ניתוח עפעפיים, לפני ואחרי (צילומים: באדיבות ד"ר צח שרוני)
ניתוח עפעפיים, לפני ואחרי (צילומים: באדיבות ד"ר צח שרוני)

ניתוח עפעפיים עליונים: הניתוח שעושה הכי הרבה הבדל בהכי פחות זמן

זה קורה לכל אחת ואחת עם הגיל. העור סביב העיניים מתבלה, וכתוצאה מכך מצטברים באזור העפעפיים העליונים עודפי עור, המקנים לעיניים מראה עמום ועייף, שלעיתים, גם פוגעים בשדה הראייה. לדברי ד"ר צח שרוני, מומחה לכירורגיה פלסטית, הפתרון לבעיה הוא פשוט וקל: ניתוח עפעפיים קצר ובטוח, כמעט ללא סיבוכים, המבוצע בהרדמה מקומית בלבד. והעיניים? הם ישובו להאיר ולחייך

פורסם בתאריך: 1.2.24 01:51

תהליך הזדקנות הפנים הוא תהליך טבעי שמתרחש בהדרגה. במהלך השנים העור והרקמות שמתחתיו צונחים ומופיעים קמטים ועודפי עור. הדבר ניכר במיוחד באזור העיניים. עם הגיל העור סביב העיניים מתבלה, וכתוצאה מכך מצטברים באזור העפעפיים העליונים עודפי עור המקנים לעיניים מראה עייף. הפתרון המיטבי למצב הזה הוא ניתוח עפעפיים, ועל כך שוחחנו עם ד"ר צח שרוני, מומחה בכירורגיה פלסטית, בעליה של קליניקה פרטית בחיפה.

ד"ר שרוני, מהו ניתוח עפעפיים עליונים?

"ניתוח עפעפיים עליונים הוא אחד הניתוחים הקוסמטיים הפשוטים והשכיחים ביותר בעולם. ניתן לבצע אותו בהרדמה מקומית, ובמהלכו מסירים רק את העור העודף מעל העפעף העליון. אפשר להשוות את הפעולה להסרת נקודת חן. כלומר, זה ניתוח מאוד פשוט, מאוד קצר, כמעט ללא סיבוכים, והרבה פחות מפחיד מניתוחים פלסטיים אחרים. לעיתים, במהלך הניתוח, מתגלים מתחת לעודפי העור שהוסרו גם שומנים שהצטברו. במקרה כזה, אנחנו מסירים גם אותם".

ניתוח עפעפיים, לפני ואחרי (צילומים: באדיבות ד"ר צח שרוני)

ניתוח עפעפיים, לפני ואחרי (צילומים: באדיבות ד"ר צח שרוני)

לדברי ד"ר שרוני עודפי עור בעפעפיים העליונים יכולים, לעיתים, להוות גם בעיה רפואית מעבר להיותם פגם אסתטי, שכן יש מקרים שבהם העור העודף "רוכב" על העפעפיים העליונים ועובר את הריסים, וכתוצאה מכך נגרמת הפרעה משמעותית בשדה הראייה. במקרה כזה, ניתוח עפעפיים עליונים, לא רק מטפל בבעיה האסתטית ומצעיר את מראה העיניים, אלא משפר לאין ערוך גם את בעיית הראייה. במקרה כזה, הניתוח מוכר על ידי קופות החולים וחברות הביטוח כניתוח רפואי.

ד"ר שרוני מבקש להדגיש, כי השם הרווח לניתוח זה, "הרמת עפעפיים", אינו מדויק, ונובע מבלבול בין ניתוח עפעפיים עליונים לניתוח הרמת גבות. לדבריו, בניתוח עפעפיים עליונים לא מרימים את הגבות. ניתן לשלב את שני הניתוחים, אך ניתוח הרמת גבות אמיתי דורש הפרדה של עור המצח והסרת עור בקו השיער או בקרקפת, ומדובר בניתוח מורכב יותר הדורש הרדמה כללית, וזו כבר אופרה אחרת לגמרי.

ניתוח עפעפיים, לפני ואחרי (צילומים: באדיבות ד"ר צח שרוני)

ניתוח עפעפיים, לפני ואחרי (צילומים: באדיבות ד"ר צח שרוני)

האם ניתוח עפעפיים נחשב לניתוח בטוח?

"ניתוח עפעפיים הוא הניתוח שעושה הכי הרבה הבדל בהכי פחות זמן. הוא אורך לכל היותר שעה, ושיעור הסיבוכים שלו מאוד-מאוד נמוך. זה ניתוח פשוט, קל ובטוח, ולכן, הוא גם מאוד מומלץ. בניתוח הזה, שכאמור ניתן לבצעו תחת הרדמה מקומית בלבד, מוסר רק העור העודף, ואין כל התערבות בראייה, בניקוז של הדמעות או בכל דבר רפואי אחר".

 

 

ומה כולל תהליך ההחלמה?

"בשבוע הראשון שלאחר הניתוח יש שטפי דם ובצקת, ומומלץ לא לצאת כך מהבית, כי זה פשוט לא נראה טוב, ואם בכל זאת יוצאים מהבית, אז פשוט להרכיב משקפי שמש גדולים. בכל מקרה, כאבים כמעט שאין. בדרך כלל אחרי שבוע מוציאים את התפרים, ובמהלך השבוע הזה המצב משתפר משמעותית. בשלב זה אפשר להסתיר את מעט שטפי הדם שנותרו בעזרת מייק-אפ ולחזור לפעילות. התוצאה הסופית המושלמת מתקבלת בחלוף מספר חודשים מהניתוח, כשמראה העין הופך פתוח יותר וצעיר יותר".

באיזה גיל מומלץ לעשות ניתוח עפעפיים?

"הניתוח מומלץ לכל מי שסובלת מעור עודף בעפעפיים העליונים. בדרך כלל, אלו הן נשים בנות 50 ומעלה, אבל יש גם צעירות יותר, שאצלן עור עודף נובע מבעיה גנטית. אחת התלונות השכיחות ביותר היא ש'האיפור נמרח', וברגע שזה קורה, הגיע הזמן לניתוח".


ד"ר צח שרוני (צילום: רונן פדידה)

ד"ר צח שרוני (צילום: רונן פדידה)

על ד"ר צח שרוני

ד"ר צח שרוני (52) הוא בוגר הפקולטה לרפואה בטכניון בחיפה והמחלקה לכירורגיה פלסטית בקריה הרפואית רמב"ם.

כיום, נמנה ד"ר שרוני עם צוות המומחים במחלקה לכירורגיה פלסטית בקריה הרפואית רמב"ם, והוא מרכז את הטיפול בתחום המומים המולדים. ד"ר שרוני עוסק בפעילות התנדבותית בארגון Operation Smile העולמי, במסגרתו הוא מנתח מקרים רבים של מומים מולדים ברחבי העולם. חלק מהכנסות הקליניקה הפרטית נתרם לארגון Operation Smile למימון הפעילות במדינות נזקקות.

ד"ר שרוני מנהל זה 12 שנה קליניקה פרטית משגשגת בחיפה עם קהל לקוחות מכל רחבי הארץ.


לאתר האינטרנט של ד"ר צח שרוני >>>

לחוות דעת על ד"ר שרוני >>>

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר