עורך דין פלילי בקריות: הכירו את עו"ד תומר יפרח. צילום ממאגר ingimage
עורך דין פלילי בקריות: הכירו את עו"ד תומר יפרח. צילום ממאגר ingimage

עורך דין פלילי בקריות: הכירו את עו"ד תומר יפרח

בקיאות בחוק, היכרות מעמיקה עם המערכת וחשיבה יצירתית הם היתרונות הגדולים של עורך הדין הפלילי תומר יפרח: "ייעוץ עם עורך דין כבר בשלביה הראשונים של החקירה עשוי למנוע הגשת כתב אישום"

פורסם בתאריך: 23.2.20 16:28

אחד האירועים המטלטלים בחייו של אדם עלול להתרחש ביום בו הוא יוזמן לחקירת משטרה בחשד לביצוע עבירה, בין אם התייצב שוטר בפתח ביתו, אם נעצר בעת נהיגה ברכבו או כל תסריט אחר. הדבר הראשון שאדם צריך לעשות כשהוא נקלע למצב כזה הוא להתייעץ עם עורך דין עוד בטרם יתבקש לענות ולו על שאלה אחת. "זה מצב קלאסי בו אין הזדמנות שנייה לפעם ראשונה. כלומר, כל דבר שתאמר בעת סערת רגשות עלול לקבוע את גורל התיק שלך- אם ייסגר, או אם יגיע לדיון בבית המשפט", אומר עו"ד תומר יפרח מקרית ביאליק, שתחום עיסוקו הוא במשפט פלילי ודיני תעבורה. "לכל אדם נתונה זכות בסיסית לייצוג על-ידי עורך דין. חשוב לציין שלא מדובר רק בייצוג מול בית המשפט, אדרבא- ייעוץ עם עורך דין טוב כבר בשלביה הראשונים של החקירה עשוי למנוע הגשת כתב אישום".

בשונה ממה שרואים בסרטים ובסדרות מתח מהעולם, בישראל עורך הדין כלל לא נוכח בחדר בעת החקירה. הנחקר יושב לבדו מול החוקרים וצריך להתמודד עם השאלות בעצמו, מה שמעצים את הצורך בייעוץ מקדים. עורך דין מיומן ובעל ניסיון יכול לצפות מראש את מרבית השאלות שיישאל הלקוח שלו, יוכל להדריך אותו בנפתולי החקירה, יסביר לו מהן זכויותיו במהלך החקירה, ממה להיזהר בתשובותיו וגם כיצד לא להפליל את עצמו בדבר שהוא לא ביצע. "האופן בו מכינים את הנחקר לקראת חקירה עשוי לעשות את ההבדל בין סיומה בעודה באיבה לבין הגשת כתב אישום", מסביר עורך הדין יפרח. "מכיוון שבעת חקירה פלילית המידע המצוי בידי עורך הדין נסמך בעיקר על המידע שמוסר לו הלקוח, יש להכין אותו לחקירה באופן שיעזור לו להתמודד עם השאלות בדרך הכי טובה שיש, וזה לא פשוט. הלקוח ברוב המקרים מאוד נסער מעצם המעמד ותפקידי להשרות עליו ביטחון, להרגיע אותו ולתת לו כלים לצלוח את החקירה, גם מבלי שאני יודע בוודאות במה הוא חשוד".

עוד מסביר עורך הדין יפרח שגם בדיון על הארכת מעצר עדיין רב הנסתר על הגלוי ורוב הנתונים המוגשים לשופט הם חסויים ולהגנה אין מידע עליהם, כך שעורך הדין צריך להיות בעל ניסיון ויכולת לשאול בבית המשפט, את החוקר, שאלות נכונות ובכך להביא למצב שפרטים רבים ככל הניתן מהחקירה ייחשפו, להבהיר את התמונה ולטעון בהתאם. או אז על השופט לקבוע באם קיים חשד סביר שמצדיק הארכת מעצר או לפסוק על חלופת מעצר ולשחרר את החשוד. לחומרי הראיות במלואם ייחשף עורך הדין רק בבית המשפט כשמוגש כתב האישום. זה הזמן בו הוא יכול לעבור על תמלילי החקירה, לבחון את הראיות שנאספו על-ידי החוקרים ולבדוק אם לא נפלו פגמים מהותיים ו/או טכניים בתהליך.

עורך דין יפרח, שבין השאר, צבר ניסיון גם כתובע פלילי בשרות המשטרה, מייצג נחקרים או חשודים בעבירות פליליות, ביניהן: עבירות תקיפה, נהיגה בשכרות, עבירות סמים, אלימות במשפחה, עבירות רכוש, תאונות דרכים, מרמה והלבנת הון ועוד. לדבריו, רוב הלקוחות הם אנשים נורמטיביים שמעדו או כאלה שנקלעו לסיטואציה מבלי שתהיה להם כל נגיעה לעבירה והוא מייצג אותם ללא דעות קדומות או הנחות מגבילות כדי לתת להם את השרות הטוב ביותר. "הדין הפלילי בישראל הוא תחום מרתק. אני נתקל לא פעם בתיקים מורכבים ומיוחדים שלכאורה נראים כאבודים, אך בזכות בקיאות בחוק וההיכרות שלי עם המערכת, החוזקות והחולשות שלה ובשילוב עבודה קפדנית ושימת לב לפרטים הקטנים, אני עשוי להשיג תוצאות טובות עבור הלקוח. לדוגמה, במשפט של אדם שהואשם בגידול סמים טענתי שהיו לו נסיבות אישיות מיוחדות שהביאו אותו לדבר עבירה. בעבודה נכונה ובניית הטענות בצורה משכנעת תוך גיבוי שלהן בעובדות ונתונים, התביעה קיבלה את טענותיי והחליטה שלא להגיש כתב אישום והתיק נסגר".

עורך הדין יפרח מסביר שעל אף אהבתו הגדולה לתחום בו הוא עוסק, יש לו קווים אדומים בכל הנוגע לייצוג חשודים. כך למשל, הוא לא ייצג חשודים בעבירות ביטחונית כנגד המדינה או חשודים בעבירות מין נגד קטינים (בהסתייגות אם החשוד יצליח לשכנע אותו מעל לכל ספק שטפלו עליו האשמות). בנוסף, הוא מאמין שכל אדם ראוי לקבל ייצוג והגנה של עורך דין הבקיא בסוג העבירה הספציפי, לכן במידה ויקבל פנייה בנושא בו אינו בקיא הוא יפנה את האדם לעורך דין אחר. "עורך דין טוב הוא זה שמתמצא בחוק לפני ולפנים ושיכול לייצג את הלקוח שלו בצורה הטובה ביותר, כדי להבטיח שזכויותיו נשמרות מחד, ולהשיג עבורו את התוצאה הטובה ביותר- קרי זיכוי מלא מאידך. לשם כך אני מקפיד להתעדכן על בסיס קבוע בפסיקות חדשות ובתקדימים, לצד בחינה מדוקדקת של כל תיק שאני מעורב בו, בחינה של תהליך איסוף הראיות והעדויות. עורכי דין הם אמנם לא קוסמים, אבל הטובים יודעים לעשות את העבודה עבור הלקוחות שלהם. הם סומכים עלינו ואנחנו צריכים להיות לא פעם יצירתיים כדי להוכיח את חפותם או לשכנע שמגיע להם עונש קל יותר".

עו"ד תומר יפרח
כתובת: דרך עכו 178, קרית ביאליק
טלפון: 04-8736661
קישור לאתר
קישור לפייסבוק

עו"ד תומר יפרח. קרדיט תמונה: תומר יפרח

עו"ד תומר יפרח. קרדיט תמונה: תומר יפרח


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר