נוער בנשירה: האקדמית גליל מערבי בדגש מהותי בלימודי החינוך. צילום: שמעון איפרגן
נוער בנשירה: האקדמית גליל מערבי בדגש מהותי בלימודי החינוך. צילום: שמעון איפרגן

נוער בנשירה: האקדמית גליל מערבי בדגש מהותי בלימודי החינוך

נוער בנשירה הינו חלק בלתי נפרד מהמציאות שהחברה שלנו מתמודדת איתה בשגרה. אם התשוקה החינוכית בוערת בכם ואתם מחפשים תואר משמעותי שבאמצעותו תוכלו לתרום את חלקכם ובין היתר לצמצם מקרים של נשירה, האקדמית גליל מערבי הוא המקום בשבילכם

פורסם בתאריך: 9.3.20 16:16

דור העתיד של מדינת ישראל נמצא כבר היום ביננו – כיום מדובר בילדים וזאטוטים קטנים אך בעתיד יהיו אלה האנשים הבוגרים שינהלו את המדינה, יקבלו החלטות וישפיעו על העתיד של עצמם וגם על העתיד שלנו.

חינוך של דור זה, והדורות שלאחריו הוא key factor בהצלחת המדינה ככלל, ובהצלחה האישית של כל אחד מהילדים ובני הנוער בפרט. אם כל הילדים היו מתחילים מאותה נקודת בסיס, תהליך החינוך היה קל ונגיש, אך המציאות מורכבת יותר, וילדים שונים מתמודדים עם קשיים ואתגרים שונים, חלקם מגיעים מהבית והסביבה בה הם גדלים, וחלק מושרשים בהם.

באקדמית גליל מערבי תקבלו כסטודנטים את הידע והכלים להשפיע על מערכת החינוך מבפנים. אם תמיד חלמתם לעבוד עם ילדים ונוער ולעזור להם למצוא את החוזקות שבהם כך שימצו את מלוא הפוטנציאל, לימודי החינוך שבמכללה הם בדיוק המקום להתחיל בו.

אחד הנושאים המרתקים ביותר הנלמדים במהלך התואר הינו "נוער בנשירה". במסגרת קורסים שונים המועברים במכללה, כשהעיקרי שבהם הוא לימודי החינוך, תזכו לגעת באחת הסוגיות המרתקות והרגישות ביותר בתחום החינוך.

בני נוער שנושרים מהלימודים הם בעיה ממשית, כמובן שעבור החברה שלנו באופן כללי אך בעיקר עבור אותם בני נוער אבודים שלא מצליחים לרתום את עצמם ולהשתלב במערכת החינוכית. כיום כבר הוכח קשר חד משמעי בין לקויות למידה לנוער בנשירה, כשמשמעות הדבר היא שאם נוכל לעזור לבני נוער להתגבר על לקויות הלמידה מהן הם סובלים, נוכל גם להוריד את אחוזי הנשירה ולשלבם במסגרות שונות.

צילום: שמעון איפרגן

צילום: שמעון איפרגן

ד״ר גיל מאור, מרצה בחוג לחינוך ולקויות למידה, מעביר חלק מהקורסים והנושאים הנלמדים בתואר ופותח עבור הסטודנטים דלת להבנת אותם גורמים המשפיעים על נשירה בקרב בני נוער. "כדיסלקט עם הפרעות קשב והפרעות קואורדינציה העברתי את רוב הילדות שלי בכיתה כמעין עציץ. מצד אחד לא הפרעתי אז זכיתי להישאר בכיתה, מצד שני לא היו לי את הכלים לקבל את המסר של המורים ולכן לא הצלחתי ללמוד ולהגיע לתוצאות", משתף ד"ר מאור.

"לאחר שעברתי כברת דרך ארוכה, כשההתחלה שלה הייתה קודם כל הכרה באותן הפרעות מהן סבלתי, למדתי הלכה למעשה כיצד ללמוד. נדהמתי לגלות כיצד קשר אישי עם גורם חינוכי ולימוד של מיומנויות התנהגותיות יכולים לחולל שינוי באופן בו אני מטמיע מידע ומשתמש בו. "כיום אני מלמד את התחום מתוך חוויה שעברתי בעצמי ומתוך שליחות אישית, כאדם שחווה את הקשיים הללו ויודע שניתן לגשר עליהם המטרה שלי היא להקנות לסטודנטים המגיעים אליי את הכלים שיעזרו להם לקחת את אותם בני נוער יד ביד ולעזור להם להתגבר על המכשולים העומדים בדרכם להישגים".

במהלך לימודי התואר תלמדו על בעיות קשב וריכוז בקרב ילדים ובני נוער, תבינו מהן לקויות למידה ומה ההשלכות שלהן, בין היתר גם על נשירה, תקבלו כלים שיעזרו לכם לטפל בהפרעות של ילדים ובני נוער, תלמדו לזהות את התסכול והירידה במוטיבציה של בני הנוער, ותבינו כיצד לפעול איתם כדי להשאיר את הילדים במסלול. מטרת הלימודים היא להפוך אתכם לאנשי קהילה טובים יותר, להורים קשובים יותר ולמחנכים עבור דור העתיד, אלה שבכוחם להשפיע על מי שמאוחר יותר ישפיע על חיינו שלנו.

עם תום הלימודים תוכלו להתחיל את דרככם במערכת החינוך כמורים, גננים או בעבודה מול ילדים ונוער במוסדות שונים. אם תבקשו לעבוד עם בני נוער בסיכון ואוכלוסיות מוחלשות ומאותגרות, תוכלו אף להמשיך ללימודי תואר שני במכללה ולפתוח חלון הזדמנויות לתחום רחב ומדהים בו תזכו לשנות את חייהם של אלה שמזלם לא שפר עליהם. האפשרויות רבות וכל איש חינוך יכול להשפיע ולהעביר את המורשת, המסורת והערכים הלאה דרך דוגמא אישית.

אם אתם רוצים לתת הזדמנות לנוער בסכנת נשירה, אם חשוב לכם לתרום לחברה שלנו בעוד 20 שנה, אם אתם יודעים שתוכלו להשפיע ולהפוך את העולם למקום טוב יותר, הלימודים באקדמית גליל מערבי מחכים לכם.

 

האקדמית גליל מערבי

טלפון: 04-9015100

כתובת: דרך המכללות, עכו 

למעבר לאתר

צילום: שמעון איפרגן

צילום: שמעון איפרגן


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר