טיפול קצר מועד בצפון: המטפלת רוני גודר. צילום ממאגר ingimage
טיפול קצר מועד בצפון: המטפלת רוני גודר. צילום ממאגר ingimage

טיפול קצר מועד בצפון: המטפלת רוני גודר

"טיפול קצר מועד יכול לחולל שינויים משמעותיים שגם נשארים לאורך זמן", כך אומרת המטפלת רוני גודר. אז מהן השיטות שבהן היא עוסקת? כל הפרטים בכתבה הבאה:

פורסם בתאריך: 19.2.20 21:06

העולם שאנחנו חיים בו היום רחוק שנות אור מזה של הדורות שחיו כאן לפנינו. בעבר, רוב האנשים היו מעבירים את חייהם באותו מקום העבודה, באותה הזוגיות גם אם היא לא התאימה להם ובאותה שגרה קבועה. כיום העולם מתנהל בקצב מהיר הרבה יותר, אנחנו רוצים יותר ונדמה לעתים כי החיים שלנו משתנים לגמרי בכל כמה שנים. למעשה, אנחנו רגילים כל כך לשינויים מהירים, עד שרבים מחפשים אותם גם בטיפול נפשי, שנתפס פעם כדבר שחייב להתפרס על פני תקופה ארוכה כדי להביא תועלת. כלים טיפוליים שמתהדרים בתוצאות מהירות צוברים כיום פופולריות רבה בארץ ובעולם. בכלים אלו נכללים ה-NLP וטיפול נוסף שיצא מתוכו: ״תרפיית קו הזמן״ (TLT). אלו שני כלים שעוזרים לנו, כל אחד בדרכו, "לתכנת" מחדש את הממד הרגשי והמחשבתי בתוכנו כדי להחליף ולשנות דפוסים רגשיים, אמונות ודפוסי מחשבה שאימצנו לחיים במודע או באופן לא מודע, ואינם מטיבים איתנו יותר. רוני גודר מטפלת בשתי שיטות אלו ומעידה שהתאהבה בהן בייחוד בגלל האפקטיביות שלהן אל מול שיטות טיפול מסורתיות. "במשך שנים הרגשתי שאני לא מספיק מאושרת ושהמסלול שבחרתי לא מדויק לי. זה הביא אותי להתנסות במגוון רחב של שיטות טיפול – החל מפסיכולוגיה, דרך 'שיטת גרינברג' ואימון בשיטת אדלר ועד לשיטות כמו טרילותרפיה שמציעות כלים יעילים ועוצמתיים לשינוי".

"מה שמשך אותי דווקא בשיטות כמו טרילותרפיה, NLP ו-TLT זה שמצד אחד הן מאפשרות השפעה עמוקה ומשמעותית מאוד על המטופל. מצד שני, השינויים האלו מתרחשים בזמן מאוד קצר יחסית ולא דורשים שנים של טיפול כדי לראות תוצאות. זה מתאים מאוד לאנשים כמוני שפחות מתחברים לנבירה אינסופית בעבר אבל כן מעוניינים בשינויים שהם עמוקים, משמעותיים ונשמרים לאורך זמן. לעבר יש ערך רב כי הוא נקודת המוצא שלנו, אבל התשובות לגבי העתיד טמונות באופן יישום התובנות ממנו וזה שלב שמתפספס בדרך בהרבה שיטות אחרות". היא ממשיכה: "הכלים שאני משתמשת בהם נותנים את הכבוד לעבר ומעריכים מאוד את החשיבות שלו בנתיב החיים שלנו, אבל המיקוד הוא ביצירת מציאות של הווה ושל עתיד מאושרים יותר, מדויקים יותר ומתאימים יותר. השינוי המשמעותי נעשה באמצעות שינוי תבניות מחשבה, השלת אמונות מגבילות, יצירת שינויים בדפוסי ההתנהגות שלנו ובדפוסים הרגשיים שלנו- אלו דברים שמכוונים את חיינו לרוב מבלי שאנחנו מודעים אליהם בכלל".

לעזור לנפש אחת, לשנות את העולם

לרוני תמיד היה חלום מקסים, יש שיגידו מעט תמים, לשנות לטובה את העולם. בהתחלה היא למדה משפטים מתוך כוונה לעשות זאת דרך מאבק משפטי למען זכויות אדם, אך בשלב מאוחר יותר הבינה שבמקום לנסות לתקן את כל העולם, הרבה יותר יעיל ומספק בעבורה להשפיע בכל פעם על אדם אחד ולשנות את עולמו: ״כשאני מטפלת בעצמי ומרגישה טוב יותר, אני הופכת להיות גם נעימה יותר למשפחה שלי, לחברים שלי, לקולגות שלי, וכשהם רואים את השינוי המשמעותי שחל בחיי אז לרוב בשלב מסוים הם ירצו גם. כך בעצם האושר מתפשט באדוות קטנות, דרך שינויים שכל אחד עושה בביתו, בתוך עצמו". כמו כן, היא אומרת: "כשאני עוזרת לאדם למצוא בתוך עצמו שלווה ונחת, אני יודעת שגם הסביבה הקרובה שלו תהנה מזה, ויש לזה משמעות בעיניי. זו סוג של תרומה צנועה ליצירת עולם טוב יותר- משהו שכל אחד יכול לקחת בו חלק מעצם הבחירה שלו לעבור תהליך של צמיחה, התפתחות או החלמה".

כאמור, אחרי שנים ארוכות של חקר כלים טיפוליים רבים, היא מצאה את השלושה שמתאימים לה ביותר. בין השלושה עוברים כמה חוטים מקשרים שכוללים תכנית סדורה, כלים פרקטיים שיעילותם הוכחה באופן מעמיק וכמובן היכולת להשיג מטרות וליצור שינויים משמעותיים תוך זמן קצר שנחשב חסר תקדים בעולם הטיפול. השלב הראשון בכל טיפול שלה יהיה תמיד הגדרת מטרה ברורה: ״המטרה מאוד חשובה. אנחנו כל כך רגילים לדעת מה אנחנו לא רוצים ומפתיע כמה קשה לנו לדעת מה בדיוק אנחנו כן רוצים. זה שלב שמאוד חשוב להתעכב עליו- איך אני רוצה להרגיש? איך הייתי רוצה שתיראה הזוגיות שלי, הקריירה שלי, אפילו סדר היום שלי? במפגשים הראשונים אנחנו מגדירים גם כלים למדידה, שמתאימים לכל מטופל באופן אישי ומיועדים לאפשר לו להיות במעקב אחרי השינוי של עצמו".

"אני מאוד מאמינה בכלים שאני משתמשת בהם והם נחשבים יעילים ביותר במגוון רחב מאוד של נושאים: בעיות בתחום הזוגיות או מציאת זוגיות, דיוק של מקום עבודה, שינויים בקריירה או מציאת ייעוד. הם מתאימים גם לטיפול בחרדות, פחדים, טראומות, ביטחון עצמי ירוד, קשיים חברתיים, בעיות פוריות ואפילו בעיות פיזיולוגיות כמו אלרגיות ומחלות". טיפול ב-NLP, שכאמור מתמקד ב"תכנות מחדש" של התת מודע, או הדרכה בשיטת הטרילותרפיה שמתמקדת ביצירת איזון וגישור פנימי בין הצרכים והרצונות שלנו, בין הצד הרציונלי לצד הרגשי, בדרך כלל נמשכים מספר חודשים עד שנה לכל היותר. השיטה הנוספת שרוני מטפלת באמצעותה היא ה-TLT- זהו טיפול שמבוסס על עקרונות דומים ל-NLP אך מתבצע בשני מפגשים בלבד: בראשון מגדירים את המטרות והשני הוא מפגש עומק פורץ דרך שמתפרס על פני יום שלם. במפגש הזה עובר המונחה תהליך ששווה ערך ל-7-10 מפגשים "רגילים" ובמהלכו משתנים סדרי עולם פנימיים. ״זה תהליך מדהים שעד שלא עברתי אותו בעצמי היה לי מאוד קשה להאמין שביום אחד דברים יכולים להשתנות באופן כל כך מהותי. היום אני מודה שזה אחד מהכלים האפקטיביים ביותר שנתקלתי בהם ובאמת שאי אפשר להסביר את העוצמה שלו במילים. והכי מדהים בעיניי זה שהוא עובד לעומק, כלומר השינויים שמתרחשים ביום הזה מוטמעים והופכים להיות המציאות של האדם שעבר את הטיפול".

יום שלם זה מאוד אינטנסיבי. נשמע מתיש.

״זה בהחלט מאוד אינטנסיבי אבל באופן מפתיע דווקא לא מתיש בכלל ואפילו להפך. אני רואה שהתהליך דווקא מאוד נעים למטופלים וחוץ מהפסקות קצרות לאוכל או לשתייה, הם בדרך כלל לא רוצים להפסיק. הם יוצאים בתחושה מאוד מרוממת מהיום הזה וגם שולחים אלי אחר כך קרובים ובני משפחה לעבור אותו גם״.

איך יכול להיות שטיפול קצר כל כך מסייע לפתור בעיות שמפריעות לנו שנים?

"קודם כל חשוב להבין שלא לכולם ולא בכל בעיה יתאים טיפול TLT שהוא באמת מאוד קצר מועד אפילו ביחס ל-NLP ולטרילותרפיה, טיפולים שבעצמם נחשבים קצרים ביותר. לשינויים לוקח זמן להבשיל וזה מאוד תלוי מתי מגיע אלי האדם ומה קורה לו בחיים באותו הזמן. לכן כשפונים אלי, בשלב הראשון אני תמיד אקיים פגישת אבחון שבה נגדיר יחד את השאיפות והמטרות, נזהה את הרגשות, דפוסי החשיבה והאמונות שמפריעות או מעכבות ונבין איזה מבין הכלים שאני עובדת איתם הכי מתאים לו בנקודת הזמן הספציפית שבה הוא מגיע אלי". היא מוסיפה: "אני תמיד מסבירה לעומק על הכלים ואנו מחליטים יחד עם איזה מהם מתחילים. פעמים רבות אני מוצאת את עצמי משלבת בין הכלים כי יש בהם לתפיסתי השלמה מאוד נכונה אחד של השני, כך שביחד הם מאיצים מאוד תהליכי שינוי ובו זמנית מאוד מחזקים את המשאבים הפנימיים והאיכויות הטבעיות של המונחים שלי".

ואיך באמת יודעים אם הטיפול עבד?

"כשאנו מגדירים יחד את המטרות של המפגשים, אנו מגדירים יחד גם את האמצעים למדידת השינוי ונמצאים במעקב משותף על כך ממפגש למפגש. הניסיון שלי מראה שהשינויים מורגשים מאוד מהר והם מאוד ניכרים וברורים בחיים: להיכנס לזוגיות, לדייק מקום עבודה, להיכנס להריון ועוד. אבל גם דברים שכביכול פחות מדידים כמו 'להרגיש טוב' ניתנים להגדרה באופן ייחודי לכל אדם. אני עם יד על הדופק כל הזמן כדי לוודא שהשינוי מתקיים ושהוא מוטמע בחיים. מתי באמת אני יודעת שהטיפול עובד? כשמונחה שלי מתחיל לשלוח אלי את החברים הכי טובים שלו או בני משפחה. אז אני יודעת שהתהליך הצליח והוא באמת מרוצה מהתוצאה".

רוני גודר: טיפול קצר מועד
טלפון: 054-9100400
קישור למייל
קישור לאתר
קישור לעמוד הפייסבוק
רוני ברשימת המדריכים המומלצים על ידי האתר הרשמי של הטרילותרפיה

המטפלת רוני גודר

המטפלת רוני גודר

 


* האמור בפרסום אינו מהווה משום המלצה או חוות דעת מקצועית, והוא אינו מהווה תחליף להתייעצות או בדיקה רפואית פרטנית של המטופל


 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר