האקדמית עמק יזרעאל: החלה ההרשמה למסלול B.A + M.A בפיתוח וייעוץ ארגוני בארבע שנים בלבד. תמונה ממאגר Ingimage
האקדמית עמק יזרעאל: החלה ההרשמה למסלול B.A + M.A בפיתוח וייעוץ ארגוני בארבע שנים בלבד. תמונה ממאגר Ingimage

האקדמית עמק יזרעאל: החלה ההרשמה למסלול B.A + M.A בפיתוח וייעוץ ארגוני בארבע שנים בלבד

המסלול כולל התנסות מקצועית בשוק העבודה, המהווה יתרון משמעותי בהשתלבות בעולם הארגוני בתפקידים בכירים ויכלול תואר ראשון בסוציולוגיה ואנתרופולוגיה. מהרו להירשם

פורסם בתאריך: 12.1.20 14:57

בעידן הדינמי המשתנה של היום, לא פשוט לחזות מה צופן עתיד התעסוקה המקצועי. עם זאת, ישנם מסלולי לימודים ותארים נדרשים שתוכלו ללמוד כבר היום אשר יכינו אתכם למשרות שיישארו בביקוש גבוה גם בעתיד.

על מנת לפתוח אופציות קריירה רחבות עבור סטודנטים במסלולים כגון תואר ראשון בסוציולוגיה ואנתרופולוגיה, יצרה האקדמית עמק יזרעאל מסלול ייחודי לתואר ראשון בסוציולוגיה ואנתרופולוגיה ותואר שני בפיתוח ויעוץ ארגוני שנלמד ב-4 שנים בלבד.

הצלחה בעולם העבודה והתקדמות בקריירה המקצועית בעידן הגלובלי, מצריכות מיומנויות לניהול ההון האנושי במציאות רב תרבותית מתחדשת ומורכבת, כמו גם כלים מעמיקים להבנה וניהול ארגונים. את כל אלו ניתן לקבל במסלול הייחודי של האקדמית עמק יזרעאל.

"למסלול הישיר לתואר שני בפיתוח ויעוץ ארגוני שאנו מציעים עבור סטודנטים לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה, יש מגוון יתרונות", אומרת פרופ' הלנה דה סילביה, ראש החוג לסוציולוגיה באקדמית עמק יזרעאל. "תכנים מהקורסים שהסטודנטים למדו במהלך התואר הראשון משתלבים בלימודי התואר השני, דבר שמקל על לימודי ההמשך. התואר השני בפיתוח ויעוץ ארגוני כולל פרקטיקום שנתי מקצועי שמכין אותם לשוק העבודה ומספק להם יתרונות בהשתלבות בעולם הארגוני בתפקידים בכירים".

"סוציולוגיה ואנתרופולוגיה הם תחומי דעת שנצבר בהם ידע רב ומתחברים לעולם העכשווי. לאנשים שלמדו אנתרופולוגיה יותר קל להבין כיצד עובדת התרבות הפנים ארגונית, להבין צורות ומודלים שונים של ארגונים שקמים (כגון: ארגונים וירטואליים). הקורסים המתקדמים בתואר הראשון שלמדו וחיבור התכנים לתחום הארגוני, מכינים את הסטודנטים טוב יותר לתואר השני, לדוגמה: הבנת הסוציולוגיה של המבנה הארגוני וכיצד הוא בא לידי ביטוי בארגונים מסוגים שונים, או כל מה שקשור לתמיכה חברתית – כמו למשל האופן בו הקשר בין האנשים בארגון ובין אנשים מארגונים שונים בא לידי ביטוי בעולם הדיגיטלי", מסבירה פרופ' דה סילביה.

"ההתמחות בכשירות תרבותית היא חלק מהתואר הדו-חוגי המשולב של החוג לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה והחוג לקרימינולוגיה. מטרתה לספק לסטודנטים כלי חשיבה וניתוח, הנוגעים במורכבות ובריבוי הזהויות והתרבויות מהן מורכבת החברה הישראלית. ההתמחות מקנה ידע ייחודי בהבנה וברגישות תרבותית, חשיבה ביקורתית, העמקה בסוגיות של זהות וזיהוי צרכים ומענים ייחודיים לקבוצות שונות בחברה. כשירות תרבותית היא כיום דרישה בארגונים ציבוריים ובעמותות רבות, וההתמחות מעניקה לבוגרי התכנית יתרון בשוק העבודה.

"פרויקט המתמחים, מאפשר לסטודנטים משנה ג' של החוג לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה להשתלב בחברות השמה, ייעוץ, סקרי שוק, ארגונים ציבוריים ועסקיים ועמותות חברתיות. הסטודנטים משמשים עוזרים לממלאי תפקידים שונים בקשת מקצועות הניהול, הארגון והמחקר. כמו כן, הסטודנטים נהנים מסדנאות הכנה לשוק העבודה כמו בניית קורות חיים, הכנה לראיונות עבודה, כלים להצלחה במרכזי הערכה ועוד, ובכך הם זוכים לחשיפה לעולם העבודה, שנת ניסיון תעסוקתי, הכשרה והכנה לשוק התעסוקה, מכתב המלצה מהמעסיק ונקודות זכות אקדמיות". 

כיצד פועל מודל המסלול הישיר לתואר השני?

"המסלול מיועד לסטודנטים הלומדים בחוג לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה במסלול דו חוגי, כאשר בתוך 4 שנים הם יוכלו לסיים את הלימודים ולצאת עם תואר ראשון ושני. בפועל, הסטודנטים מתחילים ללמוד את התואר השני במקביל ללימודי שנה שלישית (ואחרונה) של התואר הראשון. בשנה זו, הם לומדים גם סמסטר קיץ להשלמת הדרישות. תכנית הלימודים מכינה את הסטודנטים להפוך ליועצים ארגוניים ומפתחים ארגוניים בעלי חזון וידע רחב, יכולות אנליטיות והבנה עמוקה של הטבע האנושי של עובדי הארגון".

מהו הפרקטיקום השנתי הייחודי שלכם?

"בשנה השנייה ללימודי התואר השני יש פרקטיקום שנתי, שהוא בעצם סימולציה של עבודת יועץ ארגוני. הסטודנטים בפרקטיקום מחפשים ארגון שבו ירצו לבצע את הפרקטיקום, מנהלים מו"מ עם הנהלת הארגון כדי להשתלב בו (מו"מ שמכין אותם להשתלבות בהמשך בארגונים כיועצים ארגוניים בפועל), כמובן תוך הנחיה וליווי של חברי הסגל בחוג. הסטודנטים בפרקטיקום נחלקים לקבוצות קטנות של כ- 6-9 סטודנטים לכל מנחה אשר עובד איתם לאורך כל השנה.

"כשהם נכנסים לארגון הם מבצעים אבחון ארגוני, ובהתאם לאבחון ולסוג הארגון הם עושים פרויקט של פיתוח ארגוני או התערבות לארגון. בפרקטיקום השנתי הסטודנטים מתנסים בכל רצף העבודה והתהליכים של יועץ ארגוני ולכן הפרקטיקום שלנו מאוד מיוחד ומבוקש, כיוון שברוב המקומות לא עושים את כל הרצף המלא. הפרקטיקום הוא למעשה כמו עבודת יועץ ארגוני בארגון אמיתי".

מהם היתרונות הנוספים להם זוכים הסטודנטים במסלול הישיר לתואר שני לפיתוח וייעוץ ארגוני באקדמית עמק יזרעאל?

"מלבד הפרקטיקום הייחודי והאפקטיבי שאנו מציעים כבר בתואר הראשון, החל משנה א' הסטודנטים שלנו לומדים תכנים שקשורים לפיתוח וייעוץ ארגוני, כמו קורס 'מבט אל העולם הארגוני המשתנה', בו הם לומדים על הארגונים של היום והארגונים של העתיד.

"בקורסים מסוימים הסטודנטים מתנסים מעבר לחומר העיוני גם בהפעלות, סרטים, כתבות במדיה וניתוח שלהן ומחברים את כל אלו לעולם החוויות האישי.

"אנו מציעים מגוון רחב של קורסי בחירה שמשתנים ומתעדכנים ובהם תרבות ארגונית, פוליטיקה ארגונית, מנהיגות, וקורסים נוספים, וכן סדנה העוסקת בגיוון חברתי בארגונים וקהילות. החל משנה הבאה נשלב גם את נושא משא ומתן וגישור. יתרון משמעותי נוסף הוא שהקורסים שהם לומדים בתואר הראשון מחברים אותם לתכנים שהם ילמדו בתואר השני ללא חזרתיות.

"בתכנית מלמדים מרצים מצוינים מהחוגים לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה ומהחוג לקרימינולוגיה. המרצים בעלי ידע תיאורטי ומעשי רלוונטי. אנו עובדים עם קשת רחבה של ארגונים החל מארגונים עסקיים וארגונים ציבוריים, דרך משרדי ממשלה ועד ארגונים וירטואליים וקהילות, שהסטודנטים נחשפים אליהם כבר במהלך הלימודים וזוכים לניסיון ויתרון מקצועי אפקטיבי.

"בשל כל אלו, לבוגרים שלנו קל יותר להשתלב בתפקידים ניהוליים מדרגי הביניים ועד לתפקידים בכירים או לעבוד כיועצים ארגוניים, לעסוק בניהול משאבי אנוש, כמנהלי קהילות, ולעבוד בקשת רחבה מאוד של מקצועות ובכל סוגי הארגונים".

רז דיין, מרם און במקור וכעת מחיפה, בת 26, היא בוגרת המסלול הישיר לתואר שני בייעוץ ופתוח ארגוני. דיין מספרת שמצאה עבודה כקצינת חקר ופתוח הדרכה בחיל האוויר כבר בשנה בה סיימה את לימודיה באקדמית עמק יזרעאל, "אני מאוד ממליצה על המסלול", היא אומרת, "לימודי התואר הראשון והשני לא רק נתנו לי כלים שעד היום אני עושה בהם שימוש, אלא גם אפשרו לי יתרון עצום על פני אחרים בראיון העבודה, כיוון שכבר היה לי ניסיון שרכשתי במסגרת הלימודים בהתנסות בייעוץ ופיתוח ארגוני בחברה אמיתית".

"הפרקטיקום שלי התבצע בחברה בה יש חטיבות מגוונות שעוסקות בדלקים, ביטוח ונדל"ן. במהלך ההתנסות המעשית הייתי אחראית על פיתוח עולם ההדרכה של העובדים החדשים בחברה. הייתי צריכה לייעץ כיצד להטמיע אצל העובדים החדשים את התרבות הארגונית ואת נורמות העבודה המתאימות לחברה. יש יתרון עצום להתנסות, הן מבחינת הכלים שאתה רוחש והן מבחינת קורות החיים שאתה מגיש כדי להתקבל לעבודה. אני גם ממליצה מאוד על האקדמית עמק יזרעאל מבחינת הנימה האישית והתמיכה הרבה שאתה מקבל במכללה מהמרצים. זה לא קורה בכל מוסד להשכלה גבוהה".

 

המכללה האקדמית עמק יזרעאל

שעות הפעילות: א'-ה'  8:00 – 16:00

כתובת: ד.נ. עמק יזרעאל, מיקוד 1930600, מול קיבוץ מזרע

לפרטים נוספים ניתן לפנות לנציגי המכללה דרך הוואטסאפ 052-6242372,

טלפון: 1800-30-3000

אתר המכללה

קישור לעמוד הפייסבוק

קישור לעמוד האינסטגרם


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר