מתכוננים לפסח: כך תבערו נכון את החמץ ואת וירוס הקורונה. תמונה ממאגר Ingimage
מתכוננים לפסח: כך תבערו נכון את החמץ ואת וירוס הקורונה. תמונה ממאגר Ingimage

מתכוננים לפסח: כך תבערו נכון את החמץ ואת וירוס הקורונה

מלבד אליהו הנביא, אורח נוסף קופץ השנה לביקור בפסח - וירוס הקורונה. בניגוד להכנסת האורחים הטבועה בנו, את האורח הזה רצוי לסלק, ויפה שעת אחת קודם. קלוג'ני, המתמחים בניקוי יבש ושרותי כביסה, עם טיפים שיעזרו לכם לעבור את החג בשלום

פורסם בתאריך: 24.3.20 16:56

אם יש נקודת אור אחת שניתן למצוא בבידוד הביתי שכולנו חלק ממנו, היא ניצול הזמן לניקוי הבית לקראת חג הפסח. אלא שהשנה יש לו שתי מטרות עיקריות: ביעור החמץ וחיטוי הבית מחיידקים לא רצויים, ובראשם וירוס הקורונה הקטלני. קלוג'ני, המתמחים בניקוי יבש ושרותי כביסה עוזרים לכם לעשות סדר בבית עם טיפים מצילי חיים.

ניקיון

כולנו כבר למדנו שזה חלק בלתי נפרד מהמלחמה שלנו בווירוס הקורונה בניסיון למנוע את ההידבקות במחלה והתפשטותה. על כולנו לרחוץ ידיים, לחבוש מסכות וכפפות ולהגביר גם את התדירות בה אנחנו מנקים את הבית. הדבר חשוב במיוחד בעיקר במשטחים בהם בני הבית נוגעים יותר ויותר ועתידים להוות את מקור ההדבקה כגון שולחנות, ידיות, מתגים, מכשירי חשמל, חדרי שירותים ועוד.

נכון, עד כה הראו המחקרים כי הסיכוי להידבק בווירוס הקורונה (covid 19) ובווירוסים דומים הוא בעיקר כאשר ישנה אינטראקציה קרובה בין שני אנשים ויותר. היות והווירוס מועבר בצורה טיפתית בהיותו באוויר ונכנס בקלות למערכת הנשימה כך גובר הסיכון להידבקות בשהייה ממושכת לצד אנשים. אולם, ישנן הערכות כי וירוס הקורונה יכול להמשיך 'ולחיות' במשך שעות ועד ימים גם על משטחים קשים ורכים. אומנם, אין תיעוד המצביע על הדבקה דרך אותם משטחים נגועים, אך במסגרת המניעה עולה לא פחות החשיבות בניקוי וחיטוי משטחים מזוהמים, בעיקר אלה שאנחנו משתמשים בהם לא מעט בבית.

בקלוג'ני מדגישים את החשיבות לא רק של ניקיון אותם משטחים אלא גם בחיטוי שלהם, כאמצעים הטובים ביותר למניעת הווירוס וכן חיידקים נוספים העלולים לגרום למחלות נשימה ויראליות אחרות בסביבה הביתית שלנו. הניקוי מסיר את הלכלוך והזיהום מאותם משטחים בכך שהוא מפחית את מספר החיידקים והסיכוי להתפשטותם, והחיטוי עוזר להרוג את אותם חיידקים בעזרת שימוש בתכשירים כימיקלים חזקים.

במטרה לדאוג לניקיון ולחיטוי מקסימליים, עליכם לשים כפפות חד פעמיות ולנקות את אותם משטחים בעזרת חומר ניקוי או סבון ומים בטרם החיטוי. לאחר מכן, השתמשו בחומר חיטוי, כגון אקונומיקה, אלכוהול בחוזק של 70% לפחות, מי חמצן או כלור מדולל ועברו שוב על אותם משטחים. את הכפפות החליפו לפני ניקוי של כל משטח ומשטח, השליכו אותן לפח ושטפו את הידיים.

חשוב להדגיש כי אין לערבב בין חומרי הניקוי או החיטוי. וכן, במשטחים רכים כמו שטיחים ווילונות יש להשתמש בחומרי ניקוי הייעודיים למשטחים אלה.

כביסה

הביגוד, כמונו, חשוף למרחב הציבורי ועלול לספוג רסיסים של נוזלים מהאנשים הסובבים אותנו. לכן קיימת חשיבות רבה לכביסה / ניקוי יבש, על מנת להשמיד ולהסיר כל מזהם.

כך תעשו זאת: ראשית, סל הכביסה עצמו נחשב למשטח קשה שרצוי לחטא. את פנים הסל ניתן לרפד בנייר חד פעמי או בבד רב פעמי שאפשר יהיה לכבס אותו לאחר מכן. שנית, הימנעו מניעור בגדים מלוכלכים. פעולת הניעור עלולה להגביר את פיזור הנגיף באוויר.

המשיכו להפריד בין בגדים צבעוניים ולבנים ולכבס את אותם הפריטים לפי הוראות היצרן. ניתן להכניס למכונה כביסה המשותפת לכל דיירי הבית, וזאת במידה ואף אחד מבני הבית לא נכנס לבידוד. כבסו את הפריטים במים חמים ככל האפשר, כאשר ההמלצה היא לכבס בטמפרטורה הגבוהה האפשרית של 70 מעלות צלזיוס.

קלוג'ני ניקוי יבש ושירותי כביסה. צילום: אוריאל מליסטר

קלוג'ני ניקוי יבש ושירותי כביסה. צילום: אוריאל מליסטר

גם במקרה הזה, מעבר לניקיון הבגדים חשוב לא פחות לחטא אותם. לכביסה צבעונית ניתן להוסיף מי חמצן, דוגמת קליה או סנו אוקסיג'ן, ולכביסה לבנה רצוי להוסיף כלור, אקונומיקה או דטרגנט קוטל חיידקים (אבקות 'ביו').

לבסוף, חשוב לוודא כי כל הבגדים והפריטים יבשים לחלוטין לפני שאתם מקפלים אותם ומכניסים אותם לארונות. אף מומלץ שאת הפעולה הזו יבצע בן משפחה שאיננו נמצא בבידוד מחשש להידבקות, במיוחד כשמדובר בפריטים בהם משתמשים כולם כמו מגבות, שמיכות ומצעים.

לנמצאים בבידוד, במכבסת קלוג‘ני מספקים שירות משלוחים של כביסה מחוטאת ונקייה.

קניות ומשלוחים

כשאתם יוצאים לקניות מצרכי מזון או תרופות, חשוב שתשימו כפפות ותחבשו מסכה. בנוסף, רצוי לקחת אתכם מגבון לח להשמדת חיידקים על מנת לנקות את ידית העגלה והמשטחים עליהם אתם אורזים את המוצרים.

בכל הנוגע לקבלת משלוחים הביתה, קיים סיכוי נמוך להידבק בעקבות מגע במצרכים או בחבילות עצמם. עם זאת, היות ורב הנסתר על הגלוי, רצוי ומומלץ להשתמש בכפפות, לנגב במגבון את המוצרים העמידים כמו שימורים, קרטוני חלב וקופסאות ולזרוק את האריזות והשקיות לפח. בסיום, כמובן, לדאוג ולשטוף את הידיים היטב.

כאמור, הדבקה דרך משטחים לא הוכחה כמקדם סכנה גבוה בכל הקשור להתפשטות הנגיף, אך כן נמצא כי הוא מצליח לשרוד לא מעט על סוגי משטחים שונים. כך למשל, פורסם כי על משטחי נחושת זמן הישארות הווירוס הוא כ-4 שעות, על קרטון עד 24 שעות ועל משטחי פלסטיק ופלדה עד כשלושה ימים. מסקנות אלו הוסקו לאחר שבדיקות שערכו חוקרים על ספינת הטיולים המפורסמת ביפן, בה שהו למעלה מחודש תיירים מחשש כי נדבקו בנגיף, העלו כי גם שבועיים לאחר שכולם פונו מהספינה נותרו עקבות של נגיף הקורונה. אומנם, כמות חיידקי הנגיף פחתה עם הזמן, אך זה מעיד כי הסכנה עדיין שרירה וקיימת. לפיכך, חשוב להיות מודעים לא רק להתנהגות שלנו במרחב הציבורי, אלא להסב את תשומת לבנו גם למשטחים השונים בבית המהווים סיכון בפני עצמם.

 

הכתבה בחסות קלוג'ני ניקוי יבש ושרותי כביסה

פרטי התקשרות:

לייעוץ במייל: [email protected]

לקבלת הזמנת שירות גם בימים אלו: 1-800-323-231 / 050-8686116

אתרי אינטרנט שימושיים:

CDC מרכז בקרת מחלות ארה"ב

משרד הבריאות ישראל

קלוג'ני. לוגו באדיבות הלקוח

קלוג'ני. לוגו באדיבות הלקוח


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מירה מנו"ש

    ואוו סוף סוף כתבה מועילה לציבור שמסבירה כיצד להתמודד עם כביסה נגועה.
    אהבתי מאוד!!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר