צלם טבע מומלץ: דויד מונסונגו ביכולת צילום נדירה. צילום: דויד מונסונגו
צלם טבע מומלץ: דויד מונסונגו ביכולת צילום נדירה. צילום: דויד מונסונגו

צלם טבע מומלץ: דויד מונסונגו ביכולת צילום נדירה

צילומי הטבע היפהפיים של האומן דויד מונסונגו משקפים את התהליך העוצמתי שחווה בדרך לקבלת התוצר הסופי. בואו להכיר את האמן שמצליח לתפוס רגעים נדירים בקפסולות זמן מעוררות השראה

פורסם בתאריך: 17.2.20 17:11

היכולת לתפוס את העולם דרך עדשת המצלמה פתוחה לכל אדם המחזיק בה, עם זאת, מעטים הצלמים שמצליחים להעביר בתמונה את הרגש והתחושות הנלוות לסצנה שמתרחשת אל נגד עיניהם. בזמן ש״החיים קורים״ ישנם מספר רגעים שניתן ללכוד בעדשה, רגעים שלא יחזרו שוב אך יספרו את הסיפור שלהם עוד אלפי פעמים לכל אדם שמתבונן בתמונה.

דויד מונסונגו, יזם ובעל חברה בתחום ההייטק, צלם טבע מקצועי ואומן רב תחומי, מוצא את הסיפורים שמלווים את חייו בנקודות המרוחקות ביותר על כדור הארץ. מהשממה הקפואה של אנטרקטיקה ועד ערבות הפרא של אפריקה, כשהוא מצויד במצלמה ובחוש ההרפתקה, הוא יוצא למסעותיו במטרה לכבוש את הרבדים העמוקים ביותר באישיותו ועל הדרך חוזר עם מזכרות ותובנות לכל החיים.

״המצלמה, בניגוד למה שרבים חושבים, גורמת לי להגיע אמנם למקומות מדהימים שאחרת לא הייתי מגיע אליהם, אך היא איננה העיקר שבטיולים שלי, כי אם בונוס המתלווה אליהם", משתף דויד.

״הטיולים שמרכיבים את חיי הם חלק ממני, חלק שרוצה לצאת, לראות את העולם, להכיר את הטבע ולקבל ממנו טעימה, גם אם קטנה. המצלמה, כבת לוייתי, עוזרת לי לתעד בנאמנות את המסע האישי שלי, דרך הסצנות, המראות והמחזות שאני תופס עם כל לחיצת כפתור. דרך העדשה אני זוכה להציץ אל החיים ולשמר אותם לנצח בתמונות״.

אצל הבודהיסטים ישנו מושג שנקרא ״סאטורי״, מצב בו אדם צובר תובנות עמוקות על הקיום ועל עצמו, ובעקבות זאת מעיז ״לצאת החוצה״ ולכבוש את היצרים הרדומים שחיכו לו שם כל חייו. עבור אנשים רוחניים רבים, המצב הזה מגיע לאחר תקופה קשה ומאתגרת במיוחד בחייהם, תקופה שעוזרת להם לפקוח את העיניים ולראות אמת אחרת, שונה ממה שראו עד כה.

דויד מונסונגו: "הטיולים שמרכיבים את חיי הם חלק ממני". צילום: דויד מונסונגו

דויד מונסונגו: "הטיולים שמרכיבים את חיי הם חלק ממני". צילום: דויד מונסונגו

לאחר שעבר גם הוא תקופה מטלטלת שאילצה אותו להתמודד עם האתגר הקשה ביותר שחווה מימיו, אתגר שמלווה אותו עד היום, החליט דויד להגשים עצמו בכל דרך אפשרית. המסעות בעולם אותם הוא מתעד הם רק חלק מהדרכים בהן בוחר דויד לבטא את חייו, כשלצידם הוא לוקח חלק גם בכתיבת ספרים, שירה וציור.

האומנות, כדרך לביטוי עצמי, מאפשרת לו לדבר את שעל ליבו ולשתף בחוויות שמעצבות אותו, לנתב עצמו לשכבות האדם העמוקות ביותר שבו ולהציף אותן אל מעל לפני השטח כשהן מקבלות אפיון גשמי באמצעות מילים, צלילים ומראות.

״עיקר הראות של הצלם אינה בראיה אלא בהיותו שם״, משפט זה הוא המוטו שמלווה דויד במסעותיו אל האזורים המופלאים והמרוחקים ביותר שעל כדור הארץ, אך אותו מוטו מלווה אותו גם במסעותיו אל החצר האחורית שבביתו.

כאשר הוא לא מצלם יגוארים בברזיל, דובי קוטב בקוטב הצפוני או פינגווינים באנטרקטיקה הוא יוצא אל מחוץ לביתו שבצפון הארץ, ובמשך מספר שעות בכל בוקר מצלם את המתרחש סביבו. הזריחה, טיפות הטל שנחות על העלים, הצפרדעים המקרקרות שמצאו את דרכן לדבר עם דויד וכל היופי שמסביב, אלה הם חייו של דויד ואלה הם הרגעים שמרכיבים אותם, טיפה אחר טיפה, תמונה אחר תמונה.

הטיולים אליהם יוצא דויד מתועדים ומראים את פיסות חייו בתערוכות וגלריות שונות, בהן תוכלו לראות חיות אקזוטיות שחלקן היו במרחק נגיעה בלבד בזמן שצולמו, שטחים נרחבים ופראיים, ותרבויות שמורות ומרתקות.
אם מעניין אתכם לראות כמה רחוק אפשר להגיע בעולם וכמה קרוב אפשר להתקרב לטבע הפראי, תוכלו להגיע לתערוכות המדהימות של דויד, להיחשף לרגעים שמלווים את חייו ולשמוע את הסיפורים שאסף במהלך הרפתקאותיו המופלאות.

טלפון: 052-3201564
למעבר לאתר
למעבר לפייסבוק
למעבר ליוטיוב
למעבר לאינסטגרם

דויד מונסונגו: ״עיקר הראות של הצלם אינה בראיה אלא בהיותו שם״. צילום: דויד מונסונגו

דויד מונסונגו: ״עיקר הראות של הצלם אינה בראיה אלא בהיותו שם״. צילום: דויד מונסונגו

 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר