צילומי טבע נדירים: הכירו את האמן הרב תחומי דויד מונסונגו. קרדיט: דויד מונסונגו
צילומי טבע נדירים: הכירו את האמן הרב תחומי דויד מונסונגו. קרדיט: דויד מונסונגו

צילומי טבע נדירים: הכירו את האמן הרב תחומי דויד מונסונגו

מתוך ניסיון העבר העשיר והמורכב של האומן דויד מונסונגו, הוא יצא למסע רוחני בנבכי האמנות, המתפרש על פני מגוון רחב של סגנונות. כעת, גם אתם מוזמנים להיחשף לעולמו הפנימי המרתק

פורסם בתאריך: 12.2.20 16:15

אמנות היא יצר הנולד עמוק מתוכנו, רצון ליצור, לעצב, לשנות ולברוא דברים העולים על רוחנו, אותם אנחנו מעבירים מממד הדמיון אל הממד הגשמי. לאומנות אין גבולות, אין חוקים, אין הוראות הפעלה, היא פשוט היא. עבור אמנים רבים המתחילים בכיוון אחד האמנות, כמו מגנט, מושכת אותם עם הזמן לכיוונים שונים, קוראת להם לצאת, לחקור ולגלות היכן מתחילה האמנות ולהיכן מגיעים גבולות האדם.

אחד האמנים המרתקים המתפרסים על מנעד רחב של סגנונות, הוא דויד מונסונגו, יזם ובעל חברה בתחום ההייטק, אמן רב תחומי ופרסונה מרתקת. בזמן שמרבית האנשים נוטים לאסוף לעצמם במרוצת החיים הנחות מגבילות ודעות על החיים המציבות להם חומות וגבולות, נראה כי אצל דויד אותו תהליך מתבצע בהיפוך מושלם. החוויות שעבר בחיים, לצד התנסויותיו השונות הפכו אותם לאדם הרואה הזדמנויות היכן שרובנו נראה דלתות סגורות.
לאחר שעבר תקופה קשה בחייו שאילצה אותו לעמוד על שני רגליים אחוריות ולקחת בחזרה את המושכות לשליטה על חייו, גילה כי כל גבול שבעבר נראה היה שריר וקיים, מתמוסס והופך למהמורה קטנה ותו לא – מהמורה שאפשר לדלג מעליה אם רק מעזים לקחת מספיק תנופה.

לאחר שבנה עצמו מחדש קנה מצלמה והחל לצלם, בהתחלה כתחביב צדדי שנשאר בין פאותיו של האזור בו הוא גר, אך עד מהרה הפך התחביב לתשוקה של ממש שלקחה אותו עד לנקודות הרחוקות ביותר על כדור הארץ.
כיום, מספר עשורים אחרי שאחז במצלמה בפעם הראשונה, מחזיק דויד ברפרטואר עצום של הרפתקאות מסביב לעולם שלא יביישו אפילו את החוקר הגדול אינדיאנה ג'ונס. במהלך מסעותיו הגיע לצלם את הפינגווינים של אנטרקטיקה, את הדובים הלבנים של הקוטב הצפוני, יגואר חמקמק במיוחד בברזיל ועוד המוני חיות שנלכדו בעדשת המצלמה – חלקן במרחק נגיעה בלבד.

דויד מונסונגו: התפרסות על פני מנעד רחב של סגנונות. צילום: דויד מונסונגו

דויד מונסונגו: התפרסות על פני מנעד רחב של סגנונות. צילום: דויד מונסונגו

״הצילום עבורי הוא תוצאה ולא הסיבה, אני מגיע למקומות אקזוטיים ומרתקים מתוך קול פנימי שקורא לי לחקור, לטייל, ולקחת חלק בטבע המופלא שקיים סביבנו. את המצלמה אני לוקח איתי לכל מקום אבל היא והתמונות הם בונוס ותו לא – בונוס שמוסיף נופך נוסף להרפתקאות שבין כה וכה אני מחפש ורוצה לצאת אליהן״, משתף דויד.

אם חלקנו רוצים לצאת החוצה לטיול ככה סתם, ולוקחים את הכלב לסיבוב בשכונה רק כדי שתהיה לנו סיבה טובה לצאת החוצה, אצל דויד המצלמה היא זו שגורמת לו לצאת מהבית, והשכונה היא כל נקודה על הגלובוס.
לפני מספר שנים היה זה כשהחל דויד להרגיש כי יצר האמנות שבו מחפש רבדים נוספים, סכר הרעיונות נפתח והציף אותו בתשוקות עזות ליצירה במחוזות אליהן טרם הגיע.

העט ודף הנייר הפכו לבני לוויה קבועים בחייו, לאחר שהחל לכתוב שירה וסיפורים מרגשים ומפעימים על מסעותיו. השירה שיצר מצאה דרכה אל מלחינים שהלחינו את שיריו והפיחו בהם חיים לצד תזמורת נגנים וזמרים. גם המכחול מצא את דרכו אל בין אצבעותיו של דויד, איתו החל לצייר ולהעביר את החוויות שעד לפני מספר שנים היה מתעד רק דרך עדשת המצלמה. האמנות הפכה לחייו, המדיום כבר לא שינה, כל שחשוב היה להביע את מה שעולה מבפנים ולהוציא אותו החוצה.

עולמו המרתק של דויד, כמו גם הרפתקאותיו ומסעותיו מסביב לעולם, נלכדים דרך עדשת המצלמה, העט והמכחול. האמנות שהוא יוצר מרתקת אנשים בכל הגילים ומכל רחבי ישראל, עם ביטויים מעמיקים לנשמתו ולדרך בה הוא צועד כבר מספר עשורים.

האמנות של דויד, כמו דויד עצמו, חוקרת את סביבתה ומגיעה לכל מקום בו היא יכולה לתת לאנשים טעימה ממסעותיה. התערוכות, הגלריות, ההופעות וספריו מבטיחים לתת לכם הצצה למסע הגילוי והפיתוח העצמי של אמן שחוקר ומגלה את עולמו, מהנקודות העמוקות ביותר שבאישיותו ועד הסביבה והעולם הפראי שמחכה לו בחוץ.

טלפון: 052-3201564
למעבר לאתר
למעבר לפייסבוק
למעבר ליוטיוב
למעבר לאינסטגרם

דויד מונסונגו: אמנות שמרתקת אנשים בכל הגילים ומכל רחבי ישראל. צילום: דויד מונסונגו

דויד מונסונגו: אמנות שמרתקת אנשים בכל הגילים ומכל רחבי ישראל. קרדיט: דויד מונסונגו


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר