יהלומים בחיפה זה אוסקר תכשיטים. בועז דרזנר | צילום: מיכה בריקמן
יהלומים בחיפה זה אוסקר תכשיטים. בועז דרזנר | צילום: מיכה בריקמן

יהלומים בחיפה זה "אוסקר תכשיטים": תכשיטים שהם סיפורי חיים

מחפשים תכשיטים עם יהלומים איכותיים בחיפה? יש לכם במגירה תכשיטים יקרים לליבכם שהועברו אליכם בירושה מאדם אהוב וזקוקים לשיפוץ וחידוש? בועז דרזנר מ"אוסקר תכשיטים" בחורב 14 בחיפה, ירקום לכם כל חלום שתבקשו ויהפוך אותו לתכשיט אחד, יחיד ומיוחד. "התכשיטים שאני יוצר", אומר בועז, "מספרים סיפור חיים, לכן מלאכת היצירה מרגשת אותי בכל פעם מחדש“

פורסם בתאריך: 30.5.24 02:07

לפני כמה חודשים הגיעו לבועז דרזנר שתי נשים, אם ובתה. הן פרשו על השולחן תכשיטי זהב ישנים וסיפרו לו שזו ירושה של אבי האם שנפטר, והן רוצות ליצור מהתכשיטים משהו שילווה אותן ויהיה להן למזכרת. את עיניו של בועז צדו מיד שני שעוני זהב ישנים מאוד, האחד מלבני והשני ריבועי, ומיד הבזיק במוחו הרעיון. הוא נפרד מהשתיים ואמר להן לחזור כעבור מספר ימים. כשהן חזרו, הוא הראה להן סקיצה של שני תליונים העשויים מהמנגנונים של השעונים הישנים. כשנרשמה התלהבות, בועז ניגש ליצירה עצמה. לאימא הוא עשה תליון מזהב צהוב משובץ ביהלומים לבנים, ולבת תליון מזהב לבן עם יהלומים שחורים

"הן היו מאוד נרגשות", מספר בועז, "הן עונדות את התליונים בגאווה ולא מפסיקות להודות לי. אחרי הכל, מדובר בשעונים עם ערך סנטימנטלי בני 100 שנה לפחות. התליונים, מעבר לכך שהם מדהימים ביופיים, מספרים סיפור משפחתי, וזה מאוד מרגש".

בועז דרזנר מ"אוסקר תכשיטים" בחורב 14 בחיפה הוא צורף וגמולוג מומחה, אבל הכי נכון יהיה להגדיר אותו כ"רוקם החלומות". "את רק צריכה לבוא עם הרעיון ועם החלום, אני כבר אדע להגשים לך אותו", הוא אומר.

החנות הראשונה של "אוסקר תכשיטים" הוקמה ב-1958 בהדר על ידי סבו של בועז, אוסקר, ניצול שואה שברח מפולין לרוסיה, ומשם הגיע לארץ ישראל. כשהסב נפטר, עבר העסק לידיו של יהושע, אביו של בועז. בילדותו, נהג בועז להתלוות לאביו, והיה מבלה שעות בבית המלאכה ועוסק בצורפות ושיבוצים. כשבגר, אביו שלח אותו לקורס גמולוגיה של בנים ממשיכים בבורסה ליהלומים ברמת גן. לאחר מכן, ניהל מעבדת יהלומים בבורסה, ולפני 20 שנה, כשאביו נפטר, הוא נקרא לדגל ושב לחיפה לנהל את העסק המשפחתי. לפני כ-10 שנים פתח את החנות בחורב.

מנגנוני השעונים הישנים שהפכו לתליוני יהלומים מרהיבים | צילום: בועז דרזנר

מנגנוני השעונים הישנים שהפכו לתליוני יהלומים מרהיבים | צילום: בועז דרזנר

בחנות בחורב, שהצטרפה לשתי החנויות הפועלות בהדר, יש מבחר גדול של תכשיטי זהב על סוגיו (14, 18 ו-22 קראט), וחומרי הגלם בהם נעשה שימוש הם האיכותיים ביותר, כשאבני החן והיהלומים הם טבעיים בלבד, כולם עוברים בקרת איכות קפדנית. "כל תכשיט בחנות הוא אחד ויחיד, One of a Kind", אומר בועז, "אני לא מייצר את אותו התכשיט פעמיים".

לצד המלאי המגוון שמוצע בחנות, גולת הכותרת בעבודתו של בועז היא, לא ספק, ההזמנות האישיות המיוחדות. הלקוחות רק צריכים להגיע עם הרעיון, ובועז יידע להפוך אותו לתכשיט החלומות שלהם. "רוקם החלומות", כבר אמרנו?

תאר את תהליך העבודה שלך מול הלקוחות.

"תחילה מתקיימת פגישה נעימה על כוס קפה, שבה הלקוחה מתארת בפניי את החלום שלה, מספרת את הסיפור שלה ומפרטת מה היא בדיוק רוצה, בין אם זה מהדמיון שלה ובין אם זה מתמונה שהביאה איתה. אני משרטט סקיצה, ולאחר מכן אנחנו עוברים לשלב של ההדמיה במחשב. אם צריך, כמובן, מבצעים תיקונים בהדמיה. על בסיס ההדמיה, מתבצע שלב הצורפות, ההלחמה, הליטוש ושיבוץ היהלומים או אבני החן. למעשה, זו בניית תכשיט מאפס".  

במהלך 10 שנות קיומה צברה החנות בחורב קהל גדול של לקוחות, נשים וגברים, שמגיעים אליה לא רק מחיפה, אלא מכל רחבי הארץ. חלק מהלקוחות מגיעים, כאמור, רק עם החלום, וחלק עם תכשיטים ישנים שהם מבקשים לשפץ ולחדש.

 

 

"בבית המלאכה שלנו אנחנו גם מתקנים תכשיטים ישנים והופכים אותם שמישים", מספר בועז. "לעיתים, עם הזהב הישן שהלקוחה מביאה, אני יוצר תכשיט חדש לגמרי וייחודי עבורה. אחרי הכל, כל תכשיט כזה מספר סיפור חיים, שעובר מדור לדור. מגיעים אליי לקוחות עם תכשיטים ששרדו את השואה, עם תכשיטים שמנציחים אהבה או אירועים חשובים בחיי המשפחה. לכן, מלאכת יצירת התכשיטים מרגשת אותי בכל פעם מחדש".

שירות נוסף שמעניק בועז הוא הערכת תכשיטים. כמו כן, הוא קונה זהב ישן ומחליפו בחדש.

אמיר, לוחם מילואים, מספר שהמפגש עם בועז היה מרגש. "לא רק שבועז קלע 'בול' ויצר עבורי את התכשיט האחד, היחיד והמיוחד, הוא אף התעקש שגם המחיר עבור התכשיט יהיה מיוחד לאות תודה לאנשי כוחות הביטחון", מספר אמיר

עבור מירב מחיפה כל ביקור אצל בועז הוא תרפיה וחוויה. "הודות לבועז הצלחתי לשמר את התכשיטים של סבתי. הוא חידש את התכשיטים והפך אותם לעדכניים וייחודיים, ואני לא נפרדת מהם", היא מספרת.

בלהה מחיפה מספרת: "בועז יודע להחדיר בכל תכשיט את הנשמה. הוא מקשיב לסיפורים בקשב רב ובסבלנות, ויודע לנצור בכל תכשיט את הזיכרונות. כל ביקור אצל בועז הוא חוויה אמיתית. קצת מקשקשים, קצת צוחקים, קצת בוכים, אבל תמיד יוצאים עם תכשיט יחיד במינו".

מחפשים יהלומים בחיפה? אם יש לכם חלום שהייתם רוצים להפוך אותו לתכשיט, אם יש לכם תכשיטים יקרים לליבכם במגירה שהועברו אליכם בירושה וזקוקים לשיפוץ או לחידוש, או אם סתם בא לכם להפתיע מישהו או מישהי בתכשיט ייחודי, אתם מוזמנים לפגישה אישית עם בועז. החוויה מובטחת והתוצאה מרגשת.


"אוסקר תכשיטים", חורב 14, חיפה  טל. 04-6546165

 פייסבוק: Oskar Jewellery  אינסטגרם: oskarjeweler@

לאתר אוסקר תכשיטים >>>

 

תגובות

2 תגובות
2 תגובות
  1. לאמור את האמת

    יש אספנים שמוכנים לשלם הרבה כסף עבור שעונים ישנים. חבל להפוך אותם לתליונים.

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר