מעון הרופא (צילום: יח"צ)
מעון הרופא (צילום: יח"צ)

"מעון הרופא": בית חם לבני הגיל השלישי

ההורים הקשישים סובלים מבדידות? מתקשים לבצע פעילויות יומיומיות? יש עבורם כתובת: "מעון הרופא", בית אבות ותיק הממוקם בשכונת נווה שאנן בחיפה אל מול הנוף הירוק של הכרמל. הבית, המשלב מחלקות קטנות ואינטימיות של דיירים סיעודיים ומחלקה של דיירים עצמאיים, מציע לדייריו מגורים איכותיים בחדרים מרווחים, ממוזגים ומאובזרים, שירותים רפואיים ומקצועיים מסביב לשעון, חמש ארוחות ביום, שלל פעילויות חברתיות ומגוון חוגים, תוך מתן דגש על יחס אישי וחם לכל דיירת ודייר

פורסם בתאריך: 6.3.24 15:53

רוב חיינו ההורים הם אלה שדואגים לנו. בילדות, בבגרות, בצבא, בלימודים וגם אחרי שנישאנו, הקמנו בית והולדנו ילדים. הם תמיד שם עבורנו ועבור ילדינו-נכדיהם. אלא שבחיים, כמו בחיים, תמיד מגיע השלב, שבו נדרשים אנו לדאוג להורינו המזדקנים בגלל הגיל שנותן בהם את אותותיו, הכוחות שכבר לא עומדים להם, אחד מבני הזוג שהלך לעולמו והבדידות שמתחילה להעיק. אולם מכיוון שכולנו עסוקים בטרדות היומיום השוחקות בתוך המרוץ הבלתי פוסק אחר הפרנסה והטיפול בבית ובילדים, הזמן שנותר לנו לטפל בהורינו הוא מועט ביותר. הפתרון הוא, כמובן, שילוב ההורים בבית אבות אינטימי, שבו כל דייר זוכה לתשומת לב מרבית, ליחס אישי ולטיפול מקצועי.

מעון הרופא (צילום: יח"צ)

מעון הרופא (צילום: יח"צ)

"מעון הרופא" בחיפה הוא בית אבות ותיק, הפועל זה עשרות שנים, ברישיון ובפיקוח של משרדי הבריאות והרווחה. הוא ממוקם בסביבה שקטה בשכונת נווה שאנן, טובל בהרבה ירוק ומשקיף לנוף הקסום של הר הכרמל. בסמוך לו, שוכן מרכז מסחרי, ובו מסעדות, בתי קפה וחנויות שונות.

מנכ"ל הבית, עמאר דיב, מסביר על הייחודיות של הבית: "הייחוד של 'מעון הרופא' הוא בעצם היותו בית אבות משולב, המחולק למעשה לשני בתים: בית של תשושים עצמאיים ובית של סיעודיים. הבית של הקשישים הסיעודיים הוא בית חולים גריאטרי, הפועל ברישיון משרד הבריאות ומחולק לארבע מחלקות, כאשר בכל מחלקה 24 מיטות לכל היותר, מה שמאפשר מתן יחס אישי לכל דייר ודייר. הבית השני של התשושים העצמאיים, הפועל ברישיון משרד העבודה והרווחה, מונה 45 דיירים ומיועד לבני הגיל השלישי, פנסיונרים ואזרחים ותיקים, שזקוקים לעזרה במטלות שונות, אך עדיין מתפקדים באופן עצמאי. הבית מהווה להם מסגרת חברתית, מפיג את בדידותם, והם נהנים משלל חוגים ופעילויות".

מעון הרופא (צילום: יח"צ)

מעון הרופא (צילום: יח"צ)

לדברי דיב, היתרון בהיותו של "מעון הרופא" מעון משולב הוא בכך, שגם קשישים סיעודיים, המוגבלים רק מבחינה גופנית אך צלולים לגמרי מבחינה קוגניטיבית, יכולים להשתלב בלא מעט פעילויות חברתיות שמציע הבית.

הקשישים הסיעודיים ב"מעון הרופא" מתגוררים, כאמור, במחלקות קטנות ואינטימיות, ואילו הקשישים העצמאיים מתגוררים בדירות ליחיד או לזוג. כל הדירות ממוזגות, מרוהטות, מאובזרות במיטות מתכווננות וכוללות מטבחון, חדר מגורים, חדר רחצה ושירותים, פינת עבודה ושינה, טלפון, טלוויזיה, מערכת לכיבוי אש, לחצני מצוקה ורשת האלחוטית (Wi-Fi) הנגישה לדיירים ולמבקרים.

 

 

השטחים הציבוריים ב"מעון הרופא" כוללים מסדרונות רחבים ונגישים ולובי מפואר. הבית עצמו מוקף בגינה גדולה ומטופחת עם פינות ישיבה לדיירים ולאורחיהם. עוד במקום: אודיטוריום גדול להרצאות ומופעים, ספרייה, חדרי חוגים ויצירה, חדר פיזיותרפיה, חדר אוכל, מספרה וחנייה.

"מעון הרופא" שם את הדיירים במרכז, ובריאותם ורווחתם היא נר לרגליו. כל דיירי הבית זוכים לטיפול מיטבי תוך שמירה מלאה על זכויותיהם וכבודם. לרשות הדיירים עומד צוות מקצועי של רופאים שעובדים שישה ימים בשבוע, רופאה מומחית בגריאטריה, שמגיעה פעם בשבוע, רופא שנמצא בכוננות 24/7, אחיות, מטפלים סיעודיים, מרפאים בעיסוק, פיזיותרפיסטים, עובדת סוציאלית, קלינאי תקשורת, תזונאית, רוקח ועוד.

מעון הרופא (צילום: יח"צ)

מעון הרופא (צילום: יח"צ)

כמו כן, מציע הבית לדייריו, ללא עלות נוספת, מגוון שירותים חיוניים כמו שמירה וביטחון, כביסה, שירותי אחזקה ושימור הדירות, ניקיון, שירותי טיפוח, מספרה וקוסמטיקה, אספקת ציוד עזר כדוגמת הליכון, כיסא גלגלים ועוד.

גם הפעילויות שמציע "מעון הרופא" לדיירים הן עשירות ומגוונות. בין הפעילויות המוצעות לדיירים העצמאיים: יוגה, התעמלות, סרטים, קונצרטים, שירה בציבור, הרצאות, חוגי יצירה שונים חוג בישול, חוג מוזיקה, קבלות שבת, אירועים לציון חגים ומועדים, ימי הולדת, מועדון קריאה, ספרייה, אקטואליה ועוד. במחלקות הסיעודיות, מדריכות תעסוקה, שעובדת תחת אחריותה של מרפאה בעיסוק, מבצעות עם הדיירים פעילויות שונות של גרייה חושית, פעילות קוגניטיבית וכמו כן ריפוי בעיסוק מדי יום, שלוש-ארבע שעות בכל יום.

מעון הרופא (צילום: יח"צ)

מעון הרופא (צילום: יח"צ)

לדברי דיב, ב"מעון הרופא" מודעים לכך שמשפחות רבות מתקשות כיום לממן דיור מוגן להורים הקשישים. לטובת משפחות אלה מעמידים ב"מעון הרופא" עובדת סוציאלית שמסייעת להן במיצוי הזכויות המגיעות להן מול משרדי הבריאות והרווחה. אותן משפחות מקבלות "טרום קוד", המאפשר להן לשלם סכום מינימלי, עד אשר מתקבל המימון ממשרד הבריאות, אם הן נמצאות זכאיות לו מבחינה כלכלית ותפקודית.


מעון הרופא, רחוב יעקב דורי 9, נווה שאנן חיפה

טל': 050-743-0033, 04-8228132

פייסבוק: מעון הרופא

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר