האקדמית עמק יזרעאל: מסלול ייחודי לתואר ראשון במדע המדינה. צילום: Ingimage
האקדמית עמק יזרעאל: מסלול ייחודי לתואר ראשון במדע המדינה. צילום: Ingimage

האקדמית עמק יזרעאל: מסלול ייחודי לתואר ראשון במדע המדינה

האקדמית עמק יזרעאל מציעה לכם תואר ראשון אקטואלי להתמחות בנושאים מדיניים, והבונוס - אתם יכולים לשלב גם עבודה וגם לימודים. כל הפרטים בכתבה

פורסם בתאריך: 4.2.20 16:58

אם אתם מאותם אנשים אשר מעוניינים להוביל סדר יום מדיני וחברתי חדש על מנת לקדם את החברה והמדינה, למה שלא תלכו עם זה עד הסוף ותהיו אלו שמציעים את הרפורמה הבאה? כדי לקבל את הכלים להיות יועצים או אנשי ממשל, כדאי להתחיל בלימודי תואר במדע המדינה.

למנגנוני השלטון והמערכות הפועלות סביבנו ישנה השפעה ניכרת על אורח החיים שלנו. תואר במדע המדינה, מאפשר ללומדים להבין כיצד פועלים המנגנונים והמערכות, מהם איזוני הכוח, להכיר, למפות ולנתח את פעילותם של השחקנים המרכזיים במשק ובמדינה. בוגרי התואר יכולים להשתלב במשרות נחשקות במגזר הציבורי והפרטי. באקדמית עמק יזרעאל פועלים באופן עקבי מתוך מחשבה על הסטודנטים ולכן קיימות תכניות שמאפשרות לשלב עבודה ולימודים.

הלימודים לתואר במדע המדינה באקדמית מתקיימים במתכונת דו-חוגית המקנה יתרון בשוק העבודה. במסלול הלימודים הדו-חוגי קיימת בחירה וניתן לשלב בין לימודי מדע המדינה וחוג נוסף מתוך מגוון חוגים – קרימינולוגיה, לימודים רב-תחומיים, סוציולוגיה ופסיכולוגיה. המסלול הדו-חוגי מרחיב את בסיסי הידע של הסטודנטים ומאפשר להם המשך לימודים לתארים מתקדמים במגוון רחב של מקצועות.

לאילו משרות אפשר להתקבל עם תואר אקדמי במדע המדינה?

תואר במדע המדינה מהווה קרש קפיצה למגוון תפקידים בשירות הציבורי, במגזר השלישי ובמגזר הפרטי. רבים ממובילי הדעה ומקבלי ההחלטות בחברה הישראלית סיימו תואר אקדמי במדע המדינה: חברי כנסת, ראשי ערים וראשי מועצות, מנהלים בכירים במגזר הציבורי, בכירים במוסדות בטחון הפנים, אנשי תקשורת, יועצים פוליטיים ועוד.

הלימודים בחוג מכוונים להכשרת אנשי מקצוע איכותיים ובעלי מיומנות חשיבה מעמיקה וחדשנית. במהלך הלימודים ניתן דגש לפיתוח המיומנויות הנדרשות להשתלב ולהוביל במסגרות פוליטיות, חברתיות ומדיניות.

הלימודים לתואר במדע המדינה מתקיימים במתכונת דו-חוגית תוך שילוב לימודי דיסציפלינה נוספת, מהם היתרונות בכך?

היתרונות רבים ומגוונים, ביניהם הרחבת בסיסי הידע של הסטודנטים שמשמעותיים גם להמשך לימודים לתארים מתקדמים במגוון רחב של מקצועות. הלימודים במחלקה מתמקדים בניתוח החברה והמשטר בישראל, הבנת המערכות הפוליטיות האזוריות והבינלאומיות, דיפלומטיה ויחסים בינלאומיים, מחשבה מדינית, מדיניות ציבורית, בניהול ארגוני המגזר הציבורי, בתקשורת פוליטית, בפוליטיקה ישראלית ועולמית ובסוגיות צבאיות ואסטרטגיות עכשוויות.

תוכן הלימודים במסגרות הדו-חוגיות באקדמית עמק יזרעאל, מעניק לסטודנטים ידע והבנה של המציאות המשתנה ומכשיר אותם לבחון ולנתח סוגיות מדיניות, ממשליות, חברתיות, כלכליות, צבאיות ומוסדיות של ישראל ושל מדינות העולם. הסטודנטים בתוכנית הדו-חוגית יתמקדו בנושאים כמו המערכת הפוליטית בישראל, המזרח התיכון, עולם הסייבר, טרור, דיפלומטיה ויחסים בינלאומיים, צדק חברתי, תנועות חברתיות, הגירה, איכות הסביבה, זכויות האדם והאזרח, החברה האזרחית, תקשורת פוליטית, ניהול ארגוני במגזר הציבורי, מדיניות ציבורית, שלטון מקומי, כלכלה פוליטית ועוד.

מהן ההתמחויות לבחירה בתואר במדע המדינה, מה הופך אותן למושקעות במיוחד באקדמית ואילו מסלולי קריירה הן פותחות עבור הבוגרים?

התמחות בממשל ויחסים בינלאומיים מספקת כלים לחשיבה אסטרטגית והבנה רחבה של תהליכים דיפלומטיים והכוחות הפועלים כיום ברמה המקומית, הארצית והבינלאומית. הלימודים מתמקדים בסוגיות החוסן הלאומי של מדינת ישראל ובתהליכים הקשורים לקבלת החלטות במדיניות החוץ.
במסגרת ההתמחות נערכים מפגשים עם אנשי משרד החוץ וקורסי הצוערים השונים. המרצים באים מעולם הפרקטיקה: שגרירים, יועצים, ועוד. ההתמחות פותחת דלת לשרות החוץ ולעבודה בשרות המדינה.

התמחות בתקשורת פוליטית מבהירה את הקשרים המורכבים בין התקשורת והפוליטיקה. מדוע אנו בוחרים במפלגה מסוימת? מדוע מנהיגים רצים לדווח בתקשורת לפני שהם מקבלים החלטות? כיצד מנהלים קמפיין פוליטי? כיצד בונים פרופיל של פוליטיקאי? אלו הן חלק מן השאלות שלהן תינתן תשובה אקדמית, מחקרית ומעשית בהתמחות זו, תוך הקניית ידע, תובנות וכלי ניתוח ברמה מתקדמת בתחומי ההתארגנות וקבלת החלטות פוליטיות.

התמחות בביקורת פנימית וציבורית: ביקורת פנימית וציבורית היא כלי ניהולי מרכזי וחשוב בארגונים. פונקציית הביקורת מסייעת למנהלים למפות סיכונים, להפחיתם ולהרחיב בקרות ניהוליות. כיום, עולה בקרב ארגונים רבים במגזר הציבורי הדרישה להרחיב את הידע בתחום בקרב עובדיהם, ככלי המסייע בהשגת יעדי הארגון ושמירה על יציבות. הסטודנטים ישתלבו בהתמחות מעשית בגופים ובמוסדות שונים במגזר הציבורי, בליווי והדרכה של מנחה הסדנה והמבקר הפנימי בארגון המבוקר. מטרת ההתמחות המעשית לתת הזדמנות לסטודנטים להתנסות ביישום הביקורת הפנימית בארגון וללמוד, הלכה למעשה, על מאפייני הפעילות של מנגנוני הבקרה.

הבוגרים שיבחרו לנתב את הקריירה שלהם לתחום הפרלמנטרי והפוליטי, יוכלו לנסות להשתלב כבר במהלך הלימודים בפעילות פרלמנטרית או פוליטית של מפלגות שונות או כעוזרים פרלמנטריים של חברי כנסת ושרים. אלו שיבחרו לנתב את הקריירה שלהם לתחום השלטון המקומי, יוכלו לנסות להשתלב כבר במהלך הלימודים בפעילות בתוך העיריות והרשויות המקומיות, ואלו שיבחרו לנתב את הקריירה שלהם לתחום התקשורת הפוליטית, יוכלו לנסות להשתלב כבר במהלך הלימודים בפעילות בתעשיית התקשורת ואף בכנסת.

מהו פרויקט המתמחים במסלול במדעי המדינה?

האקדמית רואה חשיבות רבה בהתנסות המעשית ובשילוב הסטודנטים בארגונים עוד בזמן הלימודים. בעקבות כך, פיתחנו תכנית ייחודית לשילוב כל הסטודנטים בחוג על התמחויותיו השונות בהתמחויות מכל המגזרים: המגזר ציבורי – מוסדות מדינה, מוסדות מוניציפאליים, ומשרדי ממשלה,  חוץ, משפטים ועוד, המגזר שלישי – עמותות ועוד, ארגוני תקשורת – עיתונות מקומית, רדיו, וכמובן המגזר הפרטי – התעשייה וארגוני ההייטק. כל הסטודנטים בחוג יוצאים להתמחות שנתית בהתאם לבחירתם ובהתאם לצרכים שלהם, וזוכים לניסיון רחב ככל האפשר לקראת יציאתם לשוק העבודה.

ההתמחות הינה אחת מתוכניות הדגל בחוג – ומטרתנו היא לסייע ככל הניתן לסטודנטים להתקדם ולרכוש כלים רבים על מנת לסייע להם להיקלט בשוק העבודה לאחר התואר.

קורל קינן, בוגרת מדע המדינה מהאקדמית עמק יזרעאל, מספרת "למדתי מדע המדינה בשילוב סוציולוגיה בתואר ראשון באקדמית עמק יזרעאל. אני מאוד מרוצה מהתואר כי הוא מאוד פרקטי. סייעו לי לתאם פרקטיקום בעיריית קריית ביאליק, שם לא רק שלמדתי המון גם רצו שאשאר לעבוד לאחר הפרקטיקום כבוחנת פניות הציבור. בהמשך עברתי לגור בתל אביב וקורות החיים שכבר היו בהם ניסיון והמלצות מאוד סייעו לי להתקבל לעבודה כסמבצ"ית מבצעים בעיריית תל אביב. במסגרת התפקיד אני אחראית על כל המצלמות בעיר ועובדת מול גורמים רבים הן בעירייה והן במשטרה".

גם נתנאל מיכאלי מחיפה, שסיים לימודים במדע המדינה באקדמית עמק יזרעאל מאוד ממליץ עליהם לאנשים שרוצים לשלב עבודה ולימודים. הלימודים אפשרו לי להמשיך לעבוד במקביל והאווירה בחוג היתה מאוד נעימה. כבר במהלך הלימודים הציעו לי עבודות אטרקטיביות במגוון תחומים, ביניהם גם עבודה כיועץ פרלמנטרי בכנסת. היום אני עובד בעיריית חיפה ואני יודע שבעזרת התואר אוכל להמשיך להתקדם ולעמוד בדרישות של מכרזים מגוונים.

לפרטים נוספים ניתן לפנות לנציגי המכללה האקדמית עמק יזרעאל דרך הוואטסאפ 052-6242372,
בטלפון 1-800-30-3000 ודרך אתר המכללה.
קישור לעמוד הפייסבוק
קישור לעמוד האינסטגרם
כתובת: ד.נ. עמק יזרעאל מיקוד, 1930600 מול קיבוץ מזרע


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר