למה חשוב לעשות ביטוח חיים? כל המידע החשוב בפנים. תמונה ממאגר Ingimage

למה חשוב לעשות ביטוח חיים? כל המידע החשוב בפנים

כשאנשים עושים ביטוח חיים וביטוחים בכלל, הם לרוב כלל לא יזכרו במה בדיוק ביטחו את עצמם. הסיבה לכך היא שביטוח חיים עוסק בנושאים לא פשוטים עבורנו – מחלות ומוות, ורובנו מעדיפים להדחיק אותם. עם זאת, יש חשיבות מאוד גדולה לעשות ביטוח חיים בהקדם, כי ברגע שנצטרך אותו, כבר לא נוכל לרכוש אותו

פורסם בתאריך: 13.4.20 12:56

"ביטוח חיים בא לרפד את המשפחה והשארים שנותרים לאחר אסון של פטירה", אומרת יעל לוי, סוכנת ביטוח ופיננסים. "במקרה של פטירת הורה או אחד מבני הזוג, השני צריך לשאת בכל הנטל. אם לנפטר אין ביטוח חיים, האדם שנותר עלול להתמוטט כלכלית".

הקריירה של יעל לוי צמחה בעולם הפיננסים. לאחר 25 שנים בהם מילאה תפקידים בכירים בעולם הבנקאות, יצאה לדרך עצמאית והקימה סוכנות ביטוח בראש פינה ובחיפה. בנוסף, היא מנהלת מחוז של סוכנות הביטוח שחם במחוז חיפה והצפון ומנהלת מרכז פרישה באזור הגליל וחיפה. "הראייה שלי היא ראייה של ייעוץ המותאם לצרכי הלקוח. לקוחותיי הולכים אחריי וסומכים עליי שאשיג להם את הביטוח הכי טוב שיש. מעבר לכך, הם מקבלים ממני עזרה ותמיכה בכל נושא בעולם הכלכלי. אני בונה איתם תקציב לביטוח, כך שהם תמיד יוכלו לעמוד בו, ובונה תמהיל המדויק לכל אחד ואחת".

"ביטוח חיים הוא מוצר חריג בהווייתו. אדם קונה ביטוח כשהוא לא צריך אותו, אך כשהוא צריך אותו, במידה ולא עשה ביטוח, הוא כבר לא יכול לקנות אותו", אומרת יעל לוי. "אני תמיד אומרת ללקוחותיי – אל תנסו לזכור איזה ביטוח עשיתם או לא עשיתם, אלא תזכרו את התחושה שלכם בסיום הפגישה, את השקט הנפשי שהרגשתם לאחר שעשינו סדר. אם ביצענו את כל מה שהיה נכון להם ברמה האישית, הם נשארים רגועים. בנוסף, אחת לשנתיים, אני מזמנת את הלקוחות לפגישה כדי לעשות התאמות מחדש. בשנת 2019 עקב ירידת המחירים, ביצעתי בדיקה הקטנה של פרמיות הביטוח למרבית הלקוחות שלי".

אחד היתרונות המובהקים של יעל לוי כסוכנת פנסיונית הוא הראייה הכוללת של העולם הפנסיוני, עולם החסכונות ועולם הביטוחים והיכולת לשלב את כל הנושאים הללו. "לעיתים אני מובילה את לקוחותיי לרכוש דירות כהשקעה משום שיש לי יכולת ראייה והבנה עמוקה של העולם הכלכלי. עולם הפנסיות והביטוחים נשמעים לאנשים לפעמים כמו שפה זרה, אך לי יש את הכישורים להעברת המסרים בצורה פשוטה ונהירה. בין מכלול התפקידים שלי, אני גם מרצה על עולם הפנסיות והביטוחים ובתום כל הרצאה לפחות מחצית מהקהל מבקש שאבדוק לו את תיק הביטוח".

מאיזה גיל היית ממליצה לאנשים לעשות ביטוח חיים? 

"מהרגע שנכנסו למערכת של עבודה והתחייבויות כמו לדוגמא נישואים או שותפות עסקית, כדי שהעסק לא יתמוטט אם אחד השותפים יצא מהעסק. סוכני ביטוח תמיד אומרים שצריך לעשות את הביטוח עכשיו, כל עוד הכול בסדר, הביטוח זול. ברגע שתופיע בעיה בריאותית או מחלה קשה, לא יתאפשר לקנות את הביטוח, ודווקא אז יצטרכו אותו.

"בנוסף, יש צורך לעשות בדיקה של תיק הביטוחים והתאמה לצרכים לפחות אחת לשנתיים, ובכל פעם כשיש אירוע משמעותי בחיים כמו נישואים, קידום בעבודה או החלפת מקום עבודה, ומעברים שונים במעגל החיים".

מי שיש לו ביטוח חיים למשכנתא, צריך לעשות ביטוח חיים נוסף?

"בהחלט. ביטוח חיים למשכנתא משמש כערובה לבנק ואינו בא לבטל את הצורך בביטוח חיים. כלומר, במקרה של פטירה נפסיק לשלם משכנתא כי הבנק קיבל את חלקו. במקרה זה הקטנו עלויות, אבל ממה נחיה? לכן צריך גם ביטוח חיים וגם ביטוח חיים למשכנתא. במקרה של זוג צעיר שאין לו ביטוח משכנתא, הסיכון יותר גבוה כי מעבר לכלכלה צריך לדאוג לשכר דירה. דווקא בגילאים הצעירים ביטוח חיים עולה מעט מאוד. המחירים ירדו כי תוחלת החיים עלתה. אצלנו בישראל, עד גיל 35 התעריף של ביטוח חיים לצעירים הוא יחסית ממש זול. ביטוח חיים משמש כריפוד כלכלי, ויכולת לנהל מעבר משני מפרנסים למפרנס אחד.

"מאידך, ללקוחותיי בני ה-60 פלוס, אם הילדים עזבו את הבית ושניהם בעלי משכורות גבוהות, אני מבטלת את ביטוח החיים, כי הוא מיותר. לאנשים צעירים יש יותר התחייבויות כי הילדים קטנים, הבית ממושכן ויש פחות נכסים. ככל שמתבגרים צוברים יותר נכסים, ויש פחות התחייבויות כי הילדים גדלו".

יעל לוי – סוכנת ביטוח חיים ומתכננת פרישה

קישור לאתר
קישור לעמוד הפייסבוק
קישור לעמוד עסקי באתר טורבו
מייל [email protected]
כתובת: א.ת צח"ר ראש פינה, מרקוני 10 צ'ק פוסט חיפה
טלפון: 054-4972171, 04-6366888

יעל לוי. צילום: דרור ארצי

יעל לוי. צילום: דרור ארצי


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר