פשיטת רגל והוצאה לפועל בימי הקורונה: כל מה שחשוב לדעת. תמונה ממאגר Ingimage
פשיטת רגל והוצאה לפועל בימי הקורונה: כל מה שחשוב לדעת. תמונה ממאגר Ingimage

פשיטת רגל והוצאה לפועל בימי הקורונה: כל מה שחשוב לדעת

התפשטות נגיף הקורונה משפיעה באופן משמעותי על הכלכלה שלנו בכל תחום במשק בו אנו עוסקים. בכתבה הבאה תכירו את עו"ד נעמה אלוס שתבהיר את הנושא ותצייד אתכם במידע שימושי לתקופה המאתגרת

פורסם בתאריך: 13.4.20 15:05

רשימת העסקים שנסגרים או מצמצמים משמעותית את פעילותם בשל הגבלות הממשלה או בשל היעדר לקוחות, הולכת וגדלה, והמשמעות היא שעסקים אלו יחוו מהר מאוד בעיות בתזרים המזומנים ועלולים להיקלע למצב של חדלות פירעון.

עורכת הדין נעמה אלוס, עוסקת בחדלות פירעון (פשיטת רגל), ייצוג חייבים בהוצאה לפועל, הסדרי חובות לבנקים, עיריות, ביטוח לאומי, רשויות המס, נושים פרטיים, ועוד. היא ושותפתה המקצועית מנהלות שני משרדים מובילים לעריכת דין בחיפה ובתל אביב, המטפלים במגוון תחומי המשפט. לעו"ד נעמה אלוס תואר ראשון במשפטים LL.B ותואר שני במשפטים LL.M  במסלול גישור, מו"מ ופשרה מאוניברסיטת בר אילן.

"השכלתי האקדמית הייעודית בנושא זה וניסיוני המקצועי, מספקים יתרון רב ללקוחותיי בשל יכולתי המקצועית לנהל תיקים מחוץ לבתי המשפט תוך מו"מ וגישור מקצועי בין החייב והנושים", אומרת עו"ד אלוס. "הגישור והמו"מ נעשים במטרה למזער את הנזק של החייב, להקטין בעלויות לשני הצדדים כגון אגרות, הוצאות ושכר טרחת נאמן וקיצור הזמנים להסדרת החוב, כיוון שהליך משפטי עשוי להימשך זמן רב".

כיצד תקופת הקורונה משפיעה על נושא חדלות הפירעון?

"אף אחד לא צפה את משבר הקורונה ולא התכונן אליו. זהו משבר שמשפיע על אלפי עסקים בארץ ובעולם כיוון שההוצאות ממשיכות לזרום (שכירות, ארנונה, מסים, תשלומים לספקים, משכורות עובדים, וכד') ולעומת זאת ההכנסות קטנות או לא קיימות כלל, ומכאן שעסקים רבים צפויים להיסגר ושכירים עשויים לאבד את מקור פרנסתם.

"בתקופה קריטית זו, עולה הצורך להיעזר בעורך דין על מנת להבטיח שבעל העסק יימנע מפעולות שיסבו לו נזקים בעתיד (כגון הפרת חוזים ועוד). ההמלצה שלי, תחילה, היא לנסות להגיע להסדר עם הצד השני ולמזער את הנזקים. תאגידים יכולים להגיש בקשה לצו פתיחת הליכים לבית המשפט המחוזי, להציע מתווה לשם שיקומם הכלכלי, ולבקש שלא לפרוע את חובות העבר והקפאת הליכים נגד התאגיד".

מהי המורכבות בהליך חדלות הפירעון?

"חוק חדלות פירעון שנכנס לתוקפו בחודש ספטמבר 2019 מחליף למעשה את פקודת פשיטת הרגל ונועד לשקם כלכלית את החייב. החוק החדש יצר שינויים הן בתפיסה והן בגישה לחייבים, החל מהגדרות התפקידים של הצדדים: הכנ"ר נקרא כיום 'ממונה', החייב נקרא 'יחיד', צו כינוס נקרא 'צו לפתיחת הליכים'. גם לגבי הטיפול ביחידים (החייבים) יש שינויים ניכרים: בעלי חובות בין כ 50,000-150,000 ₪ רשאים לפתוח בהליכי חדלות פירעון בהוצאה לפועל עם אפשרות לגיבוש הסדר תשלומים, ובעלי חובות של למעלה מ- 150,000 ₪ מגישים לממונה בקשה לצו לפתיחת הליכים וההליך מתנהל בבית משפט השלום".

מה תפקיד עורך הדין בליווי וייצוג היחיד בתהליכים אלו?

"בהליך חדלות פירעון, החייב באמצעות עורך דינו מגיש בקשה לצו פתיחת הליכים. לאחר 30 יום הוא מקבל מהממונה צו לפתיחת הליכים שהמשמעות עבורו היא שההליכים נגדו מוקפאים וההגבלות שהוטלו במסגרת הליכי הגבייה מתבטלות כגון הגבלה על רישיון הנהיגה, עיקול על חשבון הבנק, עיקול משכורת וכו'.

"במקרה של הליכי חדלות פירעון בהוצאה לפועל, עורך הדין מסייע לחייב לגבש הסדר תשלומים עם נושיו בהוצאה לפועל ומחוצה לה, כשבתוך 60 ימים מיום הגשת הבקשה מתנהלת ישיבה בפני נציג הרשם ושם מתגבש הסדר שדורש הסכמה של היחיד וכל הנושים שהם צד להסדר.

"עורך הדין מלווה את החייב לאורך כל ההליך, החל משלב הכנת הבקשה ועד לקבלת ההפטר מחובותיו ופתיחת דף חדש בחייו. הבקשה מצריכה ידע ומקצועיות, בין היתר אילו פרטים לרשום בבקשה על מנת שהחייב יזכה למיטב ההקלות, הכנת תצהיר המפרט את ההסתבכות הכלכלית, פירוט לגבי הכנסות, הוצאות חובות ונכסים של החייב, חישוב של הכנסות החייב והוצאותיו החודשיות לצורך גובה התשלום החודשי שיוטל על החייב, וייצוגו  בדיונים.

"למשרדנו יש את המומחיות והידע המקצועי המאפשר לנו לספק ללקוחותינו את הליווי המשפטי הטוב והאפקטיבי. כשיודעים לגולל את סיפור ההסתבכות של החייב בתום לב ולהנחות את החייב כיצד לעמוד בדרישות ההליך, הוא יזכה להקלות הרצויות.

"אנו מלווים את החייב במהלך אותה שנה עד לשלב שבו הוא מקבל את הצו לשיקום כלכלי. אנו מכינים עבורו דוחות הכנסות והוצאות שמוגשים באופן דו חודשי, מכינים ומלווים את החייב לחקירה במשרדי הנאמן, מגישים עבורו בקשות מיוחדות במהלך ההליך עצמו (כגון בקשה להפעלת העסק, הקטנת צו התשלומים, בקשה ליציאה מהארץ ועוד) ועומדים לצדו לאורך כל הדרך עד לשלב קבלת ההפטר ומחיקת החובות.

"השירות שלי מאוד אישי ובגובה העיניים תוך זמינות מרבית ללקוח. לקוחותיי לאורך השנים מעידים עליי כי אני נותנת שירות מכל הלב, אכפתית, ומקצועית בתחום".

 

משרד עורכי דין נעמה אלוס

כתובת המשרד: דרך העצמאות 57, חיפה | החשמונאים 90, תל אביב

קישור לעמוד הפייסבוק

טלפון: 050-2241641

עו"ד נעמה אלוס. כרטיס ביקור באדיבות הלקוחה

עו"ד נעמה אלוס. כרטיס ביקור באדיבות הלקוחה

עו"ד נעמה אלוס. כרטיס ביקור באדיבות הלקוחה

עו"ד נעמה אלוס. כרטיס ביקור באדיבות הלקוחה


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר