הקורונה וההשלכות הכלכליות: 10 טיפים לבעלי עסקים להתמודדות נכונה עם הנגיף. תמונה ממאגר Ingimage
הקורונה וההשלכות הכלכליות: 10 טיפים לבעלי עסקים להתמודדות נכונה עם הנגיף. תמונה ממאגר Ingimage

הקורונה וההשלכות הכלכליות: 10 טיפים לבעלי עסקים להתמודדות נכונה עם הנגיף

רו"ח רני רבין, ממשרד רואי חשבון קופרברג רבין ושות', משתף טיפים מהותיים לבעלי עסקים להתמודדות פיננסית יעילה בתקופה זו. לגזור ולשמור

פורסם בתאריך: 15.3.20 17:34

בתקופה זו, הממשלה פועלת לטובת עצירת התפשטות נגיף הקורונה באמצעות שורה של הגבלות על האזרחים המשפיעה באופן ישיר על בעלי העסקים. נכון לחודש מרץ 2020, בתי עסק שאינם חיוניים יסגרו, ביניהם: בתי קפה, מסעדות, ברים, קניונים וחנויות, ובעלי עסקים רבים חוששים לפעילותם ולפרנסתם.

רו"ח רני רבין, משפטן, בעלים שותף ומנהל סניף חיפה במשרד רואי חשבון קופרברג רבין ושות', מספק עשרה טיפים להתנהלות פיננסית יעילה לבעלי עסקים בתקופה זו.

הקדמת הכנסות
"נסו להקדים גביית הכנסות, לעיתים גם בתמורה למתן הנחה ללקוח".

הגדלת הכנסות
"בתקופה זו, חשוב מאוד לייצר ערך מוסף למוצרים ולשירות של העסק. הציעו מבצעים והטבות ללקוחות ובחנו מקורות הכנסה נוספים, כגון: הגדלת סל המוצרים של העסק, מעבר למכירות באמצעים דיגיטליים וכו'. זכרו כי בכל תקופת משבר ישנם עסקים המצליחים לייצר הזדמנויות חדשות ולגדול משמעותית".

דחיית הוצאות וצמצום עלויות קבועות
"פעלו לדחיית הוצאות וצמצום עלויות קבועות כגון: דמי שכירות/עובדים. נסו לצמצם ולדחות הוצאות משמעותיות וכן לצמצם ולדחות הוצאות לא דחופות. בנוסף, נסו לצמצם עלויות שכר ולהתמקד כעת בפיטורין של עובדים שאינם יעילים או הוצאת עובדים לחופשה ללא תשלום (בהתאם לחוק כמובן)".

צמצום מלאים מיותרים ודחיית השקעות
"פעלו לצמצום מלאים מיותרים, למכירת מלאים ישנים, וכן דחיית השקעות או רכישת ציוד. צעדים אלו יסייעו לשיפור תזרים המזומנים".

צמצום תשלומי מס
"במידה וצפוי קיטון משמעותי בהכנסות וברווחי העסק, הקטינו או בטלו את המקדמות למס הכנסה וביטוח לאומי לפי התחזית העדכנית. בצעו זאת בהתייעצות עם רואה חשבון או יועץ מס".

התאמת מסגרות האשראי
"היו ערים למסגרת האשראי ונסו לקבל מהבנק תמיכה וליווי במידת הצורך. מרבית הבנקים הקימו מסלולי הלוואות ייעודיות לתקופת אי הוודאות בה אנו מצויים. כמן כן, נפתח מסלול מיוחד בקרן להלוואות לעסקים קטנים ובינוניים בערבות המדינה, כדי לסייע לכם בהתמודדות עם השפעות נגיף הקורונה על המשק".                            

ניהול תזרים מזומנים
"ניהול תזרים מזומנים הינו קריטי בתקופה זו. לעיתים, תכנון נכון של תזרים המזומנים משקף את הקשיים ומסייע בפתרון הבעיה. היעזרו ברואה חשבון מומחה לניהול אופטימלי של תזרים המזומנים שלכם".

חישובי רווחיות
"מומלץ לבדוק ולעדכן את רווחיות העסק והשירותים/ מחירי המכירה".

מעבר לשירות דיגיטלי
"מעבר לשירות דיגיטלי הן באמצעות מתן מענה דיגיטלי ללקוחות והן כאופציה לביצוע העבודה מהבית. אם הדבר אפשרי במתן שירותים, הצעד עשוי לעזור מאוד בתקופה זו.

"עסקים רבים, בעיקר בענפי השירותים, כבר פועלים בסביבת עבודה ב'ענן' או באמצעות 'שליטה מרחוק'. אם טרם פעלתם בהקשר זה או שאינכם מכירים בכלל באפשרות זו, מוצע להסתייע באיש מחשבים כדי לקבל הדרכה בנושא ולעבור לסביבת ענן שתאפשר לכם וללקוחותיכם גישה מכל מקום.

"בנוסף, בעת מעבר לעבודה מהבית ניתן לתבוע חלק מהוצאות הבית כהוצאות מוכרות בעסק (ארנונה, משכנתא, חשמל וכו')".

יישמו את ההמלצות גם בניהול משק הבית הפרטי
"בתקופות של אי וודאות חשוב לשמור על מסגרת תקציבית גם בכל הקשור להוצאות השוטפות של משק הבית. יש לוודא שלא חורגים ממסגרות האשראי הבנקאיות, שמצליחים לאזן את ההוצאות החריגות שנוצרו בשל ההיערכות למצב (תרופות, חומרי ניקוי, הקדמת קניות וכו') אל מול קיטון צפוי בהכנסות. וכמובן הכי חשוב לשמור על פרופורציות, להישמע להנחיות ולהישמר.

"מאחל לכולנו בריאות, ימים רגועים וחזרה מהירה לשגרה".

 

משרד רואי חשבון קופרברג רבין ושות' מהווה One-Stop-Shop לכלל השירותים הפיננסיים של לקוחותיו. הוא מחזיק בצוות רב תחומי של רואי חשבון, כלכלנים ויועצים עסקיים ומפעיל מערך נרחב לאספקת מגוון השירותים המקצועיים להם זקוקים בעלי עסקים קטנים ובינוניים. המשרד משתייך לקבוצת אליוט ישראל מקבוצת אליוט העולמית, המונה מאות משרדי ראיית חשבון, יועצים ועורכי דין ברחבי העולם.

 

משרד רואי חשבון קופרברג רבין ושות'

כתובת המשרד בחיפה: אליהו הנביא 1, חיפה

קישור לאתר

טלפון: 04-6433333

רו"ח רני רבין. צילום באדיבות הלקוח

רו"ח רני רבין. צילום באדיבות הלקוח

 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר