עורך דין פלילי בנהריה. צילום: Ingimage
עורך דין פלילי בנהריה. צילום: Ingimage

עורך דין פלילי בנהריה: הכירו את תומר יפרח

אחת הזכויות הבסיסיות של אדם הנחשד בעבירה פלילית היא הזכות לייצוג משפטי. התייעצות עם עורך דין פלילי כבר בשלב הראשון של החקירה, עשויה לעשות את ההבדל בין הגשת כתב אישום לבין ביטול החקירה כולה

פורסם בתאריך: 29.1.20 16:31

רבים מאיתנו יושבים מדי פעם מרותקים למסך בצפייה בסדרת מתח ורואים כיצד עורך הדין מלהטט בין השוטרים, התובע והלקוח שלו. לא פעם, הסצנות בהן ברגע האמת מצליח עורך הדין הפלילי "להציל" את הלקוח שלו, מעלות שאלות נוקבות על ההליך המשפטי, חוקי הראיות וזכויותיו של הנאשם. צריך לזכור שהחיים הם לא סדרת טלוויזיה אמריקנית ומה שרואים על המסך שונה מהמציאות בישראל. מה שכן צריך לדעת הוא שבכל מקרה בו אתם נקראים לחקירה בתחנת המשטרה, או אם נעצרתם בחשד לביצוע עבירה כלשהי, הזכות הבסיסית שלכם היא לדרוש להתייעץ מיד עם עורך דין.

ישבנו לשיחה עם עורך הדין תומר יפרח מקרית ביאליק, שתחום עיסוקו הוא במשפט פלילי ודיני תעבורה, על תפקידו המכריע של עורך הדין בכל מקרה בו אדם נחשד בעבירה פלילית, החל מהרגע בו נשמעת הדפיקה בדלת.

ידע הוא כוח

מה שמבדיל בין עורך דין אחד לאחר הם בראש ובראשונה הניסיון והידע שכל אחד מהם צבר בשטח, בוודאי כשמדובר בעורך דין בתחום המשפט הפלילי.

לדברי עורך הדין תומר יפרח, כל בני האדם שווים בפני החוק, כל אדם זכאי לייצוג והגנה הטובה ביותר על זכויותיו ועורך דין טוב עושה את ההבדל. "לא פעם נתקלתי במקרים בהם חוסר מודעות לזכויות הוביל להשלכות מרחיקות לכת, מקרים בהם ניתן היה לסיים את התיק אחרת", אומר עורך הדין יפרח. "עורך דין פלילי זה סוג של אומנות. זה לא משהו שמלמדים בפקולטה למשפטים, אלא זה פועל יוצא של הניסיון ושל האישיות של עורך הדין".

עורך דין יפרח התגייס למשטרה לאחר כשלוש שנים בהן עסק כעורך דין אזרחי בתחום ההוצאה לפועל ותביעות כספיות ושימש במשך כשבע שנים כתובע פלילי. בשיטוט קצר באתר האינטרנט "נבו", יעלו למעלה מאלף פסקי דין שניתנו בבית המשפט בהיותו תובע.

בשנת 2015 החליט עורך הדין יפרח לעזוב את השירות במשטרה, הפך לעצמאי ופתח משרד פרטי. הניסיון והידע שצבר במהלך שנותיו במשטרה מהווים היום יתרון עצום בבואו לייצג חשודים או נאשמים בעבירות פליליות.

עורך הדין יפרח, מייצג חשודים או נחקרים בעבירות שונות, בהן: עבירות סמים, אלימות במשפחה, עבירות רכוש, עבירות תקיפה, עבירות מין, נהיגה בשכרות, תאונות דרכים, הלבנת הון, מרמה ועוד.

"ההמלצה החשובה ביותר שלי לכל אדם שנקלע למצב בו הוא נדרש לחקירה במשטרה, וגם למי שחושש שעוד רגע שוטרים ידפקו לו על הדלת, היא לא להגיע לחקירה משטרתית ללא ייצוג", אומר עורך הדין יפרח. "מילה אחת לא נכונה עשויה לקבוע את התנהלות התיק ואת עתידך. עורך דין טוב יידע לשרטט מראש את מהלך החקירה, לצפות מה תהיינה השאלות והפעולות הבאות בהן יינקטו החוקרים ולהכין את הנחקר. הדבר דומה להליכה במבוך חשוך המחייבת יצירתיות, חשיבה קדימה והיכרות מעמיקה עם המערכת".

כל תיק הוא עולם ומלואו

על מנת לנהל תיק פלילי במקצועיות, או יתרה מכך למנוע הגשת כתב אישום עוד בשלביה המוקדמים של החקירה, נדרש עורך הדין להיות בקיא בכל רזי החוק, פרשנויות לחוק ואף תקדימים, אך לא פחות חשוב מזה – להיות ער לכל פרט בתיק. "הלקוח שלי בוטח בי שאהיה לצידו לאורך כל הדרך ועליי חלה החובה לטפל בתיק שלו באופן רציני ומעמיק מבלי להקל ראש בדבר", מסביר עורך הדין יפרח. "צריך להבין שאדם שנכנס אליי למשרד או שמתקשר מתחנת המשטרה, נמצא במצב של חוסר אונים ובלבול. פתאום הכל נראה לו גדול ומפחיד. אני יכול לשקף לו את התמונה בכללותה, להסביר בפני מה הוא עומד, להנחות אותו מה לומר ואיך ובעיקר להרגיע אותו ואת משפחתו שהם בידיים טובות".

לדברי עורך הדין יפרח, במקרים רבים מדובר באזרחים מן השורה שמעדו, אנשים עובדים ובעלי משפחות, שברגע אחד כל עולמם משתנה. במקרים אחרים מדובר בנחקרים שכלל לא חשודים או שהם חפים מפשע. כך או כך, הסיטואציה בה הם נמצאים בתחנת המשטרה אינה פשוטה, וקבלת ייעוץ או ליווי צמוד של עורך דין היא הדבר הנכון לעשות. זו הסיבה בגינה עורך הדין יפרח זמין בכל שעות היממה ובכל ימות השבוע, כולל הגעה מהירה לתחנות משטרה זבולון, קריות, עכו, נהריה, כרמיאל ועוד.

עו"ד תומר יפרח
כתובת: דרך עכו 178, קרית ביאליק
טלפון: 04-8736661
קישור לאתר
קישור לעמוד הפייסבוק

עורך דין תומר יפרח. צילום: אלי כהן

עורך דין תומר יפרח. צילום: אלי כהן


כתבה שיווקית


 


האמור בכתבה אינו מהווה משום המלצה או חוות דעת מקצועית והוא אינו מהווה תחליף להתייעצות עם גורם מוסמך בתחום


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר