיל. הם ממשיכים לעשות את כל מה שהם אוהבים ורגילים, רק תחת מעטפת חברתית ורפואית עם חיי תרבות ופנאי מאוד עשירים".

דיירות ב"דור כרמל" (צילום: גל משאלי)

דיירות ב"דור כרמל" (צילום: גל משאלי)

שלל פעילויות

פעילויות התרבות, הבילוי והפנאי המוצעות לדיירי הבית הן רבות ומגוונות. החל מבריכת שחייה חצי אולימפית, חדר כושר רחב ידיים ואולם ספורט שבו מתקיימים שיעורי התעמלות, יוגה, פלדנקרייז, פילאטיס וכו'. באולמות האירועים מתקיימים מופעים, קונצרטים, הרצאות, ערבי שירה וריקודים. כמו כן בבית אולם ברידג' וספרייה לצד מגוון חוגי יצירה והעשרה מתחומי המלאכה והאמנות, שיעור מחשבים, קבלת שבת מדי שישי, פיאנו-בר עם זמר מדי חמישי בערב לצד שולחנות עם כיבוד, חגיגות ימי הולדת וטיולים מאורגנים לכל קצות הארץ. ממש לאחרונה, למשל, ביום חורפי אך מלא שמש, יצאו דיירי הבית לטיול מהנה בעין חרוד, במעיין ובקיבוץ. בקיצור, אין רגע דל.

בריכת שחייה חצי אולימפית (צילום: גל משאלי)

בריכת שחייה חצי אולימפית (צילום: גל משאלי)

כאמור, "דור כרמל" מעניק לדייריו שירותי מרפאה 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע. המרפאה מצוידת במכשור חדשני, המאפשר טיפול וביצוע בדיקות במקום. כמו כן ניתנים במקום ייעוץ שיקומי, שירות סוציאלי, ריפוי בעיסוק, פיזיותרפיה, שחייה טיפולית, שירותי ניקיון ואחזקת הבית.

 

 

המחלקה הסיעודית

בצמוד לבית הדיור מוגן, ב"דור כרמל" פועלת גם מחלקה סיעודית פרימיום –"מחלקת בוטיק", שהדיריים בה זוכים לטיפול אישי, מקצועי ומסור בכל מה שקשור לעזרה בהלבשה, רחצה והאכלה, תפריט ותזונה אישית. במחלקה – רופא, אחיות מוסמכות, מטפלים וצוות פרא רפואי. היא מאובזרת בציוד הטכנולוגי החדיש והמתקדם לטיפול שיקומי של פיזיותרפיה וריפוי בעיסוק. לדיירי המחלקה מוצעות פעילויות מגוונות הכוללות אקטואליה, משחקים, מוזיקה והפעלה בתנועה.

"לא בכל דיור מוגן יש מחלקה סיעודית", אומרות מור ומירב, "וזה עוד יתרון של 'דור כרמל'. בבית יש בני זוג, שאחד מהם בדיור המוגן והאחר במחלקה הסיעודית. הם נשארים קרובים האחד לשני. לעיתים, כשדייר חוזר מאשפוז לאחר ניתוח, והוא צריך כמה ימי התאוששות עם השגחה וטיפול צמודים, הוא יכול לשהות במחלקה הסיעודית עד שהוא מתחזק ושב לאיתנו, ואז הוא חוזר לדירתו בדיור המוגן".

(צילום: גל משאלי)

(צילום: גל משאלי)

פגישת מחזור

איכות החיים ב"דור כרמל" עוברת מפה לאוזן, וחבר מביא חבר. מור ומירב מספרות על קבוצות של חברות וחברים, שהולכים ביחד זה עשרות שנים, שלא נפרדו גם כשעברו לדיור המוגן. "יש לנו כאן דיירים שגידלו ביחד את הילדים, גייסו אותם ביחד, חיתנו אותם ביחד, ועכשיו הם מזדקנים ביחד בשכנות באותו הבניין. הייתה כאן פגישת מחזור של חברים שלמדו ביחד בעירוני ג'. עשרה מהם, שהוריהם מתגוררים כאן, ביקשו מאיתנו את האולם לצורך קיום המפגש. כמובן שהשבנו בחיוב, זה היה מאוד מרגש. לא בכדי הדיירים נוהגים לומר שהם גרים במלון של חמישה כוכבים אך עם הרגשה של בית".


"דור כרמל", רחוב גדליהו 1א', נווה שאנן, חיפה טל': 9052*

לדף הפייסבוק של "דור כרמל" >>

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר