יום השואה והשיח האקדמי: האקדמית גליל מערבי מנגישה מגוון הרצאות דיגיטליות
יום השואה והשיח האקדמי: האקדמית גליל מערבי מנגישה מגוון הרצאות דיגיטליות. תמונה ממאגר Ingimage

יום השואה והשיח האקדמי: האקדמית גליל מערבי מנגישה מגוון הרצאות דיגיטליות

"אנו רואים זכות וחובה לקדם את השיח האקדמי בנושא השואה, ולהנגיש עבור כלל הציבור בישראל את המחקר על מאורעות התקופה האפלה בהיסטוריית העם היהודי". כך נמסר מהנהלת האקדמית גליל מערבי ערב יום השואה בצל הקורונה. כל הפרטים בפנים

פורסם בתאריך: 20.4.20 17:44

התוכנית ללימודי השואה באקדמית גליל מערבי מנגישה לציבור הרחב מגוון הרצאות לרגל יום השואה. ראש התוכנית ד"ר בעז כהן: "לקחנו על עצמנו לקדם את השיח האקדמי ולהנגיש את הידע המחקרי הנוגע לתקופה האפלה שידע העם היהודי והאנושות כולה".

הערב (ב') יציינו בישראל את ערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה ו-75 שנים לשחרור המחנות בגרמניה. לציון היום יצאה האקדמית גליל מערבי במיזם לשיתוף הציבור הרחב ב-18 הרצאות אקדמיות בתחומי השואה ובמגוון נושאים בהם: רפואה בגטו, עדויות ילדים בשואה, ההשפעה ההדדית בין המאמץ המלחמתי הנאצי והשמדת היהודים, פרטיזנים יהודים ביערות אירופה, התעמולה של גבלס ועוד.

בימים כתיקונם האקדמית גליל מערבי משמשת כמוסד האקדמי היחיד בישראל שמלמד סטודנטים לתואר ראשון בנושאי השואה בהיקף משמעותי של 28 נק"ז. התוכנית ללימודי השואה מעמיקה את הידע האקדמי למאות תלמידים ובוגרים המתעניינים בחקר השואה. התוכנית, סגל המרצים והחוקרים מהווים אבן שואבת לחוקרי השואה ומלחמת העולם השנייה בכל העולם. מדי שנה מארחת המכללה כנסים בין-לאומיים בנושאי השואה בהשתתפות בכירי החוקרים, ובשנה האחרונה זכתה לארח את ותיק החוקרים פרופ' גרהארד ויינברג.

השנה, בעקבות סגירת הלימודים האקדמיים במכללה שנכפו עקב המאבק בנגיף הקורונה, החליטו ראשי הנהלת התוכנית והמרצים להנגיש את המידע האקדמי לציבור הרחב באמצעות הרצאות מיוחדות ושידור של כנס יום השואה לכל המעוניינים בשידור של ZOOM.

"ידיעת השואה הכרחית כדי להבין מאין באנו ואת מציאות חיינו, אך גם כדי לשאוב מידע ותובנות כדי להתמודד עם מצבי קיצון היום", מסביר ראש התוכנית ללימודי השואה באקדמית גליל מערבי, ד"ר בעז כהן. "השואה היא תהום שחור בתולדות עמנו ובתולדות האנושות כולה, ונוגעת לכל אחד באופן אישי ולכולנו יחד כקהילה ועם. דור ניצולי השואה הולך ומזדקן, ועלינו חלה החובה והזכות בשימור קורותיהם בתקופת השואה. בעולם שבו מתרבים מכחישי השואה, חובתנו להעמיק בלימוד ענייני ומעמיק של ההיסטוריה של השואה ושל מלחמת העולם השנייה. דווקא השואה, כביטוי להתמוטטות התרבות, הציביליזציה והאנושיות כפי שדומיינה עד אז מהווה עבורנו קרקע פורייה לדיון בשאלות של מוסר וערכים, בהתבוננות בדרכי קבלת החלטות בעתות מלחמה ומצבי הישרדות קיצוניים. באקדמית גליל מערבי לקחנו על עצמנו להוביל הוראה אקדמית לדורות הבאים, ושיח אקדמי שיעסוק ברלוונטיות של חקר השואה לשאלות הגדולות שמעסיקות אותנו היום".

נשיא האקדמית גליל מערבי פרופ' נסים בן דוד: "הערב יציינו בכל הארץ את יום השואה, יום זיכרון לששת מיליוני היהודים שנרצחו על ידי הנאצים ולזוועות שחווה העם היהודי באירופה במאה ה-20. השנה, מוטל עלינו לציין את יום הזיכרון בדרך שונה, כאשר כל אחד מאיתנו מסוגר בביתו. גם בתקופה המורכבת הזאת שבה כולנו נושאים פנים אל העתיד הלא נודע, חובה עלינו לעצור ולזכור את מה שהיה, להתייחד עם זכר קורבנות השואה ועם זכר מעשי הגבורה ומעשי המרד בימים ההם.

"בשנים האחרונות נוכחנו לדעת שאין דרך אחת לזכור את השואה, אין ספק שציון יום השואה בצל קורונה מזמן לנו דרכים נוספות לזכור ולהרגיש את מה שהיה. המאורעות הנוראיים שחווה העם היהודי מידי העם הגרמני, עם נאור לכאורה, ומעוזריו בני עמים אחרים באירופה, מעידים על כך שגם תרבות הנחשבת מתקדמת יכולה להגיע לשפל חייתי, תת-אנושי ולבטל ערכי מוסר בסיסיים. תפקידנו כחברה לעמוד על המשמר ולהעביר לדורות הבאים את הלקח שנחקק בדם עמנו".

 

קישור לדף ההרצאות

קישור לטקס יום השואה בזום

התכנית ללימודי השואה. תמונה באדיבות האקדמית גליל מערבי

התכנית ללימודי השואה. תמונה באדיבות האקדמית גליל מערבי


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר