תואר שני בפיתוח וייעוץ ארגוני באקדמית עמק יזרעאל. בתמונה: הסטודנטים לתואר שני בפיתוח וייעוץ ארגוני בפעילות התנסותית בשטח (Out Door Training). צילום: דניאל קרסנטי- רכזת החוג.
תואר שני בפיתוח וייעוץ ארגוני באקדמית עמק יזרעאל. בתמונה: הסטודנטים לתואר שני בפיתוח וייעוץ ארגוני בפעילות התנסותית בשטח (Out Door Training). צילום: דניאל קרסנטי- רכזת החוג.

תואר שני בפיתוח וייעוץ ארגוני באקדמית עמק יזרעאל

כדי להצליח בעולם העסקי, נדרשת הבנה מעמיקה כיצד לשמר את יתרונות הארגון  ולפתח אותו כל הזמן. בוגרי MA בפיתוח וייעוץ ארגוני באקדמית עמק יזרעאל יוצאים עם ידע רחב וכלים פרקטיים המקנים יתרונות רבים וערך מוסף לארגונים בהם יעבדו

פורסם בתאריך: 17.3.20 11:48

בוגרים בעלי תואר שני בפיתוח וייעוץ ארגוני מבוקשים מאוד בארגונים בכל ענף במשק, החל ממשרדי ממשלה, דרך חברות תעשייתיות ועד לחברות הייטק. הצלחה בעולם העסקי מתורגמת לידע – ידע הוא כוח, ובוגרי האקדמית עמק יזרעאל מצוידים בידע הנרחב, המקיף והעדכני ביותר שיש.

"ארגונים בכל תחום ותחום זקוקים ליועצים ולמנהלים איכותיים שיובילו אותם קדימה להצטיינות בתחומם", אומר פרופסור משה שרעבי, ראש החוג ללימודי תואר שני בפיתוח ויעוץ ארגוני באקדמית עמק יזרעאל. "החוג שלנו מכשיר את הבוגרים לעבודה בתפקידי ניהול, פיתוח וייעוץ ארגוני במסגרת ארגונים מסוגים שונים (בכל המגזרים), ואנו מציידים אותם בפרקטיקום מקצועי ומעמיק כך שייצאו מוכנים לחלוטין לעבודה, ואף יספקו לארגון בו יעבדו ערכים מוספים כבר בטווח המידי".

פרופ' משה שרעבי. צילום: מירי שרעבי

פרופ' משה שרעבי. צילום: מירי שרעבי

מהי תכנית הפרקטיקום המיוחדת שלכם?

"אנחנו מכוונים מאוד להיבט הפרקטי וזו אחת החוזקות הגדולות שלנו, כך שהסטודנטים שלנו מקבלים את כל הכלים להיות יועצים ארגוניים מיד כשהם מסיימים את התואר. בשנה הראשונה הם לומדים את הכלים התיאורטיים ואת המודלים הרלוונטיים לייעוץ ופיתוח ארגוני, ובשנה השנייה כל סטודנט מבצע פרקטיקום ופרויקט בעבודה בשטח בארגון אמיתי".

"הגישה שלנו היא שהסטודנט צריך לחוות את עבודת היועץ במלואה, לכן כל סטודנט מוצא בעצמו ארגון שהוא רוצה לבצע בו את הפרקטיקום. לאחר מכן הוא מבצע אבחון ארגוני באמצעות שיחות עם ההנהלה והעובדים ובאמצעות כלים נוספים לומד את התנהלות הארגון. בתום האבחון, הסטודנט מגיש להנהלת הארגון דו"ח מפורט המנתח את החוזקות והחולשות של הארגון ומכלול ההיבטים של התפקוד הארגוני.

"בהמשך לממצאים הם מחליטים יחד מה יש לשפר, ובוחרים כפרויקט שיפור תחום בעייתי בהתנהלות הארגון או פיתוח נושא שלא קיים, כגון: בניית חזון ארגוני, הערכת ביצועי עובדים, שינוי מבנה ארגוני, הגדרות תפקיד חדשות, שינוי שיטת תגמול בעייתית, וכד'. בהמשך הסטודנט מבצע התערבות ארגונית לשיפור או פיתוח תחום זה ומעריך את הצלחת התהליך. זה נעשה במהלך שנה שלמה בליווי ובהדרכה צמודה של המנחים שלנו שכולם יועצים ארגוניים בעלי ניסיון רב".

אילו יכולות וכלים מקנה תכנית הלימודים לתואר שני בפיתוח וייעוץ ארגוני באקדמית עמק יזרעאל?

"התכנית נועדה להקנות לבוגרים הכרה של מגוון שיטות וכלים מחקריים לעריכת אבחון לארגון ולסביבתו, הקניית ידע ומיומנויות לתכנון התערבות ומימושה בארגון, ידע וכלים לפיתוח וטיפוח ההון האנושי בארגון והכשרה לייעוץ והובלת תהליכים מערכתיים בארגון. תכנית הלימודים היא בין-תחומית וכוללת בתוכה גישות מתחומים השונים במדעי החברה וההתנהגות. היא משלבת חשיבה מדעית ותיאורטית יחד עם פיתוח מיומנויות ליישום תהליכי שינוי ופיתוח ארגוני, תוך הבנת כל הגורמים במערכת הארגונית והקהילה הסובבת את הארגון".

ויש לכם מסלול יוקרתי – מסלול מחקרי עם תזה?

"בהחלט. לפני כשלוש שנים קיבלנו מהמועצה להשכלה גבוהה אישור למסלול תזה – מסלול מחקרי המאפשר המשך לימודים לתואר שלישי בכל תחום רלוונטי. אין ספק כי האישור מעיד על יוקרת המכללה ויכולותיה בהנחיה בתחום המחקר. הסטודנטים שבוחרים במסלול זה מתמקדים בצד התיאורטי של ניהול הארגונים. העבודה המחקרית בתזה לצד הליווי שהסטודנטים מקבלים מהחוקרים הבכירים שלנו מאפשרים למסיימים להמשיך בהצלחה ללימודי דוקטורט".

"המסלול השני הוא המסלול הפרקטי – מסלול יישומי (ללא תזה) – המתמקד בעיקר ביישום הידע שנלמד במסגרת התכנית באמצעות התנסות והתמחות מעשית שבסיומן יוגש פרויקט/ עבודת גמר. הסטודנטים מתנסים בתהליכי ייעוץ ופיתוח ארגוני בשיתוף עם מנהלי הארגונים בשטח ובליווי מנחי החוג. ההתנסות נעשית בשילוב עם למידה והכרת מגוון הכלים והמודלים העדכניים, המאפשרים ביצוע מוצלח של פרקטיקום ופרויקט גמר בארגונים".

מהם היתרונות והערכים המוספים שמקנה התואר השני בייעוץ ופיתוח ארגוני אצלכם באקדמית?

"בימים אלו, החוג ללימודי תואר שני בפיתוח ויעוץ ארגוני באקדמית חוגג בר מצווה – 13 שנים, ומשנה לשנה גדל מספר הסטודנטים בהתמדה. נכון להיום, יש לנו 140 סטודנטים בתואר השני, כ- 70 סטודנטים בשנה א' וכ- 70 סטודנטים בשנה ב' והביקוש למסלול הזה גבוה מאוד.

"התואר מספק לבוגרים כלים להיות מנהלים טובים יותר ומאפשר להם להשתלב כיועצים ארגוניים וכן  להתפתח בתחום הניהולי לדרגים הבכירים, כיוון שהם מקבלים ראייה מערכתית וכלים לנתח ולהוביל תהליכים בכדי להצליח כמנהלים בארגונים. צברנו יוקרה גדולה והפידבק שאנו מקבלים מהשטח וכן מהבוגרים שלנו, מוכיחים כי אנו מבצעים הכשרה מצוינת. לאור הגידול במספר הסטודנטים, פתחנו מגוון קורסי בחירה שיאפשרו התמחויות כגון: קואוצ'ינג, מו"מ וגישור, בניית תכניות עבודה ועוד.

"היתרונות שלנו אף משתקפים בכך שהבוגרים שלנו השתלבו ומשתלבים כיועצים בחברות הייטק, בצה"ל ובמגוון ארגונים במשק. יש באקדמית עמק יזרעאל גם מסלול ישיר שכולל תואר ראשון ושני בארבע שנים בלבד".

 

המכללה האקדמית עמק יזרעאל

לפרטים נוספים ניתן לפנות לנציגי המכללה דרך הוואטסאפ 052-6242372,

הטלפון: 1800-30-3000 ואתר המכללה  

שעות הפעילות: א'-ה'  8:00 – 16:00

קישור לעמוד מסלול החוג באתר המכללה

קישור לעמוד הפייסבוק של המכללה

קישור לעמוד האינסטגרם של המכללה

כתובת: ד.נ. עמק יזרעאל מיקוד, 1930600 מול קיבוץ מזרע

 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר